Tale dirka je ena štirih dirk v slovenskem prvenstvu?
Letos, mislim, da bo ena od treh. Pravkar sem govoril z organizatorjem dirke v Prekmurju, ki pravi, da so jo odpovedali. Sredi maja gremo tako v Lijak, potem verjetno še v Renče, in to je to.
Sodelujejo naši tekmovalci tudi v drugih prvenstvih?
Zelo veliko jih vozi v hrvaškem prvenstvu. Jaz sem v preteklih letih vozil vztrajnostno preizkušnjo SuperKarpata, letos pa bom odpeljal le tri dirke za državno prvenstvo. Malo bolj se bom posvetil alpinizmu.
Kaj pa takšna dirka pomeni za tekmovalca?
Čeprav traja samo pol ure, je zelo naporna. Utrujeni ste, kot da bi pet ur plezali v steni. Letos je bilo ogromno okvar. Ti avtomobili so narejeni tako, da zdržijo nekaj minut divje vožnje. Dve ali tri etape, potem pa je konec. Letos smo prvič izvedli krožno dirko. Za primerjavo lahko povem, da sem lani odpeljal na dirki dva kroga, letos pa jih je bilo trinajst. To je veliko večja obremenitev za avtomobil.
Kaj pa kategorija »hard«?
Avtomobili za »hard« so veliko bolj predelani. So veliko bolj vzdržljivi in prilagojeni ekstremnim razmeram na stezi.
Kako razširjen je v bistvu ta šport?
Zelo priljubljen je v Avstriji, Italiji in na Hrvaškem, kjer je bolj razvit in organizirajo več dirk. V Sloveniji pa imamo trenutno na žalost samo tri.
Ali na to vpliva tudi zakon o vožnji v naravnem okolju?
Ne. Odkar velja novi zakon o varovanju okolja, dirke celo lažje organiziramo kot prej. Manj birokratskih ovir je.
Ste tudi inštruktor v Centru varne vožnje AMZS na Vranskem. Takšna prireditev kaj vpliva na vaše delo v centru?
V Centru varne vožnje na Vranskem vodim program terenske vožnje. S takšnimi dogodki dejansko delam tudi nekaj reklame za naš poligon in tečaje. Navsezadnje ni vseeno, kdo izvaja tečaje. Če jih izvaja aktivni tekmovalec, ljudje tečaj vzamejo bolj resno. Z izkušnjami s takšnih ekstremnih »off roadov« tečajnikom tudi bistveno lažje razložite, kako naj se lotijo terenske vožnje.
Koliko ljudi pa dejansko pride na trening terenske vožnje?
Poleg ostalih skupin imamo na mesec eno do dve skupini za trening terenske vožnje. Uredili smo tudi progo za športne terence, kjer se lahko njihovi lastniki naučijo voziti po dveh kolesih in kako naj na oviri prevagajo avto. Naučijo se uporabljati štirikolesne pogone in z njimi povezane elektronske sisteme.
Kako izkušeni vozniki pa pridejo na tečaje? Jim je terenska vožnja popolnoma tuja?
Večinoma pridejo takšni, ki se prvič srečajo s terensko vožnjo. Nekateri pa imajo že veliko izkušenj. Tem še nadgradimo njihovo znanje. Gremo na težje terene, več razpravljamo. Te tudi bolj zanimajo razni nasveti za predelave avtomobilov, zanima jih, kakšne gume morajo uporabljati, kakšna dodatna terenska oprema je na voljo in tako naprej. Tistim, ki so že boljši vozniki terenskih vozil, priredimo malo bolj zahteven tečaj terenske vožnje.