Avto
193 ogledov

Sodeloval bi v razvoju formule 1

Donald Abrić Pleterski je strokovnjak na področju svetil za avtomobile.
1/12
Žurnal24 main
Pri projektu izdelave prototipa student roadsterja je sodelovalo okoli 40 študentov fakultete za strojništvo, eden od najopaznejših pa je Donald Abrić Pleterski.
Kakšna priznanja ste (skupina) prejeli za model student roadster? Kakšen je bil odziv mednarodne javnosti?
Odziv javnosti je seveda bil, saj avto predstavlja estetski in tehnološki dosežek, ki smo ga zagotovili skupaj s kolegi. Vašim bralcem predlagam obisk uradne strani http://www.studentroadster.com/novice.htm.

S katerimi projekti ste se ukvarjali do projekta Student Roadster?
Sodeloval sem v razvojnih timih za novo meglenko in dnevno luč v LED-tehnologiji ford galaxy in S-max, žaromet mercedes G, zadnjo združeno svetilko lamborghini murcielago in žaromet za lamborghini gallardo, na katerega sem še posebej ponosen, saj po mojem mnenju predstavlja enega najlepše oblikovanih žarometov na trgu.

Je ponudba za delovno mesto prišla s strani Helle ali ste jih vi kontaktirali?
Delo sem začel že v študentskih letih. Takrat je Hella povpraševala po novih sodelavcih in sem se z veseljem odzval, še posebej ker se je šlo za delo na športnih vozilih, kot so lamborghini, ferrari, maseratti ... Kasnejši dogovor o redni zaposlitvi je bil logična posledica predhodnega sodelovanja prek študentskega servisa.

Kakšne so vaše delovne naloge pri Helli? S čim se trenutno ukvarjate?
Sem konstruktor v razvojnem timu za svetlobno opremo. S pomočjo sodelavcev poskušam zagotavljati dobro kakovost in estetiko izdelkov, katerih razvoj naročijo kupci pri nas. Trenutno se ukvarjam s predajo projektov Ford S-Max in Galaxy v proizvodnjo, ob tem pa že razvijamo novo meglenko in dnevno luč v LED-izvedbi za bodočega ford mondea.

Kje so zaposlitev našli preostali člani vaše skupine?
Nekateri zdaj delajo v podjetjih, ki so bila naši sponzorji za izvedbo projekta Student Roadster, največ pa jih je ostalo na fakulteti za strojništvo, kjer poleg svojega dela opravljajo tudi podiplomski študij.

Pleterski mladim svetuje, naj ne obupajo. © Žurnal24

 

Kaj svetujete mladim, ki želijo iti po vaših stopinjah?
Prvo – najdite si delo, ki vas navdihuje, tudi če je morda plača malenkost slabša na začetku, saj se je treba najprej dokazati, da si zaslužimo več. Drugo, sodelujte s kolegi z izkušnjami, ker vsak nekaj zna, a nihče ne ve vsega. Le tako lahko na koncu dostavite kakovosten izdelek. Tretje, ne vznemirjajte se, če ste naredili napako. Najdite kakovostno rešitev in jo odpravite.

Kje se vidite čez 5–10 let? S čim oziroma za koga bi radi delali?
Čez 5–10 let se vidim na kakšnem vodilnem položaju, na primer direktor razvoja ali pa kaj podobnega v kakšnem velikem podjetju, morda celo v tujini. Že v srednji šoli se mi je utrnila ideja, da bi sodeloval pri razvoju v formuli 1. To bi znalo biti zares zanimivo.

Kakšne projekte pripravljate? Bomo videli kakšen epilog projekta Student Roadster in ali vidite kakšno skupino mladih, ki bi vam lahko sledila?
Projekt Student Roadster se odvija naprej, v avtomobil se vgrajuje napredne merilne sisteme (senzorika, procesorji), prek katerih bo mogoče zasledovati in upravljati parametre delovanja posameznih sklopov, dinamično, med vožnjo.

Pleterski je zaposlen v podjetju Hella. © Žurnal24

 

Kaj menite o zdajšnji gospodarski krizi in njenih vplivih na avtomobilsko industrijo? Kako je ta vplivala na okvirje vašega dela? Je zdaj prisotnega več pritiska? Zaradi krize so se pri mnogih proizvajalcih ukinjali številni projekti ali so jih zamrznili. Je tako tudi pri vas?
Mislim, da je bila kriza neizbežna. Se mi bo pa zdelo nepošteno, če se bodo tisti, ki so jo povzročili, brez posledic izvlekli, izgubili pa bomo mi, "mali ljudje". Avtomobilska industrija je po mojem mnenju še najbolj občutila posledice krize, saj se je enostavno odločiti in še nekaj časa voziti isti avto in nakup novega prestaviti za kakšno leto ali dve. Učinek krize na razvoj novih izdelkov se vidi v tem, da moramo biti pri svojem delu čedalje hitrejši, cenejši, hkrati pa se nivo sposobnosti in kakovosti izdelka zvišuje. Če želimo doseči omenjene cilje, smo prisiljeni učinkovito uporabljati obstoječo in novo tehnologijo, hkrati pa budno spremljati razmere na trgu.

Kakšen avto vozite zdaj in kakšnega bi si želeli?
Trenutno vozim ford mondeo, kar se pa mojih želja tiče, pa bi od novih avtomobilov zagotovo želel lamborghini gallarda, za katerega smo v Helli razvili žaromet, a si ga žal ne morem privoščiti, sem pa navdušen tudi nad ameriškimi oldtimerji in dejansko načrtujem nakup dodge chargerja letnik '72, najbrž še letos.
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.