Citroën je že leta 2020 ubral svojo pot, ko je predstavil izjemno poenostavljen majhen električni avtomobil, s katerim je obudil soje zgodovinsko ime ami. Oli, za katerega pri Citroënu pravijo, da se izgovarja kot »all-ë«, je nekakšna povečana družinska izpeljanka amija s štirImi sedeži ter dolžino 4,2, širino 1,9 in višino 1,65 metra.
Oli je opremljen z litij-ionsko baterijo s kapaciteto 40 kilovatnih ur, ki razmeroma lahkemu vozilu zagotavlja doseg do 400 kilometrov. O samem električnem pogonu ni bilo veliko povedanega, le to, da so v prid gospodarnosti njegovi največjo hitrost omejili na 110 kilometrov na uro, zato naj bi bila realistična poraba le 10 kilovatnih ur elektrike na sto kilometrov. Polnjenje baterije z 20 na 80 odstotkov pa naj bi bilo možno v 23 minutah.
Še nekaj je pomembno povedati: ami je že dve leti serijski avtomobil, oli pa je še študija avtomobila, ki bo nekoč seveda v spremenjeni obliki morda zapeljal na ceste. To je poudaril tudi Citroënov produktni direktor Laurence Hansen: »Oli je delovna platforma z raziskovanje izvirnih zamisli, ki so dovolj realistične za morebitno proizvodnjo. Vse se ne bodo uresničile, vsaj ne v fizični obliki, vendar pa bo veliko inovacij, ki jih lahko vidimo na oliju, vplivalo na prihodnje citroëne.«
Kaj je novega?
Ena od teh je možnost dvosmernega pretoka električne energije. To pomeni, da lahko oli dobrih 12 ur napaja zunanje uporabnike z močjo do 3.000 vatov. Temu služi vtičnica z močjo 3,6 kilovata, ki ustreza 230-voltni gospodinjski vtičnici s 16-amperskim tokom.
Nenavadna oglata silhueta karoserije, ravna streha in poševni zadnji del, ki se potem navpično spusti proti tlom, odpre pa se dvodelno, so rezultat tega, da so si Citroënovi oblikovalci prizadevali, da bi zmanjšali kompleksnost izdelave, porabo materialov in maso avtomobila ter s tem zmanjšali tudi stroške izdelave. Vpadljiva estetika avtomobila služi tudi povečanju funkcionalnosti in prilagodljivosti vozila.
Veliko karoserijskih delov je izdelanih iz reciklirane valovite lepenke, ki je oblikovana v satasto strukturo med ojačitvenimi ploščami iz steklenih vlaken, ki so prevlečene s posebno sintetično smolo. Citroën je pri razvoju tega materiala sodeloval s kemičnim koncernom BASF. Plošče naj bi bile tako trdne, da lahko na njih stoji odrasli človek, v primerjavi s primerljivo jekleno strešno konstrukcijo pa so lažje za 50 odstotkov.
Namesto aerodinamiki, ki pri nižjih hitrostih naj ne bi bila tako pomembna., so se oblikovalci posvetili nizki porabi materiala in manjši propustnosti vetrobranske stekla za sončno toploto. Kot pravijo pri Citroënu navpična zasnova vetrobranskega stekla pripomore k 17-odstotnemu zmanjšanju energijske porabe klimatske naprave. Aerodinamične pomanjkljivosti navpičnega vetrobranskega stekla sicer precej odpravi eksperimentalni koncept »Aero Duct«, ki proti vetrobranskemu steklu piha zrak in ustvari učinek zračne zavese, ki zračni tok usmerja preko karoserije.
Mobitel namesto zaslona
Preprosta je tudi zasnova notranjosti. Na simetrični armaturni plošči, v bistvu valjasti letvi, ki se razteza preko vse širine, so le volanski obroč in pet stikal za osnovno upravljanje klimatske naprave ter nosilec za pametni telefon, preko katerega poteka tudi upravljanje infozabavnega sistema. Pri Citroënu praijo, da tako ali tako vsi uporabljamo pametni telefon, zato se jim ni zdelo smiselno, da z dodatnim zaslonom podvajajo njegovo funkcionalnost in povečajo maso integriranih sistemov. Na cevi so tudi elektrificirani priključki USB, ki jih lahko uporabniki poljubno premikajo. Pozornost so sicer posvetili tudi sedežem, ki imajo skoraj 80 odstotkov manj delov od sedežev primerljivega SUV in so zasnovani tako, da izboljšajo dotok svetlobe v kabino.
Oli je opremljen tudi s prototipnimi 20-palčnimi hibridnimi kolesnimi platišči, na katerih so vzdržljive in inteligentne konceptne pnevmatike, ki jih je Citroën razvil v sodelovanju z Goodyearom. Pri Citroënu pravijo, da so aluminijasta platišča draga, njihova proizvodnja pa je energetsko potratna, jeklena pa so težka. Zato so jih združili v hibridna platišča, ki so 15 odstotkov lažja od jeklenih in v primerjavi z njimi pripomorejo k 6 kilogramom manj nevzmetene mase vozila.