Japonski avtomobili, nekoč sinonim za avtomobile z zanesljivimi motorji na notranje izgorevanje, so dobili baterije, ki napovedujejo dosege, ki bodo prepričali tudi nejeverne Matičke. Prihodnost je tudi v vozilih na vodik oziroma gorivne celice, pa še kaj drugega razkriva avtomobilski salon v Tokiu.
Pri Nissanu stavijo na inteligentno mobilnost. Predstavili so koncept križanca IMx, ki že za leto 2020 napoveduje serijski električni avtomobil z dosegom 600 kilometrov z enim polnjenjem baterije in dvema elektromotorjema s 160 kilovatov moči, ki skupaj ponujata 700 Nm navora, več kot ga zmore športnik nissan GT-R. Avto bo leta 2022 zmožen tudi povsem samostojne vožnje brez pomoči voznika.
Še prej, za leto 2018, Nissanov športni oddelek NISMO, napoveduje športno električno vozilo na osnovi leafa z izboljšano aerodinamiko in vzmetenjem, ki bo kljub dinamičnemu pedigreju zmogel s polno baterijo prevoziti 400 kilometrov. Z leafom bodo sicer na trgu konkurirali zadnjemu vozilu model 3 iz Tesle, ki sicer ponuja za 50 odstotkov večji doseg od leafa, a je tudi osnovna cena konkretno večja.
V limuzinah prostora za šest ljudi, sedeži se bodo obračali
Toyota, kraj vodikovih vozil, je predstavila novo vozilo na gorivne celice, ki še za 50 odstotkov povečuje doseg z enim polnjenjem v primerjavi z modelom mirai. Prav vodikova vozila bodo v prihodnosti najbolj primerna za brezemisjko premagovanje daljših razdalj, menijo pri Toyoti.
Z vstavitvijo motorjev v kolesa konceptnegaa vozila je Toyota do skrajnosti povečala prostornost v potovalni kabini, v kateri je v treh vrstah prostora za šest oseb, pa čeprav vozilo v dolžino meri vsega toliko kot pri nas znana limuzina in karavan avensis. Konceptna toyota zna voziti sama, Japonci pa izpostavljajo veliko udobje med vožnjo, saj je možno sedeže tudi vrteti, tako, da se potniki med avtonomno vožnjo pogovarjajo med seboj.
Največji svetovni proizvajalec vozil je predstavil tudi avtomobilskega asistenta Yuija. Gre za umetno inteligenco. Yui deluje kot vozniški asistent oziroma navigator, ki je sposoben globokega učenja. S časoma spoznava voznikova čustva in želje in uresničili njegove želje.
Honda Motor je predstavila nenavadni koncept Sports EV. Gre za novo retro-futuristično baterijsko vozilo, ki si arhitekturo deli z modelom honda urban EV koncept predstavljenem septembra na avtomobilskem salonu v Frankfurtu. Serijski avtomobil bo v Evropi na prodaj leta 2019. Tako kot Toyota tudi Honda razmišlja o umetni pameti v avtomobilu.
Kitajska grožnja
Nekateri avtomobilski analitiki na tehnologije gledajo kot na potrditev, da so japonski avtomobilski proizvajalci še vedno vodilni na področju razvoja novih tehnologij, ko govorimo o avtomobilski industriji. Mitsuo Shimizu, strateg pri japonski skupini Asia Securities pravi, da japonska industrija ni izgubljena, kot trdijo nekateri, kar naj bi dokazoval prav avtomobilski salon v Tokiu in razstavljene tehnologije.
Pri tem priznava, da kitajski avtomobilski proizvajalci predstavljajo vedno večjo grožnjo. Kitajci so že najavili, da nameravajo do leta 2030 postati glavni na področju umetne inteligence in samovozečih vozil, do leta 2049 pa sinonim za kakovost vozil.
Japonci zaostajajo po vložkih v razvoj baterijskih vozil in avtonomne vožnje v primerjavi z evropskimi in kitajskimi proizvajalci vozil. Honda je šele v začetku leta zagnala lasten laboratorij za razvoj umetne inteligence in robotike, medtem ko je Toyota pred 11 meseci podlegla pritisku in predstavila lastno divizijo za električna vozila.
Bitka za mobilnost naslednje generacije
Mazda se je odločila stopiti po poti BMW in bo od leta 2019 naprej uvedla svojo enotno arhitekturo, na kateri bodo proizvajali vse od najmanjše mazde2 do velikega terenca CX-9. Na novi platformi bo možno v vozila vgrajevati vse vrste motorjev, od motorjev z notranjim izogrevanjem, do hibridov, priključnih hibridov, možno bo vgrajevati baterijske pakete. Nissan je od japonskih proizvajalcev vozil na elektriko do zdaj pripeljal najdlje, nenazadnje so prodali že pol milijona leafov. Subaru in Mitsubishi se bosta verjetno v popolnosti priklonila Toyoti oziroma Nissanu. Predvsem evropski in tudi ameriški analitiki pa napovedujejo, da vse našteto ne bo dovolj za boj s Silicejevo dolino in Evropo v bitki za zmago na področju umetne pameti in avtonomne mobilnosti naslednje generacije.