Ko slišimo ime cupra formentor, nas večina takoj pomisli na različico VZ (veloz) s 310-'konjskim 2-litrskim turbobencinskim motorjem, ali celo na VZ5 z 2,5-litrskim motorjem, ki razvija moč 390 'konjev', morda pa tudi na zmogljive priključne hibride.
Precej manj pa je tistih, ki jim na pamet pride različica z najbolj osnovnim motorjem, 1,5-litrskim turbobencinskim štirivajnikom, ki v primerjavi s do zdaj omenjeno motorizacijo razvije »zgolj« 150 'konjev', oziroma 110 kilovatov, če smo meroslovno korektni. In ravno takšnega smo vozili na spomladanskem testu.
Zmerna dinamika
150 'konjev' se v primerjavi z močnejšo motorizacijo športne znamke gotovo zdi malo, a na testu se je izkazalo, da je tudi to za vsakdanje potrebe in tudi precej dinamičnosti povsem dovolj. Navsezadnje v marsikaterem avtomobilu formentorjeve velikosti, ta se uvršča v spodnji srednji razred oziroma segment C, velja že za povsem solidno moč, s katero se avtomobil uvršča vsaj v srednji, če ne celo višji del motorne ponudbe. Kombinacija 150-'konjskega štirivaljnika in 7-stopenjskega menjalnika namreč v vsakdanji uporabi ni bila nič kaj podhranjena.
Če hočete tako motoriziranega formentorja silovito gnati skozi ovinke, se samodejno delovanje menjalnika sicer hitro izkaže za zaletavo in malce neusklajeno, zato je dobro poseči po »ročnem načinu« in prestavljati z obvolanskimi ročicami. Sicer pa je tudi med bolj dinamično vožnjo, ležernmim križarjenjem ali v mestu formentor povsem uglajen in tudi dinamičen avtomobil. Ob tem pa se motor, ki med zmanjšano obremenitvijo izključi tudi dva valja, izkaže tudi z zmerno porabo goriva.
Takšen cupra formentor bi torej bolj kot za pravo cupro lahko označili za seat »cupra line« ali nekaj podobnega, avtomobil torej, ki na zunaj kaže športnost, pod pločevino pa je malce bolj pohleven, a nikakor obotavljiv, ko gre za premagovanje cestnih kilometrov. Morda bi lahko bil celo seat formentor »gran turismo«, saj se podvozje denimo v ničemer ne razlikuje od podvozja močnejših formentorjev in se seveda odlično odzove na vse izzive, ki jih predenj postavi voznik. Volan je enak natančen, odlično blaži udarce in vzdržuje stik koles s tlemi, za dobro lego pa v kombinaciji z vzmetnima nogama spredaj poskrbi tudi večvodilna zadnja prema.
Prava cupra
In četudi je morda pogonski sklop najšibkejši v ponudbi, formentor tega niti ne pokaže. Posebnih cuprinih voznih programov morda nima, zato pa ima poleg navadnega še športnega in individualnega, upravljanje je skoraj enako, infozabavni sistem bo takoj znan vsem, ki so kdaj vozili cupro ali seat, kar pomeni tudi bolj malo direktnih stikal in več posrednega upravljanja preko zaslona, pred voznikom pa sta multufinkcijski volan z ravnim spodnjim koncem in zaslon digitalnih merilnikov, ki omogoča kar šest osnovnih nastavitev pogleda in še nekaj dodatnih delnih.
Tudi štirje sedeži zelo udobni tudi med daljšimi potmi, prostora pa je veliko tako v kabini kot tudi v kombilimuzinsko dostopnem in povečljivem prtljažniku. Predvsem pa formentor tudi v takšni izvedbi ohranja prav vse Cuprine oblikovne poudarke, tudi dodatke v bakreni kovinski barvi in seveda značilni in daleč vidni simbol znamke.
Kdor se odloči za nakup za Cuprina merila malce skromno motoriziranega formentorja, torej ne bi smel biti razočaran. Pri tem pomembno vlogo gotovo igra tudi cena. Za odlično opremljeni testni primerek bi namreč morali odšteti 38.860 evrov, brez doplačilne opreme pa bi stal 34.547 evrov. To gotovo ni malo, a je gotovo povsem sprejemljivo za športnega križanca, kakršen je cupra formentor.
cupra formentor 1.5 TSI DSG 110 kW/150 KM
Motor: turbobencinski, štirivaljni, 1.498 ccm
Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 5.000-6.000 vrtljajih
Največji navor: 250 Nm pri 1.500-3.500 vrtljajih
Zmogljivosti: 203 km/h, 8,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.450 x 1.839 x 1.511, medosna razdalja 2.680
Prtljažnik (v litrih): 450
Poraba: 6,7-7,4 l/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 151-168 g/km
Cena v evrih: 38.860
Znamka je zadela "v zid z glavo". Tale ubogi skropucalasti avto, nepraktičen, zgolj našminkan, z motorjem komaj 1.5 litra, naj bi stal realno več kot za dva takšna avta. Tale "jajček" nivreden niti 15.000 €. Pa še zelo špartansko neudoben… ...prikaži več v notranjosti, da tiste "dvignjene šolske table" spredaj, ki zastira pogled in je neokusna, niti ne govorimo!