Kdo bi si mislil, da lahko leta 2019 takšen mali čmrlj požanje toliko simpatij. Manj kot 3,9 metra ga je v hlačah, kar je za današnje razmere v B segmentu res malo, tehta pa reci in piši komaj dobro tono. Če bi bili leta 1995, bi bile te mere sicer nekaj povsem običajnega, a leta 2019 je vse drugače.
In če je v današnjih avtih vse preveč poudarka na tem, koliko odlagališč imajo v potniški kabini, je na voljo dovolj USB priključkov in ali se sedi dovolj visoko, pa zmore suzuki swift sport vsako vožnjo še vedno spreminjati v dogodivščino, s katero večji, močnejši in predvsem veliko dražji avti danes nimajo več veliko skupnega.
Ne razumeti narobe, swift sport je v marsičem zelo sodoben avto.
Da dosežeš tako nizko maso, pa hkrati zadostiš strogim zahtevam glede varnosti trkov, je potrebne veliko inženirske inteligentnosti.
Da v serijski avto takšnih mer vgradiš toliko dirkaškega pedigreja, kot so športni blažilniki, dvojna izpušna cev, nabrit motor in nabuhel, a usklajen reli videz, moraš imeti veliko poguma.
Da hkrati postrežeš z veliko mero naprednega udobja, v katerem ne manjka niti zelo spodoben ter vsestranski infozabavni sistem, niti cela plejada asistenčnih pripomočkov (radarski tempomat, avtomatski preklop snopa žarometa, pomoč pri držanju voznega pasu ...), potem je treba biti preudaren tudi pri stroških izdelave. In morda prav slednje se mi zdi pri swiftu še najbolj prepričljivo, saj je s ceno ostal pod mejo 19 tisoč evrov, medtem ko bi sodobnega tekmeca, kot so clio RS, fiesta ST, 208 GTi in druge morali iskati bistveno višje na cenikih.
Prvi avto za fante brez družine? Kot nalašč. Drugi avto za malce starejše fante z družino? Seveda. Pa tudi dekle za volanom swifta sport deluje prav atraktivno.
Res je, vsi omenjeni imajo na papirju močnejše motorje in vsaj navidez več prostora za potnike, a v resnici swift sport osnovno poslanstvo - vožnjo - opravi na zelo visokem nivoju. Sedeš v avto in takoj najdeš mesto za pokončnim volanom. Sedeži oprimejo, utesnjenega videza se hitro navadiš, priznam da se niti na trdo plastiko, ki kraljuje na vratih in armaturi, sploh nisem oziral, ignoriral sem tudi "tako 90-a" paličice za resetiranje potovalnega računalnika in števec dnevnih kilometrov.
Ko pritisk na gumb obudi izpušni cevi, je vse pripravljeno na odhod na lepše. Kamorkoli.
1,4 litrski turbo bencinar se ob tako nizki masi razživi na vsak migljaj noge. Skupaj z motornim navorom je sposoben prav sunkovito premikati avto in voznika. Kratko in ob tla pribito podvozje daje izvrsten občutek nadzora nad avtom, še vedno pa je nastavljeno tako, da vožnja ni pretrda. Morda bi želel nekaj več športne trdote v volanu, da bi lahko bolje bral cesto. Čeprav je zadnje podvozje vpeto prek torzijskega droga, pa ta dopušča presenetljivo veliko dinamične stabilnosti.
Prvi avto za fante brez družine? Kot nalašč. Drugi avto za malce starejše fante z družino? Seveda. Pa tudi dekle za volanom swifta sport deluje prav atraktivno.
In ko swifta nekaj časa uporabljaš, ugotoviš, da sploh ni tako majhen, kot deluje. Zadnja vrata so le pika na i uporabnosti druge klopi, tudi za prtljažnik, sicer skritem pod visokim robom zadnjega odbijača, ostane še nekaj prostora.
In še en odličen poprodajni adut - poraba. 1,4-litrski "boosterjet" je, kot ugotavljamo tudi pri drugih suzukijih, do denarnice zelo prijazen motor s porabo, ki je glede na vso iskrivost podpovprečna.
Podatki o vozilu (suzuki swift sport)
Motor: 1.373 cm3, turbinsko polnjeni štirivaljnik
Moč: 103 kW (140 KM) pri 5.500 vrt/min.
Navor: 230 Nm pri 2.500 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 3.890 × 1.735 × 1.480, medosna razdalja 2.450
Prtljažnik (v litrih): 265 - 947
Poraba na testu: 6,7 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 125 g/km
Zmogljivosti: 210 km/h, 8,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 19.200 €
Konkurenti: VW up! GTI, VW polo GTI, fiesta ST ...
PLUSI: enostavno zmogljiv.
MINUSI: mestoma plastičen.