15. marec je meja, ko preneha veljati štirimesečno določilo o obvezni zimski opremljenosti vozil v Sloveniji.
Nekateri bodo iz različnih razlogov tudi prek poletja vozili pnevmatike z zimskih profilom, nekaj odstotkov ima nameščene celoletne, večina voznikov pa bo v prihodnjih tednih preobula in namestila t. i. letne pnevmatike, ki zaradi sestavine gume in profila najbolj ustrezajo temperaturam, vremenu in stanju cest v prihodnjih sedmih mesecih.
Okoli dve tretjini voznikov menjavo v Sloveniji zaupa vulkanizerjem, ostali se znajdejo po svoje. Kaj morate paziti, če se boste menjave lotili sami, denimo če imate letne pnevmatike na ločenih platiščih?
1. Naj vas ne bo sram vzeti v roke avtomobilskih navodil. V njih boste med drugim našli ojačane točke, kje podstaviti dvigalko, da na avtomobilu ne bo trajnih posledic.
2. Je profila na letnih pnevmatikah še dovolj? Pravila sicer govorijo o 1,6 milimetra (meri se na sredini, ne ob straneh), a strokovnjaki za varno vožnjo prek poletnih nalivov priporočajo vsaj 3 do 3,5 milimetra.
3. Preverite tudi vijake. Tako svetujejo pri Express.de. Navoj mora biti nepoškodovan, namažite jih z mazalnim sredstvom, denimo z WD-40.
4. Pravilno jih razporedite. Strokovnjaki svetujejo - pnevmatika z boljšim profilom sodi na zadnjo os. Zakaj? "Zadnja prema je tista, ki stabilizira avto," pojasnjuje Ruprecht Müller iz ADAC-a. Če kupite torej le dve novi pnevmatiki, jih namestite zadaj. Če imajo pnevmatike približno enako dober profil, pa jih velja vsako leto križno izmenjavati - spredaj desno gre zadaj levo in spredaj levo zadaj desno.
5. Po montaži obvezno preverite tlak v pnevmatikah. Sodobni avtomobili imajo elektronski sistem za tlak, ki ga je potrebno po menjavi na novo kalibrirati, a šele, ko najprej ustrezno napolnite gume.