So subvencije za električne avtomobile res pogoj za cenejše električne avtomobile? Dogajanje v Združenem kraljestvu kaže prav nasprotno in sicer, da lahko subvencije tudi umetno ohranjajo visoke cene avtomobilov.
Združeno kraljestvo je ena od držav, ki spodbuja elektromobilnost. Z letom 2030 bodo med prvimi prepovedali prodajo vozil z motorji na notranje zgorevanje, hibridov pa do leta 2035.
NIžja meja za dodelitev subvencije
Ker so električni avtomobili dražji od običajnih, njihovo prodajo tamkajšnja vlada podpira s subvencijami. Do nedavnega so Britanci ob nakupu električnega avtomobila dobili do 3.500 evrov subvencije, če cena električnega avtomobila ni presegla 57.000 evrov.
Vlada Borisa Johnsona je marca zmanjšala podporo. Najvišja cena električnega avtomobila, za katerega lahko v Veliki Britaniji kupci električnih vozil zahtevajo subvencijo, se je zmanjšala na 40.000 evrov, znesek subvencije pa na okoli 2.900 evrov.
Subvencioniranje je za državo drago, še posebej, če prodaja električnih avtomobilov narašča.
Prodajalci vozil se z novimi pravili niso strinjali, a jim vlade ni uspelo omehčati. Zato jim ni preostalo drugega, kot da se prilagodijo. »Čez noč« se je zgodil čudež. Ker so bili številni električni avtomobili z možnostjo subvencij izločeni iz sheme subvencioniranja, so v Združenem kraljestvu prodajalci pocenili celo vrsto električnih modelov. In ne za malo, toliko, da ne presegajo meje za dodelitev subvencije.
Prodajalci so se prilagodili
Spletna stran Carscoop navaja, da se je na primer, nissan leaf z večjo baterijo 62 kWh in najbogatejšim paketom opreme pocenil iz 43.500 evrov na 37.400 evrov, torej »čez noč« za dobrih 6.000 evrov. Podoben korak sta naredili tudi znamki Citroen in Opel. Tudi BMW je postal cenejši. Cena za BMW i3 je nižja celo za 8.650 evrov. To je le malo manjši znesek, kot stane nova dacia sandero. Kia je ponudila posebno, cenejšo različico e-nira, podoben odziv pa pričakujejo tudi od znamk Volkswagen, Ford in Volvo, še piše Carscoops.
To je seveda dobra novica za kupce. A le na videz. Odpira se vprašanje, čemu služijo subvencije. Britanski Carscoops trdi, da subvencije, namesto, da bi električno mobilnost naredile bolj dostopno, dejansko proizvajalcem omogočajo, da umetno vzdržujejo visoke cene električnih avtomobilov.
Še bolj se bodo pocenili, sicer bodo drug za drugim zapirali tovarne. E avtomobili, kakršni se trenutno proizvajajo, nimajo nobene prihodnosti. Tega se še kako zavedajo proizvajalci, ki hitijo s prizvodnjo in prodajo, da bodo vsaj nekaj od vloženih milijard… ...prikaži več dobili nazaj. Musk je vse zajebal.
Nujno, prodaja pač ne steče. Bo potrebno še kaj drugega, tudi na drugih področjih. Cene za potrebe mestnega transportiranja so to še vedno precej previsoke. Za izven mesta pa niti v osnovi niso konkurenca.
brez skrbi , bodo dobil nazaj not, baterije bodo manjše, materiali bolj slabi, itd. je pa jasno da so do sedaj kamot imel visoke cene, ker so itak večino avtov pokupila podjetja. tu se pa stroški čist drugače računajo, ,… ...prikaži več ker če kaj zmanjka, potem pa delavcu se vzame pri plači. važno da direktorji in lastniki in delničarji mastno služijo. če že drgač ne pa z provizijami.