"Izbor tovrstnih avtomobilih se je sicer nekoliko zmanjšal, povpraševanje pa ne. Na portalu DoberAvto.si še vedno beležimo veliko zanimanje za avtomobile s ceno okrog 5000 evrov. Če se poigramo s filtri v iskalnem meniju bomo našli nekaj več kot 200 avtomobilov v tem cenovnem razponu, ki pa imajo tudi oznako Obetavno vozilo, kar je lahko dober signal kam, h kateremu prodajalcu bi lahko šli najprej pogledati rabljen avto," pojasnjujejo na spletnem portalu DoberAvto.
Ciljajte na manjša ali srednje velika vozila
Če se omejimo na znesek 5.000 evrov, gre v večini primerov za avtomobile srednje ali manjše velikosti. Ravno ti so tudi najbolje ohranjeni in predstavljajo dober kompromis med ceno in tem kaj še lahko ponudijo novemu lastniku, ocenjujejo pri spletnem prodajalcu in odgovarjajo: "Zavedati se moramo, da tak avto vseeno vstopa v drugo polovico svojega življenjskega cikla. Gre za avtomobile stare med sedem in 10 let, odvisno od znamke in števila prevoženih kilometrov. Seveda pa je potem še precej odstopanja navzdol. Sploh z večanjem avtomobilskega razreda se starost premika precej navzdol. Večji avtomobili za to ceno so že bistveno starejši. Hitro je denimo starejši za tri do pet let, ali tudi več."
Čeprav na slovenskem trgu ponudbe ne manjka in se žal najde ogromno slabo vzdrževanih avtomobilov, pa se z nekaj truda in vztrajnosti lahko najde še dovolj dober avto za neko normalno uporabo brez potencialno dragih izrednih popravil. Na DoberAvto.si, je kupcem lahko v pomoč že omenjeni filter Obetavno vozilo, s pomočjo katerega lahko vsak zoži nabor iskanih avtomobilov na tiste, pri katerih naj bi bili kilometri realni in lastništvo urejeno.
Bistveno je vzdrževanje in servisiranje vozila
Na DoberAvto, kjer sodelujejo tudi z mehaniki AMZS, poudarjajo, da je treba pri takih vozilih vedno vklopiti razum. Ko se kupuje avto za okrog 5000 evrov je pametno iskati avtomobile z bencinskim motorjem, s čim bolj preprosto tehniko in čim manj kompleksnimi sistemi pri dovodu goriva. Kot ocenjujejo, visoki stroški nastanejo, ko je treba menjati vbrizgalne šobe, turbino in podobne reči. Morda kilometri kot taki niso tako zelo problematični, bolj je pomembno, da je bil avto redno in ustrezno servisiran. Avtomobili, ki so starejši imajo lahko tudi težave zaradi prerjavenja. To je lahko včasih celo večja težava kot motor in podvozje.
Veliko kupcev se pogosto vpraša, ali se splača dodati še kakšnega tisočaka, sploh za prvi nakup za študenta, ki ga bo uporabil za vožnjo na fakulteto? Kakšna je na primer razlika v kakovosti pri avtomobilih do 5.000 evrov in tistimi med 5.000 in 10.000 evri? "Najbolj pomembno je, da pridejo do avtomobila, pri katerem je jasno, v kakšnem realnem stanju je vozilo. Ali ima dokazila o rednem servisiranju, ali delujejo vsi sistemi za aktivno varnost, je kje kakšno močnejše puščanje olja? Za študenta in manjše potrebe po vožnji se lahko najde povsem spodoben avto tudi za manj denarja. Med 5000 in 10.000 evri pa je teh avtomobilov že bistveno več. Sicer pa je vedno tako, ko kupujemo rabljen avto, je dobro imeti nekaj denarja prihranjenega za popravila. Starejši, ko je avto, več stvari lahko odpove. To so lahko stroški okoli nekaj sto evrov, ali pa tudi tisoč evrov," ocenjujejo na DoberAvto.
Stroški ob dobri izbiri pogosto majhni
Pri manjših avtomobilih, razreda clio, polo, peugeot 207, citroën C3 in podobni so stroški servisiranja majhni. V motor gre malo olja (med 4 do 5 litrov) pa tudi filtri in nadomestni deli so za te avtomobile poceni. V delavnicah AMZS, kjer tudi opravljajo servisno dejavnost, ocenjujejo stroške servisiranja takih vozil med 150 in 200 evri. "To je seveda pavšalna ocena in ob dejstvu, da to opravi strokovna in usposobljena oseba. Sicer so tudi gume precej cenejše, prav tako zavore in nenazadnje tudi poraba pri teh avtomobilih ostaja zmerna. Večji, ko je v avtomobilu motor, bolj ko je kompleksen, kot recimo pri sodobnejših turbodizlih, večji bo strošek. Tako preprosto je to," dodajajo.
Nasvet
Bolj kot je kompleksen, torej zapleten avto, večja je verjetnost, da bo kaj zatajilo. Tehnika naj bo čim bolj enostavna, pogon na sprednji kolesi, čim manj gumbov in stikal, ki seveda lahko slej ko prej odpovejo. Pri dizlih je treba biti še posebno pozoren, saj je lahko popravilo visokotlačnih sistemov dovoda goriva zelo drago.
Na spletni strani za prodajo rabljenih vozil DoberAvto pravijo, da je težko priporočiti pet modelov za nakup, a, če lahko podajo neko mnenje, ali nasvet, ki lepo povzema stanje na našem trgu rabljenih avtomobilov, potem v ožji izbor (ne po preferenčnem vrstnem redu) priporočajo: renault clio, volkswagen polo, škoda fabia, seat ibiza, oeugeot 207 in 208, citroën C3. Zelo zanimivi so tudi golf, megane, octavia in podobni, ter recimo japonski (in korejski) avtomobili z bencinskim motorjem. "O konkretnih modelih je res težko govoriti, saj je lahko nek avto, ki sicer ni razširjen, tudi zelo zanimiv. Je pa pravilo, da za avtomobile, ki so zelo razširjeni obstaja velika ponudba, prav tako pa je tudi na voljo več cenovno ugodnejših, a še vedno dovolj kakovostnih nadomestnih delov. Če kupujemo rabljen avto, ki je eksotika in, če se kaj pokvari, smo lahko hitro v težavah kdo in za koliko denarja nam lahko sploh odpravi napako," zaključujejo na DoberAvto.
Včasih smo servise delali sami,zdaj ne moreš nič,ker je vse tako narejeno,da ga moraš peljati na servis,in mastno plačati,čeprav bi lahko prišparali
Nasvet Bolj kot je kompleksen, torej zapleten avto, večja je verjetnost, da bo kaj zatajilo. Tehnika naj bo čim bolj enostavna, pogon na sprednji kolesi, čim manj gumbov in stikal, ki seveda lahko slej ko prej odpovejo. --- torej kupite… ...prikaži veče lojtrnik in osla. nima nobenega stikala. zdej pa malo pejte na reklame o novih avtih- nima gumbov- ma pol ducata zaslonov na dotik. e ko to crkne pa seveda vsi tisti asistenčni sistemi, ki pomagajo pri čem. no pri čem. pri polnjenu denrnic prodajalcem.