Peugeot 5008 aktualne generacije je zelo prijetno popestril ponudbo srednje velikih družinskih avtov in hkrati opravil s pomisleki, da vozilo z obliko suva ne more biti nikoli tako uporabno, kot so tipični družinski enoprostorci.
Ključ peugeota 5008 z novim 1,5-litrskim dizelskim motorjem (96 kW/130 KM) smo v sklopu podaljšanega testa za nekaj dni potisnili v roke trem uporabnikom z navodilom, naj povedo, po čem si bodo zapomnili druženje z njim.
Janez, 38 let: "Volanu sem se sprva smejal"
Sicer vozim skoraj 15 let star avto, zato nimam izkušenj s sistemi infotainmenta v sodobnih avtomobilih, a sem kljub temu zelo hitro ugotovil, kje se kaj nastavi in z avtomobilom celo povezal svoj mobitel. Presenetil me je majhen volan, ki sem se mu, ko sem ga prvič videl, smejal, a se je izkazal kot zelo prijeten.
Vedno sem vozil bencinarje, a ta dizel ni nič kaj glasen niti nima slabih pospeškov, moja edina pomisleka sta bila, da bolj redko vozim na daljše razdalje, in servisi, ki so menda za dizle dražji.
Pa še ena prepričljiva "neumnost": navdušil me je način brizganja tekočine za čiščenje stekla. Ta ne brizga na steklo, ampak na brisalec, tako da ni tistega trenutka, ko nič ne vidiš. Pa še manj tekočine se porabi!
Kar se prostora in udobja tiče pa nimam pripomb.
Barbara, 28 let: "Vanj lahko spraviš res marsikaj"
Vozne lastnosti avta kot samega so dobre, ko se enkrat navadiš na manjši volan. Je pregleden, zelo prostoren, vanj lahko spraviš res marsikaj. Tudi armaturna plošča mi je bila všeč - je pregledna in enostavna.
Moteče je edino nastavljanje temperature, ki jo je mogoče nastaviti le prek zaslona, kar pa zna biti nevarno, če ti je med vožnjo vroče ali mrzlo, nastavitev temperature pa je potrebno izbrskati med meniji. Sem pa na žalost tudi ena izmed tistih oseb, ki ima rada hitroodziven, poskočen avto, kar pa 5008 ni, no vsaj testnik ni imel dovolj moči pod pokrovom. Občutek, ko sediš v drugi vrsti, je kot da bi sedel na tribuni, v višji vrsti kot ostali. Zame osebno moteče.
Grega, 39 let: Enoprostorec je ostal parkiran
Kot oče dveh majhnih otrok in avtomobilski novinar sem ob testiranju vseh teh križancev in športnih terencev večkrat ugotovil, da v prtljažnik niti ne spravim otroškega vozička, če ga popolnoma ne razstavim. Kaj šele vso ostalo kramo. Zato sem večkrat vzel ključe svojega enoprostorca in družinskim avanturam odrinil kar s svojim prostornežem. Prav uporabnost je bila tisto, kar me je prepričalo pri druženju s 5008, ki je, ob upam si trditi eni najbolj atraktivnih oblik, ki ostaja suvovska, ponudil občutek prostornosti enoprostorca. Naj govorimo o zadnji klopi, kjer so trije ločeni sedeži, kar je še danes nenavadno za to obliko vozil in tudi prtljažnika, ki z razen visokega nakladalnega roba ponuja družinsko uporabnost. Tudi za tiste z otroškimi vozički.
Tako kot oblika zunanjosti, je tudi zasnova potovalne kabine med najbolj všečnimi. Všeč so mi digitalni merilniki, ki jih je Peugeot v razredu množičnih vozil ponudil med prvimi. Tudi majhen volan mi je postal zelo všeč, saj je avto v mestu kljub večjim gabaritom zelo okreten. Malo manj je v pomoč slika vzvratne kamere, ki pokriva 180-stopinjski kot za vozilom. Peugeot, treba bo naložiti hitrejši procesor. Moj nasvet je, da pazite pri izbiri materialov. Ti so v 5008 lahko na oko zelo všečne, če imate otroke izberite bolj trpežne.
Med odlike SUV vozila sodi prav gotovo kombinacija dizelskega motorja in osemstopenjskega samodejnega motorja. Če je bila hiba Francozov v preteklosti ročni menjalnik, kaj šele samodejni menjalnik, je ZF-ov osemstopenjski menjalnik prava poezija tudi za dinamične očete, ki želijo iz svojega družinskega vozila iztisniti kaj več kot zgolj dolgočasno požiranje kilometrov in vožnjo od točke A do točke B. Samodejni menjalnik pred ročnim zagotovo!
dezurni@zurnal24.si
Zelo površen članek z precej netočnimi podatli
menjalnik ni ZF-ov, ampak od japonskega Aisina.