Avto
3399 ogledov

Vgradite si kamero

Dodatna vgradnja senzorjev
1/9
Gregor Prebil
Boljšo preglednost med manevriranjem z vozilom dosežete z vgradnjo pripomočkov, kot so parkirna tipala ali kamera za pomoč pri vzvratni vožnji. Naložba se lahko obrestuje že prvič, ko pred buškami in zvito pločevino obvarujete tako svojo, kot tujo lastnino.

Parkirni pripomočki so med najbolj priljubljenimi napravami za dodatno vgradnjo, ki jih lahko namestite na vse tipe vozil. Ponudba na trgu je bogata. Na izbiro je več vrst senzorjev, ki se jih lahko vgradi tako na prednji, kot zadnji odbijač. Med bolj zaželenimi so kamere za pomoč pri vzvratni vožnji.

Najbolj osnovni pripomoček so parkirna tipala vgrajena v odbijače, ki delujejo tako, da ob zaznavi ovire pred, ali za vozilom v notranjosti kabine z zvočnim, ali svetlobnim signalom voznika opozarjajo na oviro. Bližje je oviri, hitrejši je tempo piskanja. Tako voznik natančno ve, koliko je še prostora do ovire.

Pred nakupom posvet s strokovnjakom

Dodatna vgradnja senzorjev | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Parkirna tipala se po kakovosti v grobem ločijo na dva dela. Kitajskega in ostale proizvajalce. V Evropi so najbolj razširjeni italijanski izdelki, ki so dražji od kitajskih, a so po besedah strokovnjakov najbolj podobni originalom. Pred nakupom tipal se pri strokovnjakih za vgradnjo prepričate o ustreznosti in povezljivosti dodatne opreme na električno inštalacijo vozila. Od izbire in strokovne vgradnje je odvisna življenjska doba dodatne opreme in pravilno delovanje občutljive naprave.

Za vgradnjo senzorjev spredaj in zadaj se priporoča komplet osmih senzorjev, štiri za sprednji in štiri za zadnji odbijač. Glavna  enota v potovalnem prostoru je majhen LED zaslon s prikazom delovanja senzorjev, oziroma oddaljenosti od ovire. Zaslon se najpogosteje vgradi v kote ob vetrobranskem steklu, tako, da ima voznik dober pogled na zaslon in nemoteč pogled na cesto. Senzorje na odbijaču so v črni barvi, lahko pa se jih predhodno pobarva v barvo karoserije vozila.

Montaža brez odstranjevanja delov vozila

Dodatna vgradnja senzorjev | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Montažer s posebnim svedrom v odbijač izvrta luknje in jih zgladi, pri čemer odbijača v 95 odstotkih primerov sploh ni treba odstraniti z vozila. Luknje, v katere se vstavi senzorje, morajo biti med seboj simetrično oddaljene, senzorje pa se nato s pomočjo povezovalnih žic skozi kanale vozila očem nevidno poveže s centralo enoto. Pri bolj kakovostnih tipalih je moč nastaviti občutljivost zaznavanja prostora do ovire, načeloma pa montažerji pustijo tovarniške nastavitve tipal. To pomeni, da sistem z najvišjo intenzivnostjo voznika na oviro opozarja, ko je vozilo od ovire oddaljeno 20 centimetrov. Takšen interval je določen zaradi odzivnega časa voznika, ki ga potrebuje, da v popolnosti ustavi vozilo in se izogne trku z oviro.

Brez vrtanja in brez sledi se, razen pri nekaterih dostavnih vozilih, kjer se kamero vgrajuje na zgornjem delu zadka vozila in je za napeljavo potrebno zarezati v luč, vgrajuje tudi kamere za pomoč pri vzvratni vožnji. Najbolj pogosto se kamere za vzvratno vožnjo pritrdi na okvir registrske tablice, oziroma na dele, kjer so zaščitene pred zunanjimi vplivi, nato pa so električni kabli preko gumic v avtomobilu speljani do ekrana, ki je pritrjen nekje na vetrobranskem steklu.

Prodajajo se manjši zasloni

Kamere v vozilih so vse bolj priljubljene, zaradi boljše preglednosti nazaj še posebej veliko po njih posegajo vozniki dostavnih vozil. Vzrok je cena kamer, ki je zelo primerljiva s ceno dobrih parkirnih tipal. Kamere se ločijo na dnevne in dnevno-nočne. Zadnje so zaradi infra rdečih (IR) diod nekoliko večje in za osebna vozila pogosto prevelike, a je v zadnjem času v ponudbi tudi več kamer v manjših dimenzijah. Kupec lahko izbira tudi med različnimi oblikami kamer.

Dodatna vgradnja senzorjev | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
V osebna vozila se kamer vgradi manj. Vzrok so ekrani za prikaz slike ob vzvratni vožnji. Zasloni so bili v začetku sedempalčni in kot taki (pre)veliki, danes pa s večina odloči za 4,3-palčne, v ponudbi pa so tudi že 3,5-palčni. Modernejši sistemi, tako kot originali, vozniku na zaslonu s črtami izrišejo idealno smer vrtenja volana med parkiranjem. Zaenkrat v ponudbi še ni sistemov samodejnega parkiranja avtomobila, ki je vse bolj razširjen v vozilih.

Kamere za preprečitev vandalizma in kraj

V serijskih vozilih višjega cenovnega razreda se pogosteje pojavljajo kamere s 360 stopinjskim prikazom okolice na zaslonu v vozilu. Tudi take kamere se da dodatno vgraditi, a ponavadi se jih vgrajuje za povsem drugačne namene, kot je zaščita vozila proti vandalizmu. Na streho vozila se namesti dve kameri, vsaka od njiju pokriva kot 180 stopinj, slika pa se prenaša in shranjuje na trdi disk na domačem računalniku.

Težave zaradi doatne vgradnje z napajanjem lahko nastanejo le pri vozilih, ki imajo zadaj LED diode, a se težavo reši s pomočjo relejev. So pa težave z dodatno vgrajenimi parkirnimi tipali ali kamerami redke. Večina uvoznikov kamer in parkirnih tipal ponuja eno leto garancije.

Komentarjev 4
  • Matija Pivk 11:26 20.januar 2016.

    Zadeva je enostavna in ugodna. Za 100€ imaš komplet z montažo to zrihtano v 3 urah.http://www.supersound.si/parkirni-pripomocki/vzvratne-kamere

  • Neprilagojen 06:19 29.oktober 2014.

    G. Avgust, malo se motite. Za namestitev senzorjev v večini primerov je možna brez demontaže in prav tako polaganje kablovja ni nek problem. Pač je treba poznati malo konstrukcijo svojega vozila in z malo iznajdljivosti se da marsikaj. Mnogo ...prikaži več podobnih sistemov sem montiral in redkokdaj se mi je zgodilo, da je bila potrebna kakšna demontaža.

  • Avatar Zala
    Zala 00:02 29.oktober 2014.

    Naučite se parkirati namesto, da vam razni zasluškarji vrtajo luknje po karoseriji. Vprašajte, če vam za 1/2 cene zvrtajo še eno v koleno?