Zadnja raziskava, ki so jo v različnih državah po Evropi naredili pri specializiranem portalu za rabljena vozila CarVertical, je pokazala, da se prevoženi kilometri avtomobila na različnih trgih lahko zelo razlikujejo. Kilometrina je eden od najpomembnejših dejavnikov, ki jih je treba upoštevati pri nakupu rabljenega avtomobila, in če veste, koliko kilometrov na leto vozniki v posamezni državi prevozijo, vam lahko pomaga, da ste tudi pozorni na morebitne ponaredbe števca kilometrov.
Pri CarVertical so se tako poglobili v podatke o avtomobilih, da bi ugotovili, koliko kilometrov na leto z avtomobili prevozijo v različnih evropskih državah in ZDA. Pogledali so tudi podatke za Slovenijo. Med vozili, preverjenimi na CarVerticalu, so imela največjo povprečno letno prevoženih nizozemska vozila – 29.851 kilometrov, sledijo pa jim avtomobili iz Španije (29.017 km), Danske (27.346 km), Belgije (24.308 km) in Francije (23.775 km). V Sloveniji po podatkih CarVertical v povprečju na leto z avtomobilom prevozimo 22.509 kilometrov, kar nas uvršča na 8. mesto, tik za Nemčijo, kjer je povprečje 22.542 kilometrov. Nemčija je med Slovenci tudi priljubljen trg za uvoz rabljenih vozil. Že po 3-4 letih imajo lahko avtomobili iz teh držav na števcu okoli 100.000 prevoženih kilometrov, kar bo njihove lastnike spodbudilo k prodaji in izbiri novega vozila.
Zanimalo nas je, ali je treba pri avtomobilih z velikim številom prevoženih kilometrov razlikovati tudi med atmosferskim in turbo motorjem, bencinarjem in dizlom in zakaj?
V AMZS pravijo, da je razlika precejšnja in je povezana s preprostostjo ali kompleksnostjo motorjev in vsega, kar sodi zraven, da avto pravilno deluje. Logika je nekako takšna: enostaven (danes bi rekli lahko tudi zastarel) atmosferski bencinski motor je najbolj nezahteven in cenovno ugoden za vzdrževanje. Če imamo tudi turbino že govorimo o dodatnih senzorjih, stikalih in elementih, ki se s časoma utrudijo in lahko zatajijo, kar pa privede do dodatnih stroškov. Sodobni turbodizli so zaradi visokotlačnih sistemov vbrizga goriva in kompleksnosti seveda najdražji za vzdrževanje. Zato še enkrat poudarjajo, da je treba pri nakupu avtomobila z veliko kilometri poskrbeti za to, da imamo na voljo nekaj denarja za morebitno izredno popravilo.
Večje število prevoženih kilometrov običajno pomeni, da bo avtomobil manj vreden, zato vozniki pogosto poskušajo takšna vozila prodati, preden se znatno amortizirajo ali pred koncem garancije, ki običajno velja 100.000 kilometrov, pojasnjujejo pri CarVertical, kjer dodajajo, da je uvoz avtomobilov iz drugih evropskih držav razmeroma poceni in preprost, zato dejstvo uvoza ne zviša bistveno končne cene rabljenega avtomobila. Zato se vozila iz zahodnoevropskih držav pogosto prodajajo v vzhodno Evropo.
Pri CarVertical svetujejo, da bodite pri izbiri rabljenega avtomobila zelo previdni predvsem na vozila z malo prevoženimi kilometri po ugodni ceni. Nepošteni prodajalci pogosto prilagodijo odčitke števca kilometrov, s to prevaro pa avto prodajo po višji ceni.
V Sloveniji avtomobil na tehnični pregled prvič zapelje po štirih letih, nato do osmega leta na vsaki dve leti, kasneje pa vsako leto.
Veliko kilometrov ob rednem vzdrževanju ni težava
Glede na to, da je povprečna starost avtomobila v Sloveniji več kot 12 let, je tudi na tehničnih pregledih, vsaj tako opažajo v AMZS centru na Dunajski v Ljubljani, mnogo vozil, ki so starejša od desetih let. Že pred časom, ko so bila vozila v Sloveniji v povprečju še precej mlajša, so nam odgovorili, da opažajo, da ima večina vozil veliko število prevoženih kilometrov, pogosto tudi več kot 300.000.
Zelo številčni so avtomobili z velikim številom prevoženih kilometrov zastopani tudi v oglasih za prodajo rabljenih vozil. Pa je to lahko dober nakup? "Pri portalu za preverjen nakup in prodajo rabljenih avtomobilov DoberAvto.si pravijo, da je bolj kot število prevoženih kilometrov, ki mora biti realno, pomembno skrbno vzdrževanje vozila. "Bolj kot to, koliko ima avto na števcu (seveda realnih) kilometrov je pomembno, kako je bil vzdrževan. Vsekakor je jasno, da z leti uporabe in več prevoženimi kilometri prihaja do večje obrabe materiala in so posledično potrebe po večjih servisnih posegih. Zaradi tega svetujemo, da ob nakupu rabljenega avtomobila, pa tudi če gre za avto za nekaj tisoč evrov, kupec, oziroma novi lastnik poskrbi za vsaj minimalni proračun, ki mu bo pokril nepredvidene stroške, ki niso del rednega vzdrževanja," pravi vodja AMZS servisne dejavnosti Jurij Kočar.
Kateri veliki stroški nas po nakupu rabljenega avtomobila še čakajo, če ima avto veliko število prevoženih kilometrov?
Pri DoberAvto pravijo, da je to zelo odvisno od samega avtomobila, od modela in proizvajalca. Neki avto ima krmiljenje ventilov na primer urejeno prek jermena, drug prek verige. Že tu je razlika v rednih servisih precejšnja. Morda bo treba zamenjati blažilnike, zavore, izpuh, sklopka, servisirat DPF filter ali poskrbeti za visokotlačni sistem vbrizga goriva, računalnik, senzorji za določene sisteme. Proizvajalec sicer vse predvidene servise zapiše v servisni knjigi, tudi ko ima avto zelo veliko kilometrov.
Kočar poudarja, da je le redno vzdrževan avto tisti, pri katerem se sproti odpravijo tudi morda na prvi pogled nepomembne malenkosti. Če lastnik na primer ne poskrbi, da jeseni, ko odpadno listje maši odtočne kanale za meteorno vodo listja ne odstrani, bo voda poiskala pot drugje. "Žal je to lahko tudi v notranjosti potniške kabine, kjer so električni kabli in elektronske komponente, ki bodo zaradi tega sčasoma oksidirale." Avto je lahko zato na zunaj videti odlično, a škoda je že narejena in se bodo začele pojavljati težave na električnem sistemu. "Enako lahko rečemo za sol na cestah. Dober lastnik bo avto večkrat v zimskem času peljal v pralnico tudi na pranje podvozja, da se sol, oziroma solni prah, ki se dviga z asfalta med vožnjo, čim prej spere," pravi sogovornik, ki še dodaja, da naj prav zato poiščemo avto z realnimi kilometri in z znano servisno zgodovino.
"Neka magična meja v očeh kupca je nekje med 100.000 in 130.000 kilometri, do te točke avtomobili še dobro držijo ceno, ko pa enkrat presežemo 200 ali 250 tisoč kilometrov, se kupci precej ohladijo. Tudi, če bo tak avto ob ustreznem vzdrževanju prevozil še enkrat toliko kilometrov. V resnici delajo danes avtomobili veliko več kilometrov, kot velja mnenje v javnosti," o tem, ali je lahko dober nakup tudi avto z večjim številom kilometrov, odgovarjajo pri spletnem portalu.
Jaz imam passata letnik 2001 in ima 199,995 REALNIH prevoženih!
Dobro kaj pa to avto 18 let 77.000 km kupiti al ne ????? veliki servis narejen radi reda .Ale strokonjaki ,amzs.
Glede na zgornje nasvete AMZS je najboljsi motor Perkinsov smradizel od Tamica iz 60-tih let!