Hyundai kona je na voljo z različnimi motorji, tudi kot povsem električen avtomobil. Prav kona je bil prvi električni avtomobil, ki me je zares navdušil. Zdaj sem na test dobil hibridno kono, kjer je sicer glavni bencinski motor, električni motor pa je v pomoč pri številnih opravilih, na primer speljevanju, pospeševanju in še kje - in kombinacija je tudi tokrat zelo dobra.
Za hibrid, za razliko od nekaterih evropskih držav, Slovenija ne ponuja državne subvencije, a je tudi taka kona lahko zanimiva za določen krog kupcev. Hyundai kona tudi ni priklopni hibrid, kar pomeni, da s seboj ne boste prevažali kabla za polnjenje baterije, ki je majhna, kompaktna in lahka, da ne okrne prtljažnika ali prostora v kabini, hkrati pa dodatna masa v ničemer ne vpliva na vozne karakteristike in porabo bencina.
Avto za nestresno vožnjo
Avtomobil je kot večina hibridov v prvi vrsti namenjen umirjeni vožnji, mirnim in nestresnim nabiranjem kilometrov – najvišja hitrost je na primer zgolj 160 km/h, še posebej se je izkazal v počasnem mestnem prometu in v prometnih zamaških.
Hyundai je križanca kona javnosti predstavil že leta 2017. Električna različica je prišla leto kasneje. Hibrid pa šele leta 2019. Zanimivo je, da se avtomobil v nekaterih državah ne imenuje kona. Na Portugalskem na primer je to kauai, saj beseda kona spominja na portugalski slengovski izraz za ženske genitalije. Kauai je sicer mesto na Havajih. V sosedni Španiji ima kona svoje prvotno ime, tako kot v Sloveniji. Na Kitajskem se avto prodaja pod imenom Encino.
Posebnost hibridne kone je, je videz skoraj enak kot pri različicah z motorji na notranje zgorevanje. To je nekaj, kar danes množično povzemajo drugi proizvajalci vozil, saj še neprepričanih kupcev ne želijo prestrašiti z elektrificiranimi različicami, dokler se elektrika dokončno ne bo prebila na ceste. Samo napisi na pločevini križanca sporočajo, da sta "v črevesju" hibridne kone različna motorja. Eden od logotipov je nameščen na prtljažnih vratih, drugi na boku vozila.
Plastični blatniki so standard. Dnevne luči so nad žarometi. Lahko izberete tudi dvobarvno karoserijo. Pod črto, kona je oblikovno dovolj zanimiv avtomobil v množici križancev.
Kabina analogno-digitalna
V kabini je zgodba drugačna. Materiali so enaki kot pri različicah z motorji na notranje zgorevanje. Se pravi, da je vgrajene veliko, tudi trde plastike. Preveč. Sploh, če jo primerjamo z novimi francoskimi tekmeci - capturjem in 2008-co, pa tudi mazda CX-30, kjer prevladujejo mehki, na oko in otip prijetni materiali. Kona, kljub temu, da gre za relativno nov model, nima digitalne instrumentne plošče. Voznik tako podatke razbira na tradicionalnih kazalnikih, ki vključujejo mali barvni zaslon. Zaslon na dotik je trendovsko velik, pod njim so stikala za bližnjice do klime, radia ... Ergonomsko gledano nismo imeli zamer, vsak se bo z avtomobilom hitro ujel. Zato pa pri Hyundai še niso sprejeli slovenskega jezika v menijih za svojega. Kona je bila prav tako prvi Hyundai s projekcijskim zaslonom.
Kar zadeva prostornost, kona ne spada med največja vozila v svojem razredu. Na zunaj izgleda večja kot je v resnici je v kabini, le še posebej na zadnji klopi smo pogrešavli več prostora za kolena. V prtljažnem prostoru je le za povprečnih 361 litrov prtljage prostora. Ko se zadnji sedeži zložijo, se prostor poveča na 1.143 litrov. Prostor za prtljago je torej manjši v primerjavi s kombilimuzinskim i30 (395/1.301 litrov).
S hibridom je lahko poraba bencina manjša od petih litrov
Kar zadeva pogon je glavni 1,6-litrski štirivaljni bencinski motor GDI s 105 konjskimi močmi in največjim navorom 147 Nm. V pomoč mu je elektromotor z močjo 43,5 konjskih moči in 170 Nm. Sistemska moč je 141 KM in 265 Nm navora, kar ni malo.
Elektromotor črpa energijo iz majhne baterije z zmogljivostjo 1,56 kWh. Za voznika, ki je navajen voziti avto z notranjim zgorevanjem, se v tem avtomobilu ne spremeni praktično nič. Gre namreč za samopolnilni hibrid, kar pomeni, da se baterija polni sama, med vožnjo, kar lahko voznik vseskozi spremlja na osrednjem zaslonu na vrhu armaturne plošče. Krmilna enota vseskozi skrbi za dovolj veliko stopnjo napolnjenosti, prav tako pa se v baterijo energija steka med zaviranjem.
Avto lahko vozi tudi na elektriko, o tem pa odloča krmilna enota in ne voznik, kot je to mogoče na primer pri Toyotinih hibridih. To se zgodi zlasti pri vožnji z enakomerno hitrostjo v mestu, pri parkiranju ali pri zagonu avtomobila, ko kona za premagovanje prvih metrov preklopi na elektriko. Takrat vas zna kdo, ki še ni videl elektrificiranega vozila, tudi čudno pogledati. Tudi ko zaganjate vozilo s pritiskom na stikalo se ne bo vklopil bencinski motor, ampak boste v čisti tišini vedeli, da je avto v stanju pripravljenosti za vožnjo le po tem, da se bodo zasvetili merilniki za volanom.
Ko se premikate v koloni, bencinski motor pogosto ostane izklopljen, električni motor pa je dovolj zmogljiv za neslišno premikanje. Po mestu smo s hibridom komaj porabili manj pet litrov bencina na 100 prevoženih kilometrov.
Prednosti hibridnega sistema se ne izgubi niti zunaj mesta, na primer v podeželski vožnji. Premikanja zgolj na elektriko je manj, a je vožnja še vedno mirna in ekonomična. Hibrid se je na relaciji Kamnik - Ljubljana zadovoljil s petlitrsko porabo. Prednost se na primer pred dizelsko kono izgubi na avtocesti, kjer je poraba pri avtocestnih hitrostih okoli 7,5 litra bencina na 100 kilometrov.
Tudi na daljših strmih vzponih se lahko akumulator izprazni, takrat bo zvok motorja z notranjim zgorevanjem še bolj izrazit, tako kot pri hitrem pospeševanju. Poraba bencina je torej odvisna od voznih razmer, a je bila povprečna poraba v reprezentativnem vzorcu (mesto, podeželje, avtocesta) za to vrsto vozil še vedno zelo ugodna - 5,8 litra n 100 prevoženih kilometrov. Torej dober liter manj kot smo porabili z bencinsko kono s trivaljnim motorjem in skoraj tri litre manj kot z 1,6-litrskim turbo štirivaljnim motorjem.
Udobno prestavljanje z avtomatikom
Moč se na sprednji kolesi prenaša s pomočjo 6-stopenjskega samodejnega menjalnika z dvema sklopkama. Hyundai je bil eden redkih azijskih proizvajalcev, ki se je pri hibridu izognil uporabi CVT menjalnika, katerega slabost je, da je med pospeševanjem precej glasen. Vožnja s hyundaijevo dvosklopčno avtomatiko je precej bolj tiha in uglajena.
Hibridna kona ni težka, kar se izkazuje tudi med vožnjo, ki je dovolj agilna, če to voznik želi, ni pa to športni avtomobil. Masa vozila je manj kot tono in pol. Za volanom se voznik počuti, kot da vozi avtomobil s tradicionalnim pogonom. Za Kono z 18-palčnimi pnevmatikami je značilno trše podvozje, zato pretiranega nagibanja v ovinkih potniki ne bodo občutili, je pa na slabše vzdrževanih cestah precej trda, še posebej potniki na zadnji klopi potniki občutijo več tresljajev.
Osnovna izvedenka hibridne kone stane 24.900 oziroma 22.900 z vključenim popustom, testi primerek pa je imel opremo impression, ki spada na sam vrh. V njo je vključena praktično vsa oprema za varnost in udobje, ki jo poznamo pri Hyundaiu, za doplačilo na primer je treba odšteti 300 evrov za radarski tempomat, doplačati je treba tudi pakete z usnjenim usnjem na sedežih, če si tega sploh želite.
Končna cena testnega avtomobila je bila 28.600 evrov, kar je primerljivo z dizlom s 100 kilovatov moči in pogonom na dve kolesi oziroma z najmočnejšim bencinskim modelom s 130 kilovatov moči, 7-stopenjskim menjalnikom in štirikolesnim pogonom. Primerljiva torej z dizlom, predvsem pa se splača obrniti k osnovni bencinski izvedenki s trivaljnikom z 88 kilovatov moči, ki je dobrih pet tisočakov cenejši.
Podatki o vozilu (Hyundai Kona hibrid 1.6 GDI 6DCT Impression)
Motor: 1.591 cm3, turbo, bencinski, štirivaljnik
Moč: 77,2 kW (105 KM) pri 5.700 vrt/min. Navor: 147 Nm od 4.000 vrt./min.
Elektromotor: 32 kW/43,5 KM. Navor: 147 Nm
Baterija: litij-ionska polimerna
Kapaciteta baterije: 1,56 kWh
Napetost baterije: 240 V
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.166 × 1.800 × 1.550, medosna razdalja 2.600
Prtljažnik (v litrih): 378 -1.316
Poraba na testu: 5,8 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 101 g/km
Zmogljivosti: 160 km/h, 11,2 sekunde od 0 do 100 km/h
PLUSI: Ergonomija, poraba goriva, nestresna vožnja;
MINUSI: Cena v primerjavi z bencinsko kono, trdo podvozje, ne pozna slovenskega jezika, tudi ne digitalnih merilnikov;
ne vidim niti ene prednosti