Do leta 2030 večina novih avtomobilov ne bo več imela klasičnih vzvratnih ogledal in hup, pravi raziskava ameriškega inštituta za elektronski inženiring (IEEE), v kateri je sodelovalo okoli 200 strokovnjakov iz najrazličnejših področij delovanja v avtomobilski in elektronski industriji. Do leta 2035 pa bodo avtomobili izgubili še volanski obroč in zavorno stopalko, napovedujejo pri IEEE.
Do takrat naj bi rešili vse pravne prepreke za uporabo vozil brez voznika kot tudi presegli zadržanost običajnih ljudi.
Da bo takšen preskok mogoč in da bo tehnika res prevzela početje voznika, naj bi bil glede na odgovore ankete sodelujočih najbolj bistven napredek pri razvoju senzorjev, zelo pomemben bo tudi razvoj ustrezne programske opreme, naprednih sistemov asistence in pri vključevanju GPS signala v avtomobilske možgane.
Daleč najbolj dovzetni za avtomobile brez voznika so sodeč po raziskavi strokovnjaki v ZDA (54 odstotkov), daleč zadaj so Evropejci (28 odstotkov prepričanih) in Aziji (17 odstotkov).
Temne plati avtonomne vožnje
Vozila brez voznika naj bi bila precej varnejša, poleg tega bodo omogočila mobilnost starejšim osebam in razbremenila potnike na običajnih poteh. A po drugi strani avtonomna vozila s seboj prinašajo tudi nove nevarnosti, pravijo pri Ameriškem preiskovalnem uradu (FBI). Kot pravi zaupno poročilo, ki je prišlo v roke Guardianu, strokovnjaki FBI opozarjajo, da bo tehnologija zelo vplivala tako na razvoj policije kot tudi na tehnike, s katerimi bodo v prihodnje operirali nepridipravi. "Slabi fantje bodo lahko [v avtomobilu] počeli stvari, ki sicer zahtevajo uporabo obeh rok in usmerjen pogled stran od ceste, kar je danes nemogoče," med drugim priše v poročilu.
Zločinci bodo lahko natančno streljali na svoje zasledovalce, avtonomni avtomobili sami po sebi pa bodo lahko nevarno orožje v napačnih rokah, saj jih bodo lahko uporabljali za bombe na kolesih, v svoji raziskavi o izzivih prihodnosti ugotavljajo v uradu. A hkrati bo tudi policistom lažje, saj bodo avtonomna vozila omogočala lažji nadzor.
Ameriški kongres naj bi sicer po predvidevanjih odobril javno uporabo avtonomnih vozil v naslednjih petih do sedmih letih.