Čeprav se vam ti zdi ob pogledu na zunanjost in ko sedete v kokpit, prenovljena toyota C-HR seveda ni letalo, a občutek je prav blizu temu, vsaj ko gre za voznika in sovoznika.
Tadva namreč znotraj kabine sedita v jasno razdeljenih oddelkih, v katerih jima je na dosegu roke prav vse, kar je potrebno za udobno vožnjo in bivanje v avtomobilu. Morda bi kdo pomisli, da je notranjost toyote C-HR zato malce utesnjena, a je v resnici daleč od tega, saj je oblikovalcem uspelo, da je kabina kljub temu, da je v primerjavi s predhodnikom avtomobil ohranil praktično enaki dolžino in medosno razdaljo, malce pa je zrasel le v širino, občutno pridobila prostornost.
To se pozna tudi zadaj, kjer je v primerjavi s predhodnikom precej več prostora, vsaj ko gre za kolena in noge dveh potnikov. Resnici na ljubo, bi tretji potnik tam težko sedel. Prostora je torej več. A je na to treba gledati pogojno. Toyota C-HR je, kot pove njeno ime, "visoki kupe", oziroma SUV-kupe, in to je zadaj več kot očitno. Potnika zadaj namreč sedita kot v kokonu z majhnima bočnima oknoma. Razgled ven je sicer čisto v redu, občutek pa malce utesnjen. Kupejevska narava avtomobila se pozna tudi v prtljažniku, ki je ob razmeroma solidni a nepresežni osnovni prostornini 310 litrov precej plitev, kar mu zmanjša uporabnost.
A to niti ni tako pomembno, saj verjetno toyote C-HR ne bo veliko ljudi kupilo zaradi družinsko prevozniških zmogljivosti, ki niso prav solidne, ampak zaradi česa drugega. Tudi tu se lahko sklicujemo na C-HR-ovo ime in ugotovimo, da je lot SUV-kupe bolj primeren za tiste, ki se radi v slogu vozijo na prednjih sedežih, vse drugo pa je dobrodošli dodatek, ki mu poveča uporabnost.
Mestna električna avtonomija
In to tudi vidite. Toyota C-HR sicer oblike povzema po novih toyotah, kakršna sta predvsem nova prius in električni bZ4X, kar se odraža tudi na dnevnih lučeh v obliki črke C in tenkih, podnevi skoraj nevidnih žarometih, ali pa aygo X z dvobarvno karoserijsko zasnovo, a v njem nezmotljivo vidite tudi SUV-kupejevske linije predhodnika, ki so ga pravzaprav naredile tako zanimivega. In tudi novi C-HR je oblikovno gotovo zelo zanimiv avtomobil, ki ga na cesti težko prezrete.
Morate pa kljub temu biti previdni, ko ga vozite po mestu. Pogonski sklop je namreč zasnovan tako, da boste v mestu večinoma vozili na elektriko in boste tihi, torej za večino pešcev in kolesarjev, sploh če odsotno zrejo v svoj mobilni telefon, praktično neopazni. Litij-ionska baterija s kapaciteto 13,6 kilovatne ure (ta se s 6,6-kilovatnim AC polnilnikom polni dobre dve uri in pol) sicer elektromotorju z močjo 120 kilovatov in navorom 208 njutonmetrov teoretično omogoča do 66 kilometrov električne avtonomije. Torej brez uporabe dvolitrskega bencinskega motorja, ki sistemsko moč pogonskega sklopa dvigne na 164 kilovatov.
Glede na praktično preizkušnjo, ki je večinoma potekala po ljubljanskih ulicah, lahko rečemo, da je navedba kar verodostojna ali pa lahko pred izpraznitvijo baterije dosežete celo večjo razdaljo, odvisno pač od učinkovitosti rekuperacije, ki je v tem avtomobilu precej dobra in v tretji stopnji od treh omogoča tudi precej solidno vožnjo z enim pedalom. Ta sicer ne gre čisto do konca in je treba za zaustavitev avtomobila pritisniti zavorni pedal, a sicer omogoča zelo dobro obvladovanje hitrosti.
Razen če izrecno nastavite način EV ali pa za to poskrbite s pomočjo "geofencinga" (ta pri nas ne deluje, ker nimamo zelenih con), se bo bencinski motor sicer ob večjih obremenitvah med pospeški in podobnimi bolj obremenjujočimi manevri redno vključeval, a v mestu bo takšnih posredovanj bolj malo. Drugače je zunaj mestnih ulic, na medkrajevnih cestah, kjer je delovanja bencinskega motorja več, ali pa na avtocestah, kjer bo večinoma deloval le bencinski motor, saj uporaba elektromotorja niti ni več gospodarna.
Toyota ima zdaj že več kot dve desetletji izkušenj z razvojem hibridnega pogona in to se pozna tudi na njegovi najnovejši izvedbi. Kljub temu, da za prenos in usklajevanje moči še vedno skrbi v osnovi enaka tehnika s pomočjo planetnega gonila, med vožnjo ni več mogoče zaznati toliko "CVT-jevskega zaganjanja" motorja v visoke vrtljaje. Občutek med vožnjo je torej, ne glede na trenutni režim delovanja pogona, zelo prijeten, avtomobil pa vedno pospešuje presenetljivo gladko. In tudi siceršnje vozne lastnosti so zelo solidne in, v skladu s Toyotinimi smernicami zadnjih let, skorajda športne.
Digitalno okolje z analognimi stikali
K občutku športnosti je sicer v testni toyoti C-HR pripomogla tudi oprema GR sport, ki sicer črno notranjost poživi z rdečimi in brušenimi kovinskimi dodatki. Nekateri elementi so sicer izdelani tudi iz okolju prijaznih materialov, a tega v notranjosti, razen če natanko veste, kaj morate iskati, ne boste zaznali. Ko gre za ureditev same notranjosti, C-HR sledi novejšim sorodnikom, kar pomeni, da je pred voznikom pregledna digitalna armaturka
Večina upravljanja pa poteka preko osrednjega 12,3-palčnega za dotik občutljivega zaslona, ki deluje s pomočjo Toyotinega sodobnega uporabniškega vmesnika. Omeniti velja, da je kar nekaj upravljana ostalo zaupanega tudi povsem razumljivim fizičnim stikalom. Kot se spodobi za Toyoto, je zelo soliden tudi nabor asistenčnih in varnostnih sistemov, ki so nekateri skoraj preveč budni. Denimo sistem za prepoznavanje pozornosti, ki vam skoraj ne dovoli, da bi gledali kam drugam kot le strumno naprej. Pa čeprav je za varnost pomembno dogajanje drugje kot neposredno pred vozilom.
A takšnim pomislekom navkljub je toyota C-HR z novo generacijo postala še boljši avtomobil kot je bila v prvi generaciji, zato ni razloga, da ne bi bila uspešna na trgu. A navsezadnje je še vedno nišni produkt, ki zahteva tudi razmeroma visoko ceno. A tudi tu velja, da se bodo zanj odločali vozniki s posebnimi preferencami. In tudi če je videti kot letalo, je toyota C-HR kljub temu predvsem zelo soliden avtomobil.
Toyota C-HR PLUG-IN
Motor: bencinski, štirivaljni, 1.987 ccm + električni
Največja moč: 163 kW (223 KM)
Največji navor: 190 + 208 Nm
Zmogljivosti: 180 km/h, 7,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Električni doseg: 66-67 km (WLTP)
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.360 x 1.830 x 1.570, medosna razdalja 2.640
Prtljažnik (v litrih): 310
Poraba: 0,8-0,9 litra/100 km, izpusti CO2: 19-20 g/km (kombinirani cikel WLTP).
Cena v evrih: od 36.690
Najslabše se počutim v vožnji z večjim avtomobilom,v katerem si na sedežu utesnjen kot v kakšnem bolidu formule ena in greš na daljšo pot...