Lastništvo avtov v Sloveniji se je v zadnjih 20 letih skoraj podvojilo, kažejo podatki agencije za okolje, Slovenija pa je v vrhu v Evropi po številu avtov na tisoč prebivalcev, je izpostavil Bojan Žlender, vodja sektorja za javni potniški promet na ministrstvu za infrastrukturo in prostor. Ker ima to negativne posledice za okolje in zdravje, na ministrstvu iščejo poti, kako popularizirati javni potniški promet (JPP).
Naslednje leto bodo to poskušali storiti s pilotnim projektom uvedbe enotne vozovnice za JPP. To pa so že storili z novim sistemom subvencioniranja mesečnih vozovnic za dijake in študente, se je pohvalil Žlender: "Potem ko smo združili sredstva s štirih ministrstev za subvencije, se je število dijakov, ki uporabljajo JPP, povečalo za 36 odstotkov." Dodal je, da naj bi družine dijakov ali študentov s tem privarčevale med 1.500 in dva tisoč evri.
Dajte predlog za izboljšave
Eden od predlogov, da bi povečali uporabo JPP je tudi, da bi na primer v Ljubljani po vzoru Gradca celo mesto spremenili v cono 30 (najvišja dovoljena hitrost bi bila 30 kilometrov na uro). Na spletni strani Prednostzavse.si sicer zbirajo predloge, kako izboljšati JPP.
Raziskave so pokazale, da bo JPP za Slovence zanimiv šele, ko bo podobno hiter kot avto, ko bo bližina postajališč prilagojena našim zahtevam in ko bo ustrezna frekvenca prevoza – v mestih med pet in sedem minut, v primestju med deset in 15.
tipično žlobudranje modela , ki je celo življenje prisesan na državno korito in dela poizkuse na raji , sam se pa vozi še na WC !!
tudi graz, ki ga tako radi navajajo ni ves v 30 coni. pa tam je mestni promet urejen v 0.mogoče bi bilo dobro, da bi kdo od teh birokratov šel tja in si to ogledal.iz podeželja v mesto… ...prikaži več praktično ni možno priti drugače kot peš ali pa z svojim prevozom.in je čisto vseeno ali greš v mb, lj, ms, kp itd. javnega prevoza pri nas za tiste, ki so v zaselkih praktično ni. tudi povezave med mesti so bolj tak.tak, pa še cenovno so neugodne
Žlender in Zajc sta v precejšnji mrei odgovorna za trenutno stanje v prometu.Seveda je potrebno upoštevati tudi družbeno stanje, ki ja drug pomemben faktor.Prej navedena sta v preteklosti v veliki meri zagovarjala represijo, šele v zadnjih parih letih… ...prikaži več sta ugotovila, da obstaja tudi vzgoja. Da je promet in obnašnanje v njem kompleksnejše dogajanje, kot to sedaj upošteva zakon o polnjenju proračuna (državnega/občinskega),.. pardon zakon o varnosti cestnega prometa.Bi se mogoča ti "prihodki" označili, kot strogo namenski? Namen je jasno vzgoja in izobraževanje udeležencev v prometu.Varsnot vprometu je zgubljen primer, ker imajo vsi vpleteni svoje interese in vsi ti interesi so pripeljali do trenutnega stanja. Na to temo se pa najbrž vsi strinjamo, da ni zadovoljivo. Ali lahko pričakujemo od obstoječega sitema, da bo prirpavil kaj boljšega? Realno ne! Zadnjih ne vem koliko let so se trepljali po ramah, v smilsu mrvih v prometu. Skoraj ves učinke je zato, ker si včas