Po 15. novembru bomo, kot vsako leto, morali na svojih avtomobilih imeti zimske gume, ki se zaradi svoje sestave in strukture tekalne površine laže od letnih spopadajo z mrzlo, poledenelo ali zasneženo podlago in drugimi neprijetnostmi, na katere vozniki s svojimi avtomobili naletimo pozimi.
Pri sedmih naključno izbranih vulkanizerjih po različnih koncih Slovenije smo preverili, kakšne razlike so v cenah vulkanizerskih storitev: premontaži in centriranju gum, previjačenju gum, ki so že na platiščih, in njihovi hrambi v sezoni, ko niso na avtomobilu. Zadnja storitev namreč vse bolj prihaja do izraza v zadnjem času, ko so predvsem na velikih športnih terencih kolesa postala velika in težka, zato je hranjenje koles v domači garaži in ravnanje z njimi težje kot še pred nekaj leti.
Podoben pregled smo izvedli pred dvanajstimi leti, ko smo ugotovili, da se cene v storitvah po Sloveniji lahko med seboj razlikujejo tudi za 100 odstotkov. Danes lahko nasprotno ugotovimo, da so razlike med posameznimi predeli Slovenije lahko, ne pa nujno velike, a precej manjše kot pred desetletjem. Vsekakor pa niso takšne, da bi se zaradi tega bilo vredno voziti čez pol države, sploh ob dejstvu, da bencin in dizel trenutno nista prav poceni. Res pa je, da so se cene storitev v primerjavi s časom pred desetimi leti žal precej zvišale, a to gre v korak z višjimi cenami drugih storitev in dobrin.
Nam grozi pomanjkanje?
Hrvaški Večernji list je zapisal, da so se zimske gume v primerjavi z lansko sezono podražile do 15 odstotkov, poleg tega pa bi se lahko še pred koncem sezone soočali z njihovim pomanjkanjem, saj tudi v gumarski panogi zaradi oteženih transportnih poti primanjkuje surovin, marsikatera tovarna pa je zaradi pandemije ustavila proizvodnjo.
Pri nas sicer ne bi mogli govoriti o tako radikalnih podražitvah, vendar se posledice pandemije čutijo. Iztok Boltez, ki vodi enega večjih gorenjskih vulkanizerskih servisov v Kranju, je potrdil, da so dobavitelji gum letos že dvakrat za dober evro do dva zvišali svoje cene. Drugi podražitvi so se sami zaradi pravočasnih naročil sicer izognili. Strinja se, da bi do pomanjkanja gum lahko prišlo, pri čemer izpostavlja predvsem redkejše dimenzije gum, ki so se v zadnjih letih pojavile celo na določenih precej vsakdanjih avtomobilih.
Boltez dodaja, da nikoli doslej ni imel tako majhne zaloge gum kot letos, enako pa velja tudi za veletrgovce in proizvajalce. Vsa preskrbovalna veriga je namreč previdna zaradi krize, zaradi katere si ne upajo zagotoviti prevelikih zalog, ki bi jim ostajale. Trenutno sicer še ni težav z dobavo, ne vedo pa, kako bo v prihodnje.
Spreminjanje nakupovalnih navad
So pa opazili, da se je spremenil način, na katerega kupci kupujejo gume. Če so nekoč z nakupom praktično vsi čakali do zadnjega, so letos tisti, ki gume potrebujejo, te naročili že precej vnaprej. V tem času se zato bolj kot s prodajo novih gum ukvarjajo z njihovo premontažo. Še posebej previdni, dodaja, pa so tisti vozniki, ki imajo na avtomobilih gume bolj redkih dimenzij.
Tudi vulkanizer iz Sežane Aleš Hrvatič pravi, da imajo dandanes v svojih skladiščih manjšo zalogo novih gum, k čemur je botrovalo tudi dejstvo, da ima danes skoraj vsak avtomobil drugačno dimenzijo gume, zato s splošno zalogo težko ustrežejo vsem. Če so nekoč imeli zalogo za do 80 odstotkov vozil, se je ta zdaj zmanjšala na dobrih 20 do 30, tistih torej, na katerih so gume običajnih dimenzij. Tudi on pa dodaja, da se predvsem tisti vozniki, ki imajo na svojih avtomobilih gume bolj specifičnih dimenzij, vnaprej pozanimajo o njihovi dobavljivosti in jih zgodaj naročijo.
Opažanjem o višjih cenah gum so pritrdili tudi pri mariborskem Vulkanizerstvu TDS, kjer opažajo, da so cene novih gum lepo poskočile in da so se v določenih razredih podražile celo za sedem do osem evrov. Zgodi se celo, da se cene precej spremenijo od enega do drugega naročila. Njim se je celo dogodilo, da vseh naročenih gum niso prejeli pravočasno, kar velja predvsem za gume srednjih cenovnih razredov, tiste gume, ki prihajajo iz Azije, ter gume premium razreda, kakršne so denimo Michelinove.
mam celoletne od mene niti centa budale
Kako lahko vulkanizerji vijačenje računajo,drugje na nobenem servisu te postavke ni zapisane v računu .
eh, lani je bilo še huje, vsaj glede dobave gum. ampak, ja če je vse dražje zakaj pa še gume ne bi bile.. kupite celoletne, kdor le more, saj že avtomehaniki svetujejo to. so fobre, pa v dveh letih privarčujete… ...prikaži več pri menjavi rabno za nov komplet. pa še varujete okjolje, ko ne mečete stran starih na pol izrabljenih gum.