Če smo se lani posvetili študentskemu avtomobilu do 2.000 evrov, smo ob rasti cen rabljenih vozil letos izbrskali, kaj je mogoče na trgu rabljenih vozil kupiti za ceno do 5.000 evrov, pri čemer smo imeli v mislih študenta. Avto torej uporablja tako v mestu kot na avtocesti, predvsem pa si želi čim manjših lastniških stroškov s točenjem goriva, servisiranjem in vzdrževanjem. Ker smo gledali, da je vozilo tudi zanesljivo, smo pet predlogov pripravili skupaj s spletnim portalom DoberAvto, ki deluje v sklopu AMZS, kjer strokovnjaki rabljenim vozilom po pregledu zgodovine in stanja podelijo tudi oceno obetavno.
Študentom, ki avte večinoma kupujejo za krajše obdobje (do okoli pet let) bolj kot nakup novega z manj varnostne opreme in pripomočkov svetujejo nakup boljšega rabljenega vozila, ki že ima vsaj nekatere napredne asistenčne sisteme.
"Glavni kriteriji so cena glede na stroške vzdrževanja in razmeroma ugodna poraba goriva. Študenti načeloma z avtomobilom prevozijo malo kilometrov, zato ni nujno za vsako ceno kupovati avtomobila z najnižjo porabo goriva. V praksi se je izkazalo, da so lahko zelo primerni avtomobili z nekoliko starejšim bencinskim motorjem in bolj preprosto tehnologijo. Pri avtomobilih z dizelskimi motorji pa je treba biti dodatno previden, saj je lahko v primeru okvare (šobe, visokotlačni sistem za vbrizg goriva) strošek popravila tudi 1000 evrov ali celo več, odvisno od modela avtomobila," pojasnjujejo strokovnjaki spletne strani DoberAvto.
Veliko študentov avto med tednom parkira pred stanovanjem ali študentskim domov, spet drugi se vsak dan na študij vozijo iz bolj oddaljenega kraja. V vsakem primeru strokovnjaki pri izbiri rabljenega avtomobila priporočajo, da ni prevelik, da nima velikega in požrešnega motorja ter da ustreza vsem varnostnim normativom sodobnega časa.
ABS in ESP nujna
Treba je opozoriti, da je razlika med avtomobili za 2000 in 10.000 evrov zelo velika. Ko govorimo o manjših in srednje velikih avtomobilih, lahko za nekaj tisočakov več dobimo že zelo lepo ohranjen in le nekaj let star avto z naprednimi asistenčnimi sistemi, ki lahko pomembno prispevajo k bolj varni in udobni vožnji, ter multimedijskimi sistemi. Nižja, kot je cena, nižja je seveda tudi raven digitalizacije in opremljenosti avtomobila z naprednimi asistenčnimi sistemi. A to še ne pomeni, da tak avto ni primeren za nakup. Zato strokovnjaki iz AMZS mehaničnih delavnic, ki se vsakodnevno soočajo s tovrstnimi vozili, svetujejo, da naj bo eden od kriterijev pri odločitvi za nakup rabljenega vozila sistem ABS in ESP.
Formula 4x4x4
V AMZS še posebej opozarjajo na pomen pnevmatik, saj so te edini stik vozila s cesto in eden od predpogojev varne ter udobne vožnje. Preverite starost pnevmatik. Če so starejše od štirih let (četudi je morda profil še ustrezen), jih je treba zamenjati. V AMZS z varnostnega vidika zagovarjajo formulo 4x4x4: uporaba pnevmatik največ 4 sezone, globina profila pri zimskih pnevmatikah najmanj 4 mm, menjava vseh 4 pnevmatik. Če so pnevmatike mlajše od štirih let, a profil ni več ustrezen oziroma imajo kakšne druge poškodbe, jih je treba prav tako zamenjati. Dodajajo, da bodo le dobre pnevmatike zagotovile ustrezen stik s podlago in tudi optimalnejšo porabo goriva. Ne pozabite pa tudi na dobro delujočo klimatsko napravo. Slednja vam bo služila tudi v hladnejših mesecih, ki so pred nami, saj poskrbi, da se stekla ne rosijo, s tem pa vozniku omogoča dobro vidljivost in preglednost iz avtomobila.
Izbira pestra
Tokrat smo se osredotočili na avtomobile do 5.000, saj je ponudba v nižjem srednjem razredu oziroma med majhnimi avtomobili zelo zanimiva in pestra. Ekipa na DoberAvto.si poudarja, da je v procesu nakupa treba preveriti zgodovino avtomobila, torej tako servisno knjigo če jo prodajalec lahko zagotovi kakor tudi realno stanje prevoženih kilometrov. Ker gre za nekoliko starejše avtomobile je dobro, če imajo značko Obetavno vozilo. To dobijo avtomobili, ki ustrezajo naslednjim kriterijem: Imajo znano zgodovino kilometrov brez anomalij, imajo znano zgodovino lastnikov, imajo vpisano zgodovino tehničnih pregledov in niso v bazi ukradenih ali zastavljenih vozil. Značka se tem vozilom doda avtomatično, saj spletno stran DoberAvto.si podpira sistem Avtolog.si, ki deluje v ozadju in črpa podatke iz javno dostopnih podatkov. "Vsekakor je pomembno, da je avto opremljen tudi s čim več varnostne opreme in s sistemom za prostoročno telefoniranje, predvsem pa ne pozabimo na pnevmatike oziroma njihovo stanje pri konkretnem avtomobilu. Te so ključnega pomena pri zagotavljanju varnosti," še svetujejo na DoberAvto.
Škoda Fabia Combi Elegance 1,4 TDI
Dizel, 4,6 l/100km
2008 / 276.646 km
59 KW
2.790 €
VW Golf Trendline 1,9 TDI
Dizel, 5,2 l/100km
2006 / 224.692 km
66 KW
3.600 €
Renault Clio 1,2 16V 20th Anniversary
Bencin, Ni podatka
2010 / 88.271 km
55 KW
4.580 €
Fiat Grande Punto Fun 1,4 8V
Bencin, 5,9 l/100km
2009 / 85.500 km
57 KW
4.090 €
Peugeot 308 Confort Pack 1,6 16V VTi
Bencin, 6,7 l/100km
2008 / 149.000 km
88 KW
3.890 €
Gregor Prebil: lepo te prosim, najdi avto za nas, ki smo v penziji in imamo cca 700€ penzije!
Ne vem kdo ti je plačal ta članek. Ma mojmu otroku ne bom nikoli kupila tega klumpa ki ga tukaj ponujate. Avti so stari 15, 20 in več let z več ko očitno prevrtjenimi kilometri. Večinoma so zreli za deponijo.
izbira nikakva, sami dizli, ja ok, kateri študent se pa vsak dan vozi recimo iz vipave v ljubljano ? halo novinarji a dobi študent nadomestilo za prevoz na "šiht" , če se cel teden fijakari po ljubljani z dizlom je… ...prikaži veče pa kaj ? asistenčni sistemi ! abs je obvezen že skor 20 let, kaj drugega pa nerabi, saj je naredi izpit, pa lepo počasi in ne na telefonu še med vožnjo. gume ste rekli, mal cenik pokažite in potem se vidi včasih nov komplet zimskih gum neprave dimenzije je dražji od avta. pa lp.