Na spletni tiskovni konferenci je direktor Fiatovega slovenskega uvoznika Avta Triglav Damjan Vuk poudaril, da tipo nastopa v največjem slovenskem avtomobilskem segmentu, ki še vedno zaseda več kot dvajset odstotkov avtomobilskega trga, zato je tudi za njih zelo pomemben.
Tipo v nasprotju s Fiatovo ljubeznijo do pogostega menjavanja imen avtomobilov v spodnjem srednjem razredu, ohranja dosedanje ime in čeprav v bistvu gre za prenovo sedanje generacije, ki so jo predstavili leta 2017, prinaša precej več kot le osvežitev, zato ga pri Fiatu omenjajo tudi novo generacijo. Prinaša namreč nove tehnologije, ki so se uveljavile v zadnjih štirih letih, nove varnostne sisteme in nove motorje.
Križanec tipo cross
Poleg tega pa tudi novo križansko karoserijsko različico cross, s katero bi radi pritegnili nove kupce. Tipo cross bo na voljo le v petvratni karoserijski različici in bo v primerjavi s kombilimuzinskim tipom 7 centimetrov višji, 3,7 centimetra je višje tudi podvozje, dno pa je od tal oddaljeno 16 centimetrov. Posledično je višji tudi položaj sedenja, olajšano pa je tudi vstopanje in izstopanje. Podvozju so namenili dodatno zaščito pred udarci s tal, s plastičnimi oplatami pa so zaščiteni tudi karoserijski deli.
Tipo, ki ga bodo še naprej izdelovali v turški tovarni Tofas in je do zdaj na ceste zapeljal v več kot 670 tisoč primerkih, bo torej še naprej na voljo v treh karoserijskih različicah, le da bo limuzinsko, ki pri nas ni bila priljubljena, zamenjala bolj zanimiva križanska, ostaja pa tudi karavanski tipo.
Prenova se na zunaj sicer kaže po drugačni maski z aktivnimi lamelami ter novim velikim napisom FIAT, ki ga je prvi predstavil električni fiat 500. Nova je tudi polna led svetilna tehnika z žarometi, ki lahko dolge luči prižigajo tudi samodejno. Nekaj je tudi novih kolesnih platišč, prav tako pa karoserijskih barv, med katerimi izstopa »oranžna paprika«, ki je na voljo zgolj na tipu cross.
Nadgradnja elektronike
Oblikovalci so osvežili tudi potniško kabino, ki se ponaša z novimi tkaninami sedežev i drugimi materiali. Analogne instrumente je v višjih opremskih različicah nadomestil 7-palčni digitalni zaslon, na vrhu armaturne plošče pa kraljuje 10,25-palčni za dotik občutljivi zaslon za upravljanje infozabavnega sistema nove generacije Uconnect5, ki ga je tipo tudi prejel kot drugi model takoj za fiatom 500e. Možno je brezžično zrcaljenje pametnega telefona, prav tako pa tudi glasovno upravljanje in pa brezžično polnjenje telefona z močjo 15 vatov.
Fiat je pri tipu razširil tudi nabor asistenčnih in varnostnih sistemov, ki so nekateri postali že obvezni. Na naboru se med drugim najdejo sistem za ohranjanje avtomobila na voznem pasu, sistem za prepoznavanje prometnih znakov s prilagoditvijo hitrosti, samodejne dolge luči, avtonomno zaviranje z upoštevanjem pešcev in kolesarjev, radarski tempomat, nadzor mrtvega kota, kamera za vzvratno vožnjo z opozarjanjem na prečni promet za vozilom, sistem za zaznavanje utrujenosti voznika in še marsikaj.
Atmosferskih motorjev ni več
Novi so tudi motorji. Osnovno ponudbo predstavlja litrski turbobencinski trivaljnik z močjo 100 'konjev', ki nadomešča dosedanji 1,4-litrski atmosferski štirivaljnik, prenovljen pa je tudi 1,6-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki po novem razvija moč 130 'konjev' in navor 320 njutonmetrov. Kmalu pričakujejo tudi turbobencinski motor z 48-voltnim blagim hibridom.
Za novi tipo bo pri nas v osnovni različici treba odšteti vsaj 13.940 evrov, za karavanski tipo bo treba odšteti vsaj 15.735 evrov, za cross pa bo za osnovni nivo opreme city, ki bo pri ostalih srednji, treba plačati vsaj 17.575 evrov. A kot pri prejšnjem tipu je slovenski Fiat tudi sedaj pripravil začetno dobro opremljeno serijo »Opening Edition«, ki bo stala 19.091 evrov za kombilimuzino, 16.991 evrov za karavan in 17.891 za cross.
no ja, z 10500 na 19000 eurov za mal šminke ( led lučke, nove feltne,,,,,) ja se vidi da lastnik rabi dnar za fuzbal.