Kolo je uporabno in prijetno sredstvo za prevoze, potovanja in rekreacijo, a kot vsak drugi mehanski sklop za dolgotrajno delovanje potrebuje redno vzdrževanje. Kaj lahko storimo sami in kaj je najbolje zaupati strokovnemu servisu?
Andrej Potrebuješ, ki že več let vodi trgovino in servis koles Jan Sport na Vrhniki, naj je povedal, da veliko naredi že tisti, ki kolo redno čisti in redno maže tudi verigo, zobnike in gibljive sklope. Veliko lahko naredimo že z olji v razpršilnikih, a moramo biti pri svojem delu tudi previdni. Maziva namreč ne smejo priti na zavorne kolute oziroma obročnike in čeljusti, ki jih lahko čistimo le z navadno vodo, saj jih sicer lahko zamastimo in lahko začnejo med zaviranjem škripati ali se jim celo zmanjša učinkovitost.
Za opravila na kolesu zato ni dovolj le ena krpa za vse potrebe, Potrebuješ pa prav tako odsvetuje tudi čiščenje s visokotlačnimi čistilniki. Ti s kolesa sicer res hitro in učinkovito odstranijo grobo umazanijo, a hkrati po vsem kolesu razpršijo tudi maziva, ki seveda škodijo predvsem zavoram, lahko pa tudi drugim delom kolesa. Priporočljiva je tudi uporaba namenskih čistil za kolesa, saj so splošna lahko preveč agresivna in dolgoročno slabo vplivajo na kolo, predvsem na njegov videz in zaščito okvirja.
Obisk servisa enkrat na leto
In kaj je dobro prepustiti servisu? Potrebuješ pravi, da je v primeru, da se držimo zgornjih nasvetov, dovolj, da kolo na servis pripeljemo enkrat letno. Morda ob začetku ali koncu kolesarske sezone, ko bo serviser pregledal in premeril tiste dele kolesa, ki se najbolj izrabljajo, potrošni material torej, kot so verige, žice, zavorne oblog in podobno, in jih po potrebi zamenjal. Nastavil bo tudi zavore in prestave ter po potrebi centriral kolesa.
Res znate pravilno zavirati?
Za kolo lahko poskrbimo tudi med samo vožnjo, predvsem tako, da ga obremenjujemo le v skladu z njegovim namenom. Da ga ne preobremenimo ali pa da denimo zaviramo tako, da ne pregrevamo zavornih kolutov. To dosežemo tako, da močno, a kratko zaviramo pred ovinki, sicer pa popustimo zavore. Prav tako je potrebno izmenično obremenjevati prednje in zadnje zavore.
Dobra vidljivost je življenjskega pomena Navsezadnje pa moramo poskrbeti tudi za svojo varnost, h kateri poleg preudarne vožnje v okviru naših realnih in ne namišljenih zmožnosti, močno pripomore predvsem vidnost v slabših svetlobnih razmerah. Zato je dobro, da je kolo, tudi če ga pretežno uporabljamo le podnevi, opremljeno z odsevnimi telesi na špicah koles, pedalih ter spredaj in zadaj. Spredaj in zadaj pa je nujno treba imeti tudi belo in rdečo luč. Za to, da luči nimamo, pravzaprav ni izgovora, saj je ponudba poceni praktičnih in učinkovitih kolesarskih svetil na trgu zelo pestra.
EPP članek. Jaz sem v otroških letih feltne na kolesih ZANALAŠČ mazal z oljem, da stare navadne čeljustne zavore NISO cvilile in vibrirale, pa še zavorne gume niso otrdele. Seveda, prva zaviranja po mazanju so bila testna in "kalibracijska", potem… ...prikaži več pa je šlo odlično.