Za resnejše ocene bo treba počakati na daljši test, a tudi štiriurno druženje je bilo dovolj, da smo ga začutili in zbrali prve vtise ob BMW SUV-ju iX3, ki je kljub temu, da na prvi pogled ne bi sodili tega, nekaj drugega kot klasični SUV X3. Seveda, saj gre na elektriko.
Kljub temu, da smo v zadnjih letih večkrat preizkusili BMW-jev električni i3, pa iX3 predstavlja začetek neke povsem nove električne zgodbe bavarske znamke. Iz več razlogov. A pojdimo od začetka.
BMW štejemo med začetnike elektromobilnosti. Že leta 2013 so predstavil prvi čisti električni avtomobil i3. Prinesel je revolucionarno obliko, lahke materiale, povsem nove vozne občutke in revolucionarno konstrukcijo iz ogljikovih vlaken.
Vse to so bile stopnice do nove strategije, ki so jo pri BMW poimenovali Power from Choice, kar pomeni, da se bo lahko kupec odločil med bencinskim, dizelskim, vtičnimi hibridnimi in povsem električnim avtomobilom. Podobno strategijo ima sicer tudi koncern PSA.
Prvi rezultat smo videli že pri električnem Mini E, zdaj pa smo končno spoznali in preizkusili resnično novi električni BMW s peto generacijo tehnologije eDrive. To je SUV - ali če želite SAV - BMW iX3. Temelji na aktualnem X3, česar ne zanika niti z obliko, kljub temu pa ga poganja elektrika in ne bencin ali dizel. Takšno rešitev bomo v prihodnosti videli tudi v drugih modelih premijske znamke. BMW načrtuje kmalu predstaviti tudi 4-vratni kupe i4.
Za doseganje večje učinkovitosti je sicer zaslužnih več dejavnikov. Prvi je gotovo pogonski sklop, ki ga sestavljajo elektromotor, menjalnik in visokovoltna elektronika. Drugi je baterija, tretji učinkovito polnjenje, četrti nova tehnologija adaptivne rekuperacije, kot peti dejavnik pa pomembno vlogo igra tudi aerodinamika.
Napredek baterij je BMW omogočil doseganje zelo dobrega razmerja med težo in zmogljivostjo. Novi iX3 je po kratkem preizkusu dokaz tega. Ploščata litij-ionska baterija, vgrajena v dno vozila, ima 20 % večjo energijsko gostoto kot baterije, uporabljene v i3. Baterija ima kapaciteto 80 kW, od tega je uporabnih 74 kW. Prav tako je za 40 odstotkov večja gostota energije elektromotorja, kar pomeni 93-odstotni izkoristek.
Gre torej za kompaktno enoto, v kateri so združili elektromotor, menjalnik in kontrolno elektroniko. Pri motorju, ki razvija moč 210 kilovatov in navor 400 njutonmetrov, jim je uspelo visoko moč doseči brez uporabe redkih zemeljskih materialov, kar so dosegli tako, da so permanentni magnet popolnoma nadomestili z elektromagnetom, s čimer so kot prvi elektromotor tega tipa uporabili za razvijanje moči nad 100 kilovati. Za razliko od konkurenčnih elektromotorjev doseže "vrhunec" pri večjih hitrostih, kar skupaj s pogonom na zadnji kolesi pričara vožnjo v običajnih BMW-jih. Zavrti se namreč vse do 17.000 vrtljajev, kjer večina elektromotorjev že izgubi velik del svoje zmogljivosti.
Zaradi pristopa z elektromagneti motor deluje tudi zelo tiho in je tišji celo od motorja v BMW-ju i3. Električni terenec dolžine 4.734 mm in teže 2.180 kilogramov zmore sprint iz mirovanja do 100 km/h v 6,8 sekunde, kar je primerljivo s 6-valjno bencinsko različico X3 xDrive30i. Največja hitrost je omejena na 180 km/h.
IX3 ostaja vozniško agilen avto. Pogonska enota je vgrajena na zadnjo premo, zato je na njej zbrane 57 odstotkov mase avtomobila, s čimer v kombinaciji s sredinsko vgrajeno baterijo in elektronsko pomočjo po zagotovilih proizvajalca zagotavlja dobro trakcijo tudi na snegu. Težišče je zelo nizko, zato je tudi med ovinki vožnja lahko zabavna. K večji učinkovitosti pogona pripomore tudi adaptivna rekuperacija, ki omogoča, da avtomobil 90 odstotkov upočasnjevanja lahko opravi brez uporabe tornih zavor. Na najvišjem nivoju rekuperacije je možna tudi vožnjo zgolj s pedalom plina.
BMW glede na strožji standard WLTP zagotavlja 460 kilometrov dosega z enim polnjenjem 400 V litij-ionske baterije. Polnjenje olajšajo številne inovativne rešitve. Kratke preizkus pri 0 stopinjah Celzija je pokazal, da je v mestu in na relacijski podeželski vožnji, kjer so hitrosti majhne, možno narediti veliko električnih kilometrov, pri vzponu na višji hrib in vožnji po avtocesti pa se doseg pričakovano znatno zmanjša. Za detajlne podatke bo treba počakati na daljši test.
Na hitrih polnilnikih lahko baterijo iX3 polnite z močmi do do 150 kW, kar pomeni, da se baterija od 0 do 80 % napolni v 34 minutah. Samo 10 minut je dovolj, da doseg podaljšate za 100 kilometrov. Pri uporabi polnilnikov z izmeničnim tokom je največja moč polnjenja 11 kW. Doseg poveča regeneracija zavorne energije, ki jo lahko nastavljate v treh stopnjah - od nizke do visoke. Zahvaljujoč uporabi podatkov o profilu poti, pa tudi senzorjev in kamer asistenčnih sistemov, se lahko elektronika samodejno odloči, ali je učinkoviteje pustiti vozilo, da jadra, potem ko spustite nogo s plina, na primer po ravni cesti, ali zavira z rekuperacijo, ko se približate križišču ali koloni mirujočih vozil.
V Sloveniji je vozilo na voljo od konca januarja 2021. BMW iX3 je že v osnovi zelo bogato opremljen avtomobil in kot tak stane najmanj 69.900 evrov, kar je več kot je meja za pridobitev subvencije Eko Sklada. Glede na popuste, ki jih dajejo trgovci, je možno s popustom ceno spustiti pod mejo za pridobitev subvencije, ki je 65.000 evrov in pridobiti subvencijo v višini 4.500 evrov, kar pomeni, da je lahko z nekaj barantanja pri trgovcu izdatno opremljeno vozilo z varnostnimi in asistenčnimi pripomočki dobite za okoli 60 tisočakov.
baterija ima kapaciteto 80kW.. a ima mogoče kapaciteto 80 kwar-ov ? mogoče ima ta baterija kapaciteto 80kWms ? sicer pa samo še par kg manka temu bavarskemu dinozavru pa ne bo smel v našo vas. ki ima omejitev glede teže… ...prikaži veče vozila. no in temu pravite avto prihodnosti, kolk energije gre v nič, da spravte v gibanje 2t in več. poglejte podatke za fiat tipo iz 90 let, kolk je tehtal . že takrat so imel kompozitne material za karoserijo. dons bomo pa kmalu vozili avte težje od tankov.
To se vidi že po dveh velikih luknjah, skozi kateri se namontira baterija