Avto
17 ogledov

Trojka tretjič skočila daleč naprej

Mazda3
1/6
Andrej Leban
Mazda 3 je malce pohitela in je nekoliko prej kot je bilo sprva napovedano prišla v Slovenijo. Kar pa je samo dobro, saj novinka ob svojstveni pogonski filozofiji v prtljažniku vozi še zvrhano mero športnosti, varnosti in udobja. Od 13.990 evrov dalje.

Za slovenskega uvoznika je mazda3 izredno pomemben model, saj je prav z njeno pomočjo pred leti dosegala skoraj štiriodstotni delež v izredno zahtevnem segmentu. Druga generacija pa tudi zaradi premočnega jena ni zmogla ponoviti rezultatov predhodnice, tako da sta nosilna modela postala mazda6 in CX-5. S tretjo generacijo trojke znova ciljajo na večji tržni delež.

Mazdo 3 smo podrobno predstavili že septembra, ko smo se z njo vozili po španskem podeželju. Že takrat smo po prvih kilometrih pozitivno ocenili napredek, ki ga je pokazala v udobju in prostornosti, ne glede na to, ali govorimo o pet- ali štirivratni različici.

Predstavili smo tudi motorno paleto, ki je precej posebna v primerjavi z "mainstream" razvojem, ko proizvajalci tekmujejo v tem, kdo bo ob manjši prostornini ponudil čim več moči ne glede na vrsto goriva. Mazda pa razen pri dizlu vztraja pri motorjih brez turbopolnilnikih in izpostavlja rekordna kompresijska razmerja za velikoserijske motorje, kar omogoča izredno učinkovitost in doseganje najstrožjih ekoloških kriterijev, gotovo pa vpliva tudi na stroške lastništva na dolgi rok, saj manj sestavnih delov pomeni manj tveganja za popravila. Najmočnejši bencinar ima sistem i-eloop, kondenzator, ki omogoča napajanje sekundarnih porabnikov z elektriko, denimo ko avto stoji na miru ali pri naglem pospeševanju.

Precejšen napredek je pri ergonomiji, materiali delujejo kakovostno, med pomembnejšimi lastnostmi je MZD connect, zmogljiv sistem povezljivosti z internetom, ki ga trojka pri Mazdi uvaja kot prva in s tem dopolnjuje dosedanji infotainment.

Prek pametnega mobilnika sistem na sedempalčnem zaslonu, ki je z varnostnega stališča zelo dobro postavljen na vrh armaturke, projecira dodatne informacije za navigacijski sistem, hkrati pa lahko potniki poslušajo digitalni radio, podcaste ali avdio knjige ali spremljajo novice. Omogočeno je tudi spremljanje socialnih omrežij, sistem pa je zmožen enostavnega posodabljanja, tako da je mogoče nalagati tudi lastne aplikacije za vzdrževanje vozila.

Drugi in tretji paket izpolnita večino želja

Osnovni paket emotion sicer pozna ročno klimatsko napravo, tempomat, radio (z manjšim zaslonom, USB in brez CD reže), električni pomik vseh stekel, stop&start, pomoč pri speljevanju v klanec in potovalni računalnik. Nadalje je oprema challenge, ki je dražja za 2.300 evrov, a v zameno prinese že omenjeni sistem zaviranja, MZD connect s 7-palčnim zaslonom, samodejno dvopodročno klimatsko napravo in 16-palčna lahka platišča. Parkirni senzorji, biksenonski žarometi in ogrevani sedeži so del opreme attraction, ki je dražji še za 1.700 evrov. Prav ta dva paketa opreme naj bi bila tudi daleč najbolj zaželjena pri Slovencih.

Za najbolj zahtevne in predvsem v kombinaciji z najmočnejšimi motorji pa sta rezervirana paketa revolution (18-palčna platišča, parkirni senzorji tudi spredaj, Bose ozvočenje, pametni ključ, HUD) ter revolution top (usnjeno oblazinjenje, radarski tempomat, opozorilo za zapuščanje pasu, prilagodljivi žarometi).

Vstopna cena kombilimuzine je 13.990 evrov, štirivratna mazda3 pa se začne z opremo challenge in je poravnana z enako opremljeno petvratno različico pri 16.990 evrih. Najbolje opremljena dizelska trojka z avtomatskim menjalnikom sega vse do 27.490 evrov. Prihodnje leto računajo na 350 kupcev, prvi bodo po njej segli decembra, medtem ko naročila že pobirajo.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.