Pri C-maxu se pozna Fordova dolgoletna in bogata tradicija izdelave enoprosotrcev. Njegova največja hiba so trendovski križanci in športni terenci, ki vse bolj kradejo kupce tradicionalnim enoprosotrcem.
Pogosto nezasluženo, saj lahko brez slabe vesti zapišem, da C-max po uporabnosti, razmerju med ceno in vrednostjo, velikostjo in praktičnostjo prtljažnika, ter tudi voznih lastnostih prekaša kompaktne športne terence. Morda nekoliko zaostaja le po atraktivnosti - pa še to je stvar okusa posameznika.
Izbrali so varne rešitve
Pri Fordu imajo še vedno zelo radi stikala in gumbe. Našteli sem jih vsaj 40 in to kljub temu, da ima vgrajen 8-palčni zaslon na dotik, ki pa ni tako odziven, kot bi si želel, pa tudi ikone na ekranu so (pre)majhne in narejene bolj za ženske prste. Platika je na otip prijetnejša, kot je bila, tudi mehkejša. C-max deluje bolj kakovostno grajen, čeprav je bil tudi prej to eden najbolj kompaktnih enoprosotrcev.
Novi volan deluje bolj pregledno, hvalim to, da so preuredili nekatera stikala, ko je stikalo za tempomat, na volanskem obroču, zato je uporaba enostavnejša. Armaturna plošča deluje bolj resno, a pri Fordu za razliko od Citroëna ne igrajo na čustva. C4 picasso je zelo ekstravagarden, C-max pa je čista klasika, kar pomeni tudi, da so se odločili za preverjene rešitve.
C-max je postavljen na platformo forda focusa, ki je zame osebno najbolje vodljiv in dinamičen avtomobil v C segmentu, bolj kot VW golf. Položaj za volanom je le nekoliko višji od focusa, kar prinaša več preglednosti, a ne toliko kot pri športnih terencih - to je ena redkih slabosti v primerjavi z njimi. Volan je na otip prijetno odebeljen in vozniku ponuja odlične občutke. Mala prestavna ročica ročnega menjalnika je postavljena vertikalno, sedeži nudijo veliko bočnega, sedalnega in ledvenega upora in izboljšujejo dober vtis. Odlagalnih površin vseh vrst in velikosti je dovolj spredaj in zadaj. Na zadnjih sedežih je prostora dovolj za dva otroška sedeža. Za tiste s tremi otroki sta večji S-max in galaxy.
Osnova prostornina prtljažnika je 470 litrov, oziroma nekaj več kot 500 litrov, če imamo v prtljažniku namesto rezervnega kolesa kit za popravilo pnevmatike. Testnik je bil opremljen s sistemom za električne odpiranjem vrat. Odpiranje in zapiranje ni tako hitro kot pri BMW, a sem se hitro razvadil Ta sistem bi celo imel. V povezavi z modularnostjo sedežev na zadnji klopi še to, da se lahko pospravijo v ravno dno. Takrat nastane za zajetnih 1.723 litrov prostora. Sedeže se lahko enostavno poklopi, premika in odstrani. Vse to je možno narediti zelo hitro, tudi, če vse poteka ročno, brez elektronskih pomagal.
Ker si platformo deli s focusom ni nič čudnega, da se pelje tako dobro, kot se. Natančen in odziven ter neposreden volan zmogljivo podvozje ter poskočni motorji so zaščitni znak enoprostorca. C-max se odlično znajde med ovinki in tudi na avtocesti. V dinamiki vožnje mu scenic, C4 picasso in celo VW touran, ki se je v novi generaciji v mnogočem pokazal kot merilo ostalim, ne sledijo.
Če gre za prvi družinski avto, bo 88-kilovatni (120 KM) 1,5-litrski turobdozelski štirivaljnik, ki je zamenjal 1,6-litrski turbodizel enake moči, prava izbira. Motor ponuja zgledno moč in dobre vozne karakteristike. Če vam je pomembna hitrost, potem preizkusite dvolitrski motor, ki ponuja veliko več navora in je bolj dinamičen, ko je vozilu pet oseb in prtljaga. A tudi 88-kilovatni motor se dobro kosa z maso.
Motor je v nizkih vrtljajih zdaj še bolj uglajen, kot nekoliko večji predhodnik in še lepše sodeluje z odličnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki se je izkazal za zelo natančnega. Navora je veliko, zato ima voznik vse do avtocestnih hitrosti vedno dober odčutek na pedalki za plin. Povprečna poraba je bila 6,1 litra plinskega olja na 100 kilometrov, ob ekonomično vožji sem nameril tudi porabo nižjo od petih litrov.
Ford je C-maxa tudi vozno dodelal. Novi so amrotizerji in vzmetenje. Pretiranega nagibanja karoserije in "plavanja" ni, je pa zato nekoliko manj udobno na zadnji klopi, kot pri Francozih. Izpostavil bi še aktivno in pasivno varnost. Active City stop samodejno zavira do hitrosti 50 km/h, še pravočasno pa na možnost trka opozori voznika. Prilagodljivi tempomat sam drži varnostno razdaljo za vozilom, tudi sam pospešuje in zavira. Sicer ne tako z občutkom, kot voznik, a zna to narediti manj moteče, kot smo bili vajeni pri tovrstnih sistemih v preteklosti.
S prihodom tehnologij za udobje invarnost , ki smo jih v preteklosti poznali pri premium proizvajalcih, danes pa morajo biti del opreme v vozilih srednjega cenovnega razreda, so lahko hitro občutne tudi razlike v ceni z oziroma brez dodatne opreme. Z opremo titanium prihaja vse najnujnejše, od samodejne dvopodročne klimatske naprave do tempomata in natančnih tipal zadaj za pomoč pri parkiranju, večina naprednih sistemov pa je na seznamu doplačil, zato lahko končna ceno seže skoraj do 30 tisočakov, a so jo pri Fordu krepko ublažili z akcijsko ceno. Testnik je med drugim imel Bi-ksenonske prilagodljive žaromete, sistem za opozarjanje na vozilo v mrtvem kotu vzvratnih ogledal, sistem za preprečevanje naleta pri nizkih hitrostih 'City Stop, sistem za pomoč pri vzdrževanju smeri, samodejno paralelno parkiranje, samodejni izvoz iz paralelnega parkirnega mesta, samodejno parkiranje pravokotno na smer vožnje, ogrevana sedeža spredaj in volan ...
Prostornina motorja: 1499 ccm
Moč motorja: 88 kW (120 KM) pri 3.600 vrt./min
Navor: 270 Nm pri 1.750 - 2.500 vrt./min
Zmogljivosti: 184 km/h, 11,3 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 6,1 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.379 x 1.828 x 1.610 medosna razdalja 2.648
Prostornina prtljažnika (v litrih): 471-1.723
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 105 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 19.300 (vstopni) / 24.340 (vstopni testni)/ 29.820 (testni z dodatki) / 26.120 (testni s popustom)
Plus: Praktičnost, zadnji sedeži, vozne lastnosti;
Minus: Ergonomija, odzivnost zaslona na dotik;