Toyota je pionir med hibridnimi vozili (prius) in tudi športnimi terenci (RAV4. A do zdaj suva C razreda, ki je najhitreje rastoči razred vozil v Evropi, kot eden redkih avtomobilskih proizvajalcev sploh še niso imeli.
V C-HR so združili oboje, obliko suva, ki jo križajo s kupejem in hibridno tehnologijo. Pri Toyoti Slovenija v nov model polagajo velike upe, zato so novinarjem predstavili zgodbo iz zakulisja.
Toyote po novem drzne in dinamične
Kako je sploh nastalo to vozilo, ki povsem spreminja filozofijo znamke? Do zdaj so Toyote kupovali tisti, ki so želeli voziti zanesljiv avto. Avto, ki bo brez popravil mojstrov avtomehanike delal deset let, pri tem pa bo tudi držal vrednost, stroški vzdrževanja pa bodo nizki. Kar malo pa so pozabili na čustva in vozno dinamiko – ti dve stvari, na katere prisegajo evropski in tudi slovenski vozniki.
V avtomobil se je treba zaljubiti
C-HR je drugi Toyotin avtomobil narejen na povsem novi modularni platformi TNGA. Prvi je bil prius, ki ga odlikuje učinkovitost, nizka poraba, nizke emisije CO2, a tudi z oblikovanjem, ki polarizira mnenja. Nekaterim je všeč, drugim ne. Pri C-HR (coupe - high rider) sta v ospredju dizajn in vozna dinamika – dodali pa so mu še znani in prilagojeni pogonski sistem iz priusa četrte generacije.
"Avtomobil morajo ljudje vzljubiti na prvi pogled. Ko sedejo za volan in se zapeljejo, pa morajo dodati še, ne bi rad, da se vožnja konča,“ pravi Hiroyuki Koba – glavni inženir zadolžen za model C-HR. Koba „sun“ je po duši dirkač, tudi zato je bil dodeljen za glavnega inženirja vozila, ki so ga uglasili na slavnem Nurburgringu.
Prvič kupe in SUV v enem
Zgodba o zunanjem dizajnu je razdeljena na dva dela, na spodnji in na zgornji del. Zgornji del je kupejevski s padajočo streho, spojlerjem, za kupeje tipičnim poševnim oknom in visoko bočno linijo. Spodnji del je suvovski, močan, z velikimi kolesi in izraženimi koloteki ter višjo oddaljenostjo od tal v primerjavi s klasičnimi kombilimuzinami.
Velik poudarek je bil namenjen detajlom. Avto je na prvi pogled zelo vesoljski. Žarometi v popolni led tehnologiji so najdaljši med vsemi, saj se zajedajo skoraj do vetrobranskega stekla. Prvič so pri Toyoti ponudili dinamične led smernike, ki pripomorejo k premium vtisu. Zadaj so led trakovi v obliki bumeranga. Pod vzvratnimi ogledali najdemo laserske senzorje, ki v temi na tla projicirajo logotip in napis C-HR.
Zakaj je ročica za odpiranje vrat tako pomembna?
A je najbolj pomemben detajl, dobro skrit v zadnja vrata. To je ročica za odpiranje drugih bočnih vrat, ki je vgrajena v sama vrata in steklo. Zaradi nje je avtomobil videti kot dvovratni kupe, pa čeprav je vrat pet. Pri Toyoti so razkrili, da glavni inženir ni želel zapustiti sestanka s finančniki, dokler mu niso odobrili visokih finančnih sredstev za razvoj tega detajla. Klasične kljuke bi bile poceni rešitev, saj jih uporabljajo na vseh svojih modelih. Na C-HR pa le na dvojih vrat, a ima prav zaradi vztrajanja Kobeja C-HR danes nekaj, česar drugi nimajo. Prav ta detajl je bil pogoj za to, da je C-HR neke vrste kupe, kar do zdaj ni ponudil še nihče drug.
Notranjost suvovska in športna
Avtomobil niti v notranjosti ni bistveno drugačen kot na skicah, predstavljenih leta 2012. Tudi armaturna plošča je razdeljena na dva dela. Zgornji del, ki je zelo suvovski, pregleden, z 8-palčnim zaslonom na dotik. Vsi materiali so mehki na otip.
Spodnji del je športen, obrnjen proti vozniku, po zgledu na modele znamke BMW, ki so znani prav po dinamiki. Pri Toyoti so posebno pozornost namenili ambientalni osvetlitvi, množici lučk z enotno modro svetlobo, ki jih najdemo v oblogi, držalih, stropu, povsod;
Poudarek so namenili detajlom. Vodilo je bil diamant, kot najmočnejši material in najdražji kamen. Obliko diamanta najdemo po vseh delih vozil, na oblogah vrat, prevlekah sedežev, v prtljažnem prostoru, pragovih vrat, mrežicah zvočnikov, v obliki diamanta so stikala na armaturni plošči in volanu, stikalih klimatske naprave, režah za ventilacijo …
Nano tehnologija prvič v Toyotah
Sedeži imajo bolj izraženo bočno oporo kot pri priusu, predvsem zaradi poudarka na športni vožnji. Povsem nova za hibride je ročica CVT brezstopenjskega menjalnika, ki je prvič bolj športna. Bolj premium vtis so želelni narediti z v belo barvo obarvanimi črkami ob ročici samodejnega menjalnik (P, R, D, N, B).
Del zgodbe C-HR je tudi nano tehnologija. S pomočjo nano delcev regulirajo vlažnost zraka v potniški kabini, odstranjujejo neprijeten vonj, preprečuje razvoj plesni, bakterij, virusov, hkrati pa poskrbijo za vlažitev kože. To tehnologijo so prvič predstavili v Lexusu leta 2012, zdaj je prvič v katerem od Toyotinih modelov.
Na vsak korak Toyote skočili pri JBL
Posebej za C-HR je bilo razvit in izdelano tudi ozvočenje za suvovski kupe. Pri JBL so od samega začetka sodelovali s Toyotinimi inženirji. Ko so naredili spremembe na zunanjih ogledalih ali katerem koli drugem delu vozila, so audio sistem prilagodili tudi pri JBL. Rezultat je ozvočenje z 19 centimetrskim globokotoncem v prtljažniku, skoraj 600 vatnim ojačevalnikom, šestimi zvočniki spredaj in dvema zadaj … Seveda so tudi zvočniki v obliki diamanta.
Evropejci v krožiščih pospešujemo
Posebna zgodba vozila je vožnja. Koba „sun“ je veliko časa preživel v Evropi, z Evropejci. Ugotovil je, da Evropejci avto vozijo drugače, zato ne more biti razvit na Japonskem. Kompleten razvoj so preselili v Evropo. Koba pravi: "Ko se Evropejci pripeljete do krožišča, z nezmanjšano hitrostjo peljete naprej, še pospešujete v njih, da je vožnja bolj dinamična. Japonci se zaustavijo, preverijo, da res ni nikogar, nato počasi zapeljejo čez rondo.“ Prav zaradi tega je želel narediti učinkovito vzmetenje brez nagibanja karoserije;
Veliko časa je z vozilom preživel na slavnem nemškem dirkališču Nürburgringu. Pri Toyoti poudarjajo nizko težišče vozila. Po njihovih zagotovilih je C-HR v smerni stabilnosti in čvrstosti podvozja enakovreden kombilimuzinam v golfovem razredu, pa čeprav je SUV. Prav zato naj bi „kradel“ kupce tudi v klasičnem kompaktnem razredu vozil. Zadnje vzmetenje ima dvojna prečna vodila. Tako kot pri priusu, a prilagojeno, bolj čvrsto. Volan je oblikovan športno in je nastavljiv po globini in višini.
Kljub vsemu je to kompaktni avtomobil, obračalni krog je 10,4 metra, količnik zračnega upora pa odličnih 0,31 za to vrsto vozil.
Zadnjo besedo je imel Toyotin guru
Kljub vsemu naštetemu pa pri Toyotini priznavajo, da C-HR ne bi bil tak brez njihovega predsednika. Aikio Toyoda je njihov guru, idejni vodja, njegovo ime je prisotno na vsakem Toyotinem avtomobilu.
On je tisti, ki se je zavzel, da nove Toyote ne bodo dolgočasne, ampak morajo izražati emocije. Dizajn je postavil v ospredje. Njegova pisarna je videti kot avtomobilski muzej. Pravi, da ne moreš izdelovati dobrih avtomobilov, če tudi sam ne gojiš strasti do vozil. Sam je bil testni voznik, vedno je zadnja obveljala njegova beseda. V razvoj je vključil celo hibirdno dirkalno moštvo, ki je razvilo hibridno tehnologijo.
"Škoda, da tega nismo naredili že prej,“ je leta 2014 priznal Toyoda, ko je C-HR predstavil prodajalcem, tudi slovenskim. Toyoda je hkrati prepričan, da v Evropi ne potrebujemo dizlov, tudi zato C-HR ni na voljo z dizelskim motorjem. "Samo vprašanje časa je, kdaj bodo Evropejci sprejeli to tehnologijo. Mi bomo vedno pred njimi, hibridi bodo v prihodnosti ponujali obilo užitka v vožnji,“ je še pred prihodom serijskega C-HR dejal predsednik Toyota Motor Corporation.
Do centimetra enaka dolžina kot Seat Alteca... A oblika tega avta zmanjša na polovico prostor v kabini in prtljažniku. Ateca mi je osebno dosti bolj všeč, a v ceni je trik. Pri obeh se začne pri 20 tisoč; a pri… ...prikaži več Toyoti za 2 jurja več dobiš vse (RES full opreme), pri Seatu pa dodatna oprema poviša precej ceno avtomobila.
Nikoli še nisem slišal, da so kupeji za prevoz otrok in invalidov. Za to se kupujejo druge vrste avtomobili enoprostorci, večji SUV-i, kadiji, kombiji.......
če bi bla normalna kljuka bi še bil zanimiv avto, ampak zadnja kljuka vse pokvari