Kot vsako leto doslej velja na povečano pozornost opozoriti tako motoriste, ki zaradi zimskega mirovanja na svojem enoslednem vozilu nimajo enakih občutkov, kot se jim bodo razvili pozneje, prav tako pa tudi voznike drugih vozil, saj so motoristi zaradi ozke silhuete slabše vidni v vzvratnem ogledalu. Velja namreč, da že svinčnik v iztegnjeni roki s svojo širino popolnoma zakrije motorista, ki je oddaljen 30 metrov.
Če že vozite, vozite previdno!
A to ni edino, na kar letošnjo pomlad opozarja agencija. Opažajo namreč, da je kljub opozorilom, naj tisti, ki nimajo nujnih opravkov, ostanejo doma, lepo vreme na ceste zvabilo veliko motoristov. Ti bi morali v sedanjem obdobju še bolj poskrbeti za svojo varnost in voziti preudarno z upoštevanjem omejitev hitrosti, če je le možno, pa naj bodo na motorju sami. Dodajajo: »V teh časih, ko si moramo vsi skupaj prizadevati in nesebično sodelovati pri ukrepih za zajezitev korona virusa, svetujemo, da vsi ostanemo doma in se od doma odpravimo le zaradi nujnih in neodložljivih opravkov, kajti zavedati se moramo, da zdravstveno osebje čakajo izjemno naporni dnevi, prometne nesreče pa še dodatno obremenjujejo zdravstveni sistem.«
28 odstotkov več mrtvih
Na agenciji so tudi letos postregli z lansko statistiko prometnih nesreč, v katerih so bili udeleženi vozniki enoslednih vozil. Skrb vzbuja predvsem podatek, da je lani na slovenskih cestah umrlo 28 odstotkov več motoristov kot leta 2018. Motoristi so bili udeleženi v 1.061 prometnih nesrečah, kar je 13 odstotkov več kot leto pred tem, umrlo pa jih je 23, kar je pet več kot leta 2018. Število hudo poškodovanih motoristov v prometnih nesrečah se je povečalo za 11 odstotkov, lažje poškodovanih pa za devet odstotkov. Te številke sicer veljajo tako za voznike motociklov kot tudi za voznike mopedov. Med smrtno ponesrečenimi so sicer brez čelade bili en motorist in dva mopedista.
Navedli so tudi nekaj podatkov o zadnjih petih letih. V tem obdobju je največ povzročiteljev prometnih nesreč z enoslednimi vozili bilo starih med 35 in 45 Let, največ smrtno ponesrečenih pa je umrlo v nesrečah, ki so jih povzročili vozniki stari od 45 do 54 let. Največ prometnih nesreč so povzročili vozniki, ki so imeli vozniško dovoljenje manj kot pet let, najbolj pogosto pa je do njih prihajalo popoldne med konci tedna. To kaže tudi na to, da je vožnja motornih koles v Sloveniji bolj prostočasna dejavnost kot pa nuja.