Začela se je nacionalna preventivna akcija za večjo prometno varnost kolesarjev. Namenjena je ozaveščanju vseh udeležencev v prometu, še posebej pa kolesarjev, da s svojim odgovornim obnašanjem še bolje skrbijo za varnost sebe in vseh ostalih.
Cilj akcije, ki jo v sodelovanju z različnimi inštitucijami in organi koordinirajo pri Agenciji za varnost prometa, je omogočiti varno kolesarjenje na javnih cestnih površinah v Sloveniji, zmanjšati število umrlih in hudo telesno poškodovanih kolesarjev ter povečati uporabo čelade.
Eden od namenov akcije pa je tudi promocija kolesarjenja, ne le kot načina rekreacije, temveč v luči trajnostne mobilnosti, saj je kolesarjenje poleg vplivov na zdravje zelo koristno tudi za zmanjševanje gneče in drugih okoljskih vplivov.
V času akcije bo poleg poostrenega nadzora nad početjev kolesarjev in drugih udeležencev v prometu v odnosu do kolesarjev s strani policije in redarstev še več drugih preventivnih akcij. Med drugim se v teh dneh po številnih šolah izvajajo tudi kolesarski izpiti za petošolce, kar je prvo pravo potrdilo o usposobljenosti za udeležbo v prometu, ki ga prejme posameznik v družbi. Posebni nadzorniki bodo na lokalni ravni opravljali tudi pregled infrastrukture za kolesarje.
Potrebujete še kakšen dokaz?
Delež uporabe zaščitne čelade je po statističnih podatkih o kolesarjih, ki so bili udeleženi v prometni nesreči, okoli 30 odstotkov pri hudo poškodovanih kolesarji, pri umrlih pa pomembno nižji - le približno 20 odstotkov.
Kolesarji spadajo med ranljivejše udeležence, zato morajo biti vozniki motornih vozil posebej skrbni in pozorni na kolesarje, upoštevati morajo pravila prednosti (na prehodih počakajte kolesarji imajo prednost), ustrezno in varno prilagoditi bočno varnostno razdaljo ob prehitevanju ter v naseljih zmanjšati hitrost.
Tudi kolesarji bi lahko marsikdaj več storili za varnost. Preventiva se začne že tako, da se uporablja le brezhibno kolo, z varnimi zavorami in svetili ter odbojnimi telesi za nočno vožnjo. Zelo pomembna je nošnja zaščitne čelade, tudi pri starejših kolesarjih, ki so statistično še posebej izpostavljeni nesrečam.
Prav tako bi morali kolesarji ves čas imeti popoln nadzor nad svojo okolico. Slušalke v ušesih in telefoni v rokah so hudi motilci pozornosti.
dezurni@zurnal24.si
ja saj avtobusne in železniške povezave so gnile
Pozabili ste napisati najbolj pomembno stvar: kolesarji bi se morali začeti DRŽATI PRAVIL! Ne pa, da za njih ne obstajajo. Kdo se obnaša kot, da je kralj na cesti ne prej ali slej nesreča neizogibna...