Oplov razstavni prostor se je denimo vrtel predvsem okrog njihove najbolj vroče novosti corse, predvsem njene električne različice, ki kljub temu, da je v njeno dno vgrajen precej zmogljiv baterijski sklop, ponuja prav toliko prostora in udobja kot različice z motorji na notranje zgorevanje. Tudi na zunaj njene električne narave skoraj ne boste opazili, zato ni razloga, da ne bi našla prostora v marsikateri družinski garaži. Primerjali smo jo lahko tudi s predhodnico, corso GT prve generacije iz leta 1982, in ugotovili, da je, tako kot drugi 'majhni' avtomobili, zelo zrasla ter postala prostornejša, udobnejša in veliko bolje opremljena.
Nasproti Oplovega je svoj prostor postavil BMW, ki je precej zanimanja požel s študijo BMW concept 4, ki napoveduje novo generacijo serije 4, ki naj bi na ceste zapeljala prihodnje leto. Če sodim po tem, kar sem videl, bosta njegovi ledvički še bolj izraziti kot na sedanjih sedmici ali X7, z oblikami pa vam da celo zmotno misliti, da gre za kupejevsko različico BMW-ja Z4, torej se obeta precej dinamičen avtomobil in le upamo lahko, da bo čim več študijskih oblikovnih elementov ohranil tudi v serijski obliki.
Honda e je speljala
Honda je končno predstavila serijsko različico svojega električnega majhnega mestnega avtomobila. Imenuje se honda e in v cestno realnost prenaša večino oblikovnih potez študije, ki ga je napovedovala tako dolgo, da je bil serijski avto že pravo presenečenje. Preseneti predvsem z velikim zaslonom, ki se razteza čez vso širino armaturne plošče in se zaključi z zaslonoma video kamer, ki nadomeščata vzvratna ogledala. Občutek imam, da omogoča dovolj preglednosti za potrebe vožnje, kako pa deluje v resničnosti, bomo pa morali spoznati med testnimi vožnjami, saj gre za nekaj, česar doslej še nismo bili vajeni.
V Frankfurtu se je v serijski izvedbi končno pojavil še en zelo dolgo pričakovan avtomobil, novi land rover defender, ki mu je namenjena vloga naslednika terenske legende z enakim imenom, kar na nek način namigujejo tudi oznake različic 90, 110 in 130, ki tako kot pri predhodniku, označujejo medosne razdalje v angleških 'inčih'. Bo zahtevni vlogi kos? Če sodimo po obliki, bi lahko zmotno sodili, da je defender krenil v preveč salonsko imenitno smer, a podatki o njegovih terenskih zmogljivostih govorijo vse prej kot to. Dobra novica: land rover defender ostaja kleni terenec, ki bo še naprej suvereno premagoval brezpotja po vsem svetu.
Volkswagen postaja električen
Morda najbolj vroč predstavnik tistih avtomobilov, ki smo jih dolgo pričakovali in končno tudi ogledali, je električni novinec volkswagen ID.3, prvi serijski predstavnik Volkswagnove linije električnih avtomobilov, s katero naj bi po njihovih besedah predrugačili avtomobilsko realnost. Po kratkem ogledu lahko rečem, da bo všeč predvsem tistim, ki jim je všeč volkswagen golf, a bi imeli električnega. Kot naslednik sedanje generacije bi se lahko kazal tako po zunanjih oblikah in dimenzijah kot tudi udobju in prostornosti notranjosti, ki je v tem primeru seveda povsem digitalizirana a zelo pregledna. Pri Volkswagnu so z baterijami različnih kapacitet poskrbeli tudi zato, da bo ustrezal tako tistim, ki ga uporabljajo le v bližnji okolici doma kot tudi tistim, ki se pogosto odpeljejo tudi bolj daleč. Sicer pa je bil Volkswagnov razstavni prostor povsem v znamenju elektrike, kar jasno nakazuje prelom s preteklostjo in usmeritev, v katero bi radi krenili.
Na drugačen način je navdušila znamka Porsche, ki je v Frankfurt pripeljala električnega športnika taycana. Povem lahko samo, da v živo deluje še bolje kot na fotografijah in da upam, da ga bom lahko kdaj tudi peljal.
Mestni križanec
Svoj razstavni prostor je elektriki povsem posvetil tudi Ford, ki je predstavil elektrificirane različice svojih modelov. Izstopa predvsem puma, novi križanec, ki smo si ga lahko prvič ogledali v živo. Vtis je zelo dober, saj v nasprotju z ecosportom, ki bi mu lahko očitali nekaj oblikovne nerodnosti, gre za povsem mestnemu okusu prilagojen avtomobil, v katerem lahko opazimo celo nekaj oblikovnih sledi klasičnih športnih avtomobilov. Športnik gotovo ne bo, a glede na to, da gre za forda, lahko gotovo pričakujemo veliko vozne dinamike.
Največji razstavni prostor za samo eno znamko (oziroma dve, če štejemo še smart) si je privoščil Daimler. V živo smo si lahko najbolj vročo novost tega hipa, majhnega križanca GLB, ki v pomanjšano obliko prestavlja obilo oblikovnih lastnosti največjega križanca GLS. Gre za križanca, ki se bo gotovo dobro vključil v mestno okolje in v udobni notranjosti ponuja celo tri vrste sedežev. A, ko je tretja vrsta sedežev v uporabi, lahko pozabite na prtljažnik, saj tega ne ostane skoraj nič. Bolj razkošna novost je bila študija vision EQS, vizija električnega razreda S, ki prinaša nove poglede na oblikovanje. Upamo lahko le, da se jih bo nekaj preneslo tudi na novo serijo S.
Na salonu je bil tudi korejski Hyundai, ki je v Frankfurtu pripravil premiero nove generacije mestnega malčka i10. Prvi vtis je dober, saj gre za zelo živahno oblikovan avtomobil, ki preseneti tako z notranjo ureditvijo kot tudi s prostornostjo, predvsem na zadnji klopi.
Veliko za ljubitelje klasikov
Poročilo z letošnjega avtomobilskega salona v Frankfurtu ne bi,bilo popolno brez omembe dvorane, kjer so bili zbrani avtomobili, ki nimajo z novostmi nič skupnega, navdušili pa so predvsem ljubitelje avtomobilske klasike. Organizatorji so namreč praznino, ki jo je ustvarila odsotnost proizvajalcev. zapolnili tudi z veliko razstavo starodobnih in klasičnih avtomobilov. Na salonu smo si tako lahko na enem mestu ogledali avtomobile, ki jih sicer lahko srečamo le na najbolj prestižnih srečanjih starodobnikov ali v avtomobilskih muzejih, pa naj gre za lamborghini miuro, ford GT40, različne klasične porscheje, mercedese BMW-je, bugattije, ferrarije ali pa celo avtomobile, za katere smo prvič slišali.