Policija namerava v letu 2018 nabaviti tri naprave za digitalno mapiranje prizorišča prometne nesreče ali drugega hudega dogodka. "Končali smo z obdobjem prilagajanja obravnave prometnih nesreč s skenerjem na Postaji prometne policije Ljubljana," je na tiskovni konferenci o varnosti cestnega prometa v letu 2017 povedal Ivan Kapun, vodja Sektorja prometne policije na GPU. "Rezultati so bili pozitivni, saj takšna naprava bistveno pripomore k bolj kakovostni obravnavi prometnih nesreč in to pripomore k večjemu zadovoljstvu državljanov v nadaljnjih postopkih pred sodiščem."
Pozitivne izkušnje na PPP Ljubljana
Zaradi pozitivnih izkušenj bodo v letu 2018 nabavili dodatne naprave za preostale prometne policije. "Nakup dodatnih skenerjev načrtujemo v letošnjem letu," pojasnjujejo pri Policiji. "Novi skenerji bodo predvidoma dodeljeni postajam prometne policije, ki pokrivajo večja geografska področja, ker pa je ena od prednosti skenerja tudi hitrejša izvedba ogleda na terenu, bosta vsaj dva skenerja dodeljena postajam, ki pokrivajo najbolj obremenjeno avtocesto v državi – AC A1."
Postaja prometne policije Ljubljana, ki je skener za oglede krajev prometnih nesreč dobila v uporabo pred enim letom, je tega najprej uporabljala vzporedno s klasičnim pristopom. "Skeniranje se je uporabljalo kot dodatna aktivnost – poleg izvajanja klasičnih meritev," je pojasnila Vesna Drole z GPU Ljubljana. "V tem obdobju pa so se policisti lahko priučili za delo s skenerjem."
Videoprikaz dela s skanerjem si lahko ogledate v spodnjem video posnetku:
Od septembra 2017 policisti PPP Ljubljana skener uporabljajo samostojno na vseh prometnih nesrečah IV. kategorije, v skladu z možnostmi pa tudi na vseh ostalih hujših prometnih nesrečah, za katere ocenijo, da so se ljudje v njih hudo telesno poškodovali (prometne nesreče III. kategorije).
Neuporaben le ob zelo slabih voznih razmerah
"Naprava je izpolnila naša pričakovanja," je povedala Droletova. "Čas obravnavanja prometnih nesreč se je v večini primerov skrajšal (tako delo na terenu, kot delo v enoti), hkrati pa smo z uporabo skenerja dvignili kakovost dokumentiranja krajev prometnih nesreč. Na podlagi skeniranega kraja prometne nesreče lahko v nadaljevanju v enoti izvedemo vse meritve za katere ocenjujemo, da so pomembne, kar je dodatna prednost v primerjavi s klasičnimi meritvami, ki jih je potrebno izvesti na terenu – ko vozila in ostali sledovi še niso umaknjeni."
Dodaja, da lahko 3D prikazom situacije kraja prometne nesreče izpostavijo vse pomembne meritve, s tem pa sodišču na veliko bolj nazoren način prikažemo dejansko situacijo. "Na podlagi zajema vseh podatkov programska oprema omogoča tudi nadaljnje rekonstrukcije dogodka," pojasnjujejo pri Policiji. "Omenjeno možnost sodišče lahko uporabi, če v postopku določi izvedenca."
Izkušnje policije kažejo, da je skener uporaben v dnevnem in hkrati tudi nočnem času, če je zagotovljena vsaj minimalna osvetlitev. "Skenerja samostojno ne uporabljamo le v ekstremnih vremenskih razmerah, ko je zelo slaba osvetlitev v kombinaciji z močnim dežjem ali sneženjem, in v primerih, ko zaradi konfiguracije terena skenerja ni mogoče postaviti tako, da bi lahko zajeli vse segmente prometne nesreče," razlaga Droletova.
Dodatno posodabljanje opreme
Poleg nabave skenerjev za oglede krajev prometnih nesreč, bodo predvidoma dobavljali še dopplerske in laserske merilnike hitrosti, elektronske tehtnice za merjenje osnih pritiskov, opremo za videonadzor prometa in avtomatsko prepoznavo registrskih tablic, programsko opremo za nadzor digitalnih tahografov, opremo za ugotavljanje tehnične brezhibnosti vozil, opremo ugotavljanje vožnje pod vplivom alkohola in testerje za ugotavljanje vožnje pod vplivom drog.