V luči trajnostnega razvoja ter gospodarnega ravnanja z okoljem in energijo smo tudi na prometnem področju že vrsto let podvrženi številnim pozivom k uporabi javnega prevoza. Toda v praksi se tisti, ki želijo slediti pozivom, soočajo z nepremostljivimi težavami.
Javni prevoz v Zasavju ni nova težava. Pravzaprav so prometne povezave, ki to regijo povezujejo s svetom, problematične tudi v varnostnem smislu, kot je (spet) pokazalo tudi zadnje močnejše neurje. Tipično težavo pri uporabi javnega prevoza dobro ilustrira primer na Dolu pri Hrastniku živeče ženske, ki je na delo hodila z avtobusom in vlakom.
Prebivalka Dola (naselje na spodnji fotografiji) je zadnja julijska jutra, skupaj z nesojenimi sopotniki, zaman čakala na avtobus, ki jo je redno vozil na hrastniško železniško postajo - ta leži okoli štiri kilometre od njenega avtobusnega postajališča.
Na avtobus je ponavadi sedla ob 5.30 in se nato z vlakom odpravila na delo. Tri dni je na avtobus čakala zaman in si v zadnjem trenutku uredila prevoz do železniške postaje, poroča Zon.
Linija je bila vpisana v vozni red prevoznika Nomago in ko je na dostopni telefonski številki podjetja skušala preveriti, kaj se dogaja, odgovora ni dobila. Zato pa so pri Nomagu odgovorili na novinarsko vprašanje in pojasnili, da so linijo pač ukinili.
"Na omenjeni liniji je v poletnih mesecih izredno majhno število potnikov, zaradi česar je bila sprejeta odločitev, da se med poletjem omenjena linija ne izvaja. Še vedno pa sta potnikom na razpolago povezavi Celje-Hrastnik in Hrastnik-Hrastnik ŽP," so za Zon zapisali pri Nomagu.
Linijo so z avgustom odstranili tudi z voznega reda. Potniki lahko sedaj koristijo prestopno linijo, ki je na Dolu na voljo šele uro kasneje kot prejšnja linija, obenem pa pot do hrastniške železniške postaje, čeprav dolga le štiri kilometre, zdaj traja 31 minut.
Prebivalci Dola se lahko zdaj le dvakrat dnevno brez prestopanja z javnim prevozom odpravijo na hrastniško železniško postajo - ob 13.30 in 14.50.
dezurni@styria-media.si
Kar se tiče sprememb javnega prevoza z avtobusi so res spremembo naredili na pol. Namreč ljudje sploh ne vedo, da avtobusi vozijo tam, kjer jih prej ni bilo. In to bo kamen v mozaik vzrokov, da bo ta načrt splaval… ...prikaži več po vodi. Ljudje, ki bi jim ta sprememba že sedaj prišla prav, le te ne koristijo, posledično so avtobusi praktično prazni.
Prevoznik mora imeti občinsko koncesijo in določen vozni red. Koncesija se podpisuje za določeno obdobje in prevoznik takrat ne sme spreminjati pogojev. Pogodba mora biti taka, da prevoznik zagotovi drug prevoz, če ga sam ne zmore. Sicer se ga pribije… ...prikaži več na pranger ali utopi v Savi.
Recimo, da spada Radece v Zasavje oziroma je na robu iz Radec ne vozi noben avtobus.... Iz Zasavja pa vseeno gre v Celje. Dijaki imajo urejeno da srednjih šol, Celje, Trbovlje... Radeski dijaki te. Možnostii nimajo.. Celje, Sevnica, Krško.. Nic