Avto
27 ogledov

Transit postal dinamični prevoznik

Ford transit
1/10
Andrej Leban
Šesta generacija fordovega transita custom in še posebej njena potniška različica tourneo razbijajo mite o dolgočasnih in nič kaj varnih kombijih.

Prva generacija je na asfalt zapeljala že leta 1965, do danes pa se je v sedmih milijonih primerkov zvrstilo pet generacij. Šesta želi ohraniti naziv najbolj prodajanega dostavnika v Evropi, tudi tako, da je še bolj zabrisala meje med vozili za osebno in profesionalno rabo.

Če je bil prejšnji transit zelo robustno zasnovan, nova generacija že z obliko daje vtis zapeljivejšega in kakovostnega izdelka. Vetrobransko steklo je precej položnejše, zadnja svetila ozka in visoko postavljena, tudi smerokazi v ogledalih so nameščeni tako, da se ne razletijo ob prvem trku ogledala z oviro. Notranjost se v mnogočem zgleduje po zadnjih osebnih modelih, denimo z zelo ličnim volanom in kakovostnimi stikali. Zelo veliko je takšnih in drugačnih odlagališč.

Transit je po namembnosti na voljo v treh oziroma štirih različicah - povsem tovorni transit custom furgon, pet oz. šestsedežni transit custom kombi furgon ter kot osem oz. devetsedežni transit custom kombi. Zapletena imena? Nismo omenili še posebne potniške različice, ki se ne imenuje transit temveč tourneo custom.

Medosni razdalji sta dve, klasična, s katero transit ostane krajši od petih metrov, in podaljšana. Višina je za zdaj le ena.

Varnost je pri transit customu na zelo visoki ravni, serijske so stranske zavese, med doplačili sta sistema za nadzor voznega pasu in budnost voznika. Transit custom je doslej kot edini prejel pet zvezdic na testu Euro NCAP, s čimer za dve letvici prekaša glavne konkurente, kot so renault traffic/opel vivaro, VW transporter in drugi.

Transita poganja 2,2-litrski dizel, ki je na voljo s 74, 92 in 114 kilovati ter šeststopenjskim menjalnikom. Navor je vedno na voljo že okoli 1.500 vrtljajev, za varčnost skrbi tudi pester nabor tehnologij s skupnim imenom econetic (stop&start, nadzor nad pospeševanjem ...).

Za varno in tudi dinamično vožnjo skrbi cela vrsta sistemov, med drugim tudi nadzor vektorjev nadzora, ki tako kot pri denimo focusu motorno moč v ovinku prerazporeja na notranje kolo in s tem skrbi za večjo stabilnost in dinamičnost.

Potnikom v tourneu kot na turneji

Dotaknimo se še najbolj prestižnega tournea. Zelo težko bi mu očitali, da ima kaj veliko povezav s tovornimi različicami, saj so tla vedno obložena z mehkim tekstilom, že prva od obeh oprem pa je zelo bogata (tempomat, zatemnjena stekla ...). Na voljo je še vrsto dodatkov, kot triobmočna klimatska naprava, kamera in ogrevanje na daljavo. Vse to bi moralo zadovoljiti tako velike družine kot stranke na daljših poteh.

Druga in tretja vrsta sedežev sta zelo prilagodljivi, sedeže je tako kot pri transit custom kombiju mogoče poljubno menjati na položajih ali pa v celoti odstraniti. Že v različici s standardno medosno razdaljo, ki je od daljše pri tourneu cenejša za 1.640 evrov, je v prtljažniku najmanj 992 litrov prostora. Smo pa opazili, da kompaktnost nove generacije s seboj prinese tudi dejstvo, da se po notranjosti ni več mogoče prosto stoje sprehajati kot v predhodniku.

Vseh štirih izpeljank naj bi letos v Sloveniji prodali okoli 200. Cene se z DDV pričnejo pri 20.690 evrih (custom furgon), najbogatejši tourneo z opremo limited, podaljšanim podvozjem in 114-kilovatnim motorjem pa stane 33.850 evrov. Obljubljene pa so že še robustnejše izpeljanke s 4x4 in dvojnimi zadnjimi kolesi.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.