Opel svojo ofenzivo modelov gradi na športnih terencih in križancih z oznako X - mokka x, crossland x in grandland X. V sestavljanki manjka še velik SUV s sedmimi sedeži, ki bi lahko bil zafira X? Pa ni. Ker še ni prišel na vrsto? Sodeč po zadnjih najavah, da bo tudi corsa nastajala na arhitekturi PSA Peugeot Citroena, tako kot crossland X (zamenjuje kompaktnega enoprostorca merivo) in grandland X, je logičen zaključek, da je prenova zafire še zadnji Oplov poskus v razredu klasičnih enoprostorcev.
Ob začetku načrtovanja prenove je bil Opel še trdno v rokah General Motorsa, ne PSA, kamor se seli zdaj in kjer so svoja enoprostorca (3008 in 5008) križali s športnimi terenci.
Zafira je prenovljena po vzoru na novo in zelo uspešno astro, na krilih katere jadra Opel in modeli, ki prihajajo v modelno paleti, na primer insignija. To pomeni, da je natrpan z veliko napredne varnostne opremo, tudi najnovejšimi motorji, ki morajo dinamično poganjati 1,7 tone težko vozilo s sedmimi potniki.
Uporabnost in prostornost ostajata aduta
Opel zafira je na trgu skoraj že 20 let, a se je v svetu avtomobilizma zasidrala kot eden najbolj družinskih avtomobilov, tudi za velike družine, ki je prinesel nekaj zanimivih in uporabnih inovacij. Prednost zafire je bila vedno praktičnost in prostornost, deloma tudi vozna dinamika, manj pa udobje in ergonomija.
Po prenovi je potovalna kabina modernejša in tehnološko izboljšana. Moderni trendom sledi tudi na področju tehnologije, povezljivosti, njena posebnost so aktivni led žarometi, ki na devet načinov prilagajajo snop svetlobe. Ti so že del serijske opreme pri višji od dveh stopenj innovation, ki osnovno opremo edition presega za dobra dva tisočaka, zato že zaradi naprednih žarometov pomislek zakaj bi sploh izbrali osnovno opremo. V osnovni opremi namreč dobite še halogenke, ki so neprimerljivo slabše.
Take žaromete bi morali uzakoniti
Kako v praksi delujejo AFL prilagodljivi žarometi? LED vzorec osvetlitve v žarometu sistem samodejno prilagaja pogojem pri vožnji, da zagotovi optimalno osvetljenost brez slepljenja drugih voznikov. Pri tem pa uporablja devet različnih funkcij/vzorcev, kot so osvetlitev v mestu, na podeželju, v ovinku in odcepu, dodatna osvetlitev pri manevriranju, osvetlitev ustavljenega vozila (eko) in turistični način. To pomeni, da ne glede na to, kje ste ponoči, ali na parkirišču, podeželju, v mestu žarometi vedno svetijo najbolj optimalno.
Vsekakor so žarometi ena od prednosti Oplov, ki jo znamo ceniti šele, ko jih preizkusimo in občutimo velikansko razliko s sicer cenejšimi tehnologijami žarometov. V resnici izboljšujejo varnost, tudi na cilj pridemo bistveno bolj spočiti.
Dinamična oblika novih žarometov ob izrazito bolj športno oblikovani dvodelni maski daje občutek večje spremembe na zunaj, kot se je ob prenovi dejansko zgodila. Prednja žarometa se zlivata z masko v grafično enoto, oblike bumeranga ni več. Tridimenzionalna kromirana letev s simbolom je optično povezana z žarometi in poudari občutek širine, krom je nasploh bolj všečen, a tudi občutljiv, ko vozila peremo, na primer. Gledano z boka ima kolesne oboke izbočene, zaradi česa je vtis bolj dinamičen. Všečno.
Poslovila se je od neskočnega števila stikal
Večje spremembe so doletele potovalno kabino, ki je zdaj preglednejša in ergonomsko prijetnejša. Številni gumbi so zaradi novega večnamenskega sistema z zaslonom na dotik izginili. Zaslon za informacije in razvedrilo je zdaj bolj pregleden, saj je večji in meri v primeru testnega vozila 8-palcev, postavljen pa je nekoliko nižje. Bolj všeč mi je tudi tridimenzionalno oblikovani volan z manjšim in učinkovitejšim pokrovom varnostne blazine.
Preglednost naprej je dobra, kabina pa svetla, saj se vetrobransko steklo zajeda vse do B stebrička, velika panoramska streha se razteza čez celoten strop vozila. Prijetnejši vtis zagotavlja tudi novo, svetlo oblazinjenje, ki je že dolgo hit v avtomobilski industriji. Tudi odlagalnih površin in predalov je na pretek. Bilo naj bi jih kar 30, ki zapolnjujejo vse kotičke kabine, uporaben predal je tudi pod sopotnikovim sedežem spredaj. Testni avtomobil je imel tudi 258 evrov vredno sredinsko talno konzolo z drsnim naslonom za roko spredaj, ki jo po potrebi odstranimo, drugače pa služi za odlaganje najrazličnejših predmetov. Dobra in uporabna zamisel.
Vgradili so tudi najnovejšo generacijo sistemov za informacije in razvedrilo Opel IntelliLink, ki je združljiva s programoma Apple CarPlay, kasneje, ko bo to omogočil Google, pa tudi Android Auto. Od septembra lani je na voljo tudi sistem Opel OnStar (vključno s 4G/LTE dostopno točko Wi-Fi), ki smo ga preizkusili že v astri, tudi v zafiri pa deluje povsem enako.
Bolj pametna, a zakaj za doplačilo?
Preizkusili smo cel kup novih sistemov, ki jih zafira do zdaj ni poznala. Novost je prilagodljiv regualtor hitrosti, ki ga poznamo iz insignije. Njegov radar je skrit za masko hladilnika, prikazuje pa razdaljo sledenja drugim vozilom. V primeru nevarnosti naleta v vozilo spredaj, na to voznika opozori z zvočnim in vizualnim prikazom, po potrebi pa tudi sam zavira. Nova je izboljšana kamera opel eye, ki podpira delovanje več sistemom za pomoč vozniku. Med drugim voznika pri hitrostih nad 60 km/h opozarja na nenamerno zapustitev voznega pasu brez vklopljenega smernika, prepoznava tudi prometne znake. Vse deluje nemško zanesljivo.
Čeprav zbirka vseh sistemov stane zgolj 360 evrov, kar je v primerjavi s premium proizvajalci vozil zanemarljivo, pa grajam odločitev, da sistemi niso del serijske opreme innovation, pa čeprav bi bil avto zaradi tega dražji. Kupci namreč še vedno niso ozaveščeni, da so tovrstni sistemi pravo dopolnilno k varnosti in zmanjšujejo in preprečujejo prometne nesreče in škodo, a le redko kdo odšteje dodaten denar za doplačilo teh sistemov.
Na trening s šestimi mulci
Vrnimo se h kabini, ki je v primerjavi s sedemsedežnimi suvi nadpovprečno prostorna, v njej pa je sedem sedežev – serijsko z opremo innovation. Dva v tretji vrsti se zložita v ravno dno in sta primerna za prevoz lastnih in še sosedovih otrok na trening nogometa in nazaj. Za dolge poti pa ne ravno. Inženirji v Rüsselsheimu so dobili nalogo, vozniku in šestim potnikom na 466 centimetrih dolžine zagotovijo udobje dnevne sobe. Na prednjih sedežih, ki jih priporočajo nemški ortopedi, se sedi udobno, a je avtomobil precej trd. Za tiste, ki želijo več, manjka sistem masaže ali prezračevanja, zato je pa paket „zima“ za zmernih 400 evrov vključeval gretje sedežev in volana …
V drugi vrsti je veliko prostora za noge, kolena, tudi isofix sistem je primerno označen, zato je pritrjevanje otroških sedežev hitro opravilo. Hvalimo to, da so v drugi vrsti enako veliki sedeži, kar v današnjih modernih suvih ni več samoumevno.
Prtljažnik je družinsko velik tudi, ko imamo dva sedeža pospravljena v dno. Za 300 evrov doplačila je prtljažnik opremljen s sani in raznimi pripomočki, kot je mreža za varno odlaganje prtljage. Nakladalno dno je primerno nizko, je pa treba sedeže za povečanje prtljažnika podirati ročno. Tekmeci imajo že vgrajena stikala.
Ko imamo podrte sedeže v drugi in tretji vrsti, je v prtljažniku za kar 1.860 litrov prostora, tudi ko imamo postavljene vse tri vrste sedežev je prostora še 152 litrov, kar pomeni prevoz prtljage za vseh šest mulcev, ki jih peljete na trening nogometa.
1,6-litrski dizel za množično uporabo
Pod motornim pokrovom je bil štirivaljni 1,6-litrski turbodizelski motor CDTI opremljen sistmeom start/stop za manjšo porabo. 99 kilovatov moči (134 KM) se povsem spodobno kosa z maso 1727 kilogramov, ne samo dinamično, tudi dovolj ekonomično. Ves navor, ki poskrbi za odločen pomik z mesta, prepriča že v vrtljajih krepko pod 2.000, pri pospeševanju pa mu je dodatno v pomoč zelo dober ročni šeststopenjski menjalnik, ki ima kratka prestavna razmerja, šesta prestava pa omogoča, da se motor na avtocesti bistveno ne napreza. Povprečna poraba na avtocesti je bila slabih sedem litrov, povprečna skupna poraba pa le nekaj nad šestimi litri. Na avtocesti preseneti z odlično zatesnjenostjo kabine, med ovinki pa s čvrstim podvozjem. Nagibanja je malo, je pa zato na zadnji klopi manj udobno kot v kakšnem francoskem tekmecu. No, morda pa bodo zafiro v tej smeri v naslednji generaciji "pofrancozili.“
Podatki o vozilu: Opel zafira tourer 1.6 CDTi, ecotec start/stop 99 kW (134 KM) Innovation
Prostornina motorja: 1598 ccm
Moč motorja: 99 kW (134 KM) med 3.500 in 4.000 vrt./min
Navor: 320 Nm pri 2.000 vrt./min
Zmogljivosti: 191 km/h, 11,6 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 6,1 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.666 x 1.928 x 1.660, medosna razdalja 2.760
Prostornina prtljažnika (v litrih): 152-710-1.860
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 119 gramov CO2/kmCena (v evrih): 21.290/27.800 / 32.638 (osnovni/testni/testni z dodatki)
Plusi: Prostornost, uporabnost, kombinacija motor - menjalnik, poraba;
Minusi: Precej trde plastike, asistenčni sistemi za doplačilo, grafična podoba merilnikov;