Hyundai dokazuje, da se ne boji ne Elona Muska ne kitajske konkurence. Pravzaprav je to dokazal že z modelom ioniq 5, zdaj pa je z ioniq 6 naslovil še nekoliko drugačno skupino kupcev. Na kratko bi lahko povzeli, da če je ioniq 5 bolj vsestransko praktičen model, je šestica resnični dolgoprogaš.
Ioniq 6 je avto, za lastništvo katerega je treba najprej zbrati nekaj poguma. Že njegova oblika ni takšna, da bi jo lahko 'prebavil' na prvi pogled. Poskrbi za veliko kazanja s prsti. Dolg avto ima nenavadno nizko silhueto in kar dva zadnja usmerjevalnika zraka. Tisti mali privihani repek nehote prikliče primerjavo z racakom, spet drugi v celotne silhueti vidijo obliko kita.
A katerikoli živalski nadimek se vam že mota po jeziku, ne pozabite na jeguljo. Ioniqova izrazito spolzka postava je najbolj očiten dokaz, kako sofisticiran avto se skriva pod njo. Koeficient zračnega upora je z 0,21 eden najboljših sploh pri trenutnih serijskih vozilih in ključni pogoj za odličen doseg.
Avto zna svojo prezenco izpostaviti tudi z zunanjo osvetlitvijo v obliki svetlečih kockic, s katerimi je avto obdan spredaj in zadaj. Menda jih ponoči lahko žari več kot 700.
Ko izkočijo kljuke in se odpro vrata, sledi naslednja močna plat ioniqa 6. Ob skoraj petmetrski skupni in skoraj tri metre dolgi medosni razdalji je notranjost zelo prostorna. To še posebej velja za zadnjo klop, kjer je prostora za noge odraslih potnikov praktično neomejeno. Morda se porodi dvom, da bi zaradi kupejevske strehe glede prostora za glave težje shajali višjerasli, a naša izkušnja kaže, da to ni kaj posebej izrazita težava. Podobno veliko prostora je za prednja dva potnika.
Še posebej višja dva od treh opremskih paketov potiskata ioniqa v premijsko sfero z izborom mehkih in čim bolj trajnostnih materialov, vključenostjo ambientalne svetlobe in tehnološkim nivojem. No, obstajajo pa tudi mesta, kjer je plastika enako trda kot pri kakem malčku za dobrih deset tisočakov.
Kar je super:
- pogon
- prostornost
- udobna vožnja
Kar ni tako super:
- območja neugledne plastike
- rešitve s fizičnimi gumbi
- "tamagoči" ključ
Najvišja oprema impression, kot ko je imel testnik, se ponaša s polno klimatiziranimi udobnimi prednjima sedežema, ki ju je mogoče nastaviti v spalni položaj. Notranja svetloba na različne načine sodeluje pri vožnji, tako glede opozarjanja na nevarnosti kot na hitrost in režim pogona.
Tako kot v ioniqu 5 je tudi v šestici armaturna plošča za Hyundai nenavadno ravnih čistih linij, na vrhu katere kraljuje kombinacija dveh zaslonov. Digitalizacijo jim je uspelo obrzdati, ohranili so kar nekaj fizičnih gumbov, na primer za klimatizacijo. Načeloma pozdravljam, a so si po drugi strani gumbi tako preveč podobni med seboj, da brez pogleda nanje in šele nato pritiska ne bo šlo. Pa smo spet tam ...
Tipke za dviganje stekel so na sredinski konzoli, menjalnik je v obliki obvolanske ročice. Čeprav pogled na 'tamagoči' plastični ključ avta ne daje takšnega vtisa, je ioniq 6 zelo napreden glede povezljivosti. Prek Hyundaijevega sistema Bluelink in pametnega telefona je enostavno ohranjati popoln nadzor nad avtom na blizu in na daleč. Aplikacija je prijazna in prilagodljiva uporabnikovim preferencam.
Skratka, neugleden ključ lahko skrijete v domač predal, za vsakodnevno uporabo in puščanje vtisa pri radovednežih bo zadostoval telefon.
Šik ogledala, a se jih je treba navaditi
Testni avto je imel kot še vedno eden redkih serijskih avtov dodatno vgrajen paket digitalnih zunanjih vzvratnih ogledal. Zunanji kameri sta odlično zaščiteni pred vremenskimi nevšečnostmi, zato je slika na notranjih zaslonih na robovih armaturke vedno čista in po korejsko visokoločljiva. Ta tehnologija tudi občutno zmanjša nevarnost mrtvih kotov.
Kot slabost pa bo kdo vendarle komentiral slabši občutek, ki mu ga tehnologija daje glede dojemanja globine predmetov na zaslonu. Pri vzvratni vožnji nisem bil tako samozavesten, kot bi bil pri pravih ogledalih, še posebej ker ioniq 6 ne nudi ravno dobrega pogleda nazaj.
Ioniq 6 je v primerjavi s sorodnim bratom s številko 5 nekaj manj vsestranski glede prtljažnika. Ima za 401 liter prostora, kar je v praksi povsem dovolj za nekaj kosov prtljage, le prevelikih mer ne smejo biti, da bodo šli skozi ozko odprtino. Prav pa pride še prostor pod prednjim pokrovom, ki ga je v primeru štirikolesno gnane različice resda bolj malo, a za kabel dovolj.
Zmogljiva pogonsko-polnilna arhitektura
Ioniq 6 je tako kot sorodni ioniq 5 postavljen na namensko električno platformo, ki se kot ena redkih v avtoindustriji kiti z 800 V tehnologijo napetosti. Za uporabnika je pri njej bistven podatek o višji učinkovitosti električnih sklopov, predvsem pa zmožnost izredno hitrega polnjenja. Omenil sem sedeže, ki zmorejo položaj za spanje, a bo v primeru priklopa na zmogljivo polnilnico to le kratek dremež. Ioniq 6 zmore na polnilnicah, kot so trenutno pri nas postaje Ionity, polnilno moč nad 200 kW, s tem pa čas za napolnjenost baterije z neto kapaciteto 74 kWh od 10 do 80 odstotkov v idealnih razmerah skrajša na le 15 minut in malenkost.
Polnilec za dvosmerni tok pa zmore 11 kW, opcije 22 kW pa ni v ponudbi. Ioniq 6 energijo lahko oddaja prek V2L protokola (do 3,6 kW). Lepo je imeti blizu tak avto, če odpove državno omrežje ali pa na cesti zmanjka energije sobratu električarju.
Vozno je ioniq 6 na visokem nivoju. Predispozicije so sicer jasne, predvsem ima rad razdalje, kjer pride njegovo udobje in zvočna zatesnitev najbolj do izraza. Zaradi dolgega medosja je manj okreten med hitrimi zavoji in na parkiriščih.
Prenos 239 kW (325 KM) moči in 605 Nm navora je sploh pri kombinaciji z AWD pogonom in dvema elektromotorjema vedno zelo zanesljiv oziroma nepopustljiv. V športnem režimu delovanja je lahko avto tudi presneto hiter z mesta, takrat se tej 'orki' posmehuje le še malokdo, večina izzivalcev ga lahko po nekaj sekundah opazujejo le še v daljavi.
Asistenčni sistemi ga varujejo krog in krog, delujejo dobro, a morda že tipično za Hyundai na čase nekoliko 'osorno', prehitro. Na primer ohranjevalnik voznega pasu ali pa zvočno opozorilo, ko skozi naselje po merilniku peljete 51 km/h namesto 50 km/h. Skratka še precej huje od redarjev, ki upoštevajo toleranco.
Še eden ključnih adutov svetovnega avta leta pa je poraba. Obljubljenega dosega več kot 550 kilometrov z enim polnjenjem nam sicer v zimskem ozračju ni uspelo doseči, a je s porabo okoli 18 kWh/100 kilometrov tudi pri globljem pritisku na stopalko še vedno brez težav ohranjal okoli 400 kilometrov dosega.
In še končno vprašanje: ali je svetovni avto leta tudi po cenovni plati svetoven? Po našem mnenju je. Osnovna cena za manjšo baterijo se začne nekaj čez 45 tisoč evrov brez subvencije, z dolgoprogaško baterijo, s katero je zlahka tudi poslovni avto, pa za dobrih 50 tisoč evrov. Bliskovito hitra dual-motor izvedenka starta pri slabih 54 tisoč evrov, tudi z bogato opremo impression pa ostane pod 60 tisočaki.
Pogled h konkurentom? Da, ioniq 6 je upravičeno svetovni avto leta.
Podatki o testnem vozilu (hyundai ioniq 6 AWD impression )
Pogon: električni, dual-motor
Sistemska moč: 239 kW (325 KM)
Navor: 605 Nm
Mere v mm (D x Š x V, medosje): 4.855 x 1.880 x 1.495; 2.950
Prtljažnik v litrih: 401
Zmogljivosti: 185 km/h, pospešek 5,1 sek od 0 do 100 km/h
Poraba: 17,9 kWh/100 km
Cena: od 59.550 €
Res je, ampak pol sem ga pa nazaj skupaj s Teslo!