Avto Triglav, slovenski zastopnik znamke Jeep , je v svojo ponudbo uvrstil dva elektrificirana jeepa, renegade 4xe in compass 4xe, prva priključna hibrida, s katerima, kot pravijo, znamka začenja svojo »zeleno revolucijo«.
Kot pravijo pri Jeepu, oba novinca prinašata višje zmogljivosti in vozno dinamiko kot katerikoli renegade ali compass doslej in pod sloganom »Go anywhere, do anything« lahko pripeljeta tudi na težji teren, dobro pa se znajdeta tudi po mestu.
Pomemben podatek je tudi, da priključno hibridni različici renegada in compassa nadomeščata štirikolesno gnane različice s konvencionalno motorno tehniko. Jeep bo torej odslej v teh dveh modelih ponujal le elektificirani štirikolesni pogon, ki je kombinacija bencinskega motorja in elektromotorja.
Samostojna motorja
Gre za 1,3-litrski turbobencinsk štirivaljnik, ki lahko razvija največji moči 95 ali 132 kilovatov in je, namesto s klasičnima alternatorjem in starterjem povezan z jermensko gnano enoto starterja/generatorja. Pomemben dodatek je seveda elektromotor na zadnji premi, ki enačbi doda 44 kilovatov ter pripomore k sistemski moči 139 oziroma 176 kilovatov. Navor je bolj enoten, saj v obeh primerih gre za 529 njutonmetrov. Takšen pogon je kljub dvema motorjema celo bolj enostaven od konvencionalnega, saj med bencinskim motorjem spredaj in elektromotorjem zadaj ni mehanskih povezav, ampak delujeta neodvisno eden od drugega, seveda pod nadzorom elektronike.
Osnovni renegade 4xe bo na voljo za najmanj 33.990 evrov, v kar sta že vključena redni popust 3.500 evrov in popust 1.000 evrov v primeru financiranja, osnovni compass 4xe pa pod enakimi pogoji stane najmanj 36.490 evrov. Štirikolesno gnane različice so torej odslej le priključno hibridne, konvencionalno gnane različice s prednjim pogonom pa v ponudbi ostajajo še naprej.
Najvišja hitrost zgolj z elektromotorjem ob dosegu okrog 50 kilometrov znaša 130 kilometrov na uro, za kar poskrbi litij-ionska baterija iz osmih modulov s po dvanajstimi celicami s kapaciteto 11,4, ki je vgrajena v sredinski greben in pripomore tudi k nižjemu težišču, ki celo malce izboljša vozne lastnosti obeh avtomobilov. Na hišni vtičnici je možno polnjenje z močjo 2,3 kilovata, največja moč polnjenja pa je 7,2 kilovata, torej bo tudi na hitrih polnilnicah polnjenje razmeroma počasno, kar je za priključne hibride sicer povsem običajno.
Ostaja pestrost pogonskih načinov
Oba priključna hibrida sta na voljo tudi s tremi načini vožnje, električnim, ki je primeren za križarjenja po mestnih središčih, »E-save«, ki varčuje baterijo in jo tudi bolj intenzivno polni, ter najbolj uravnoteženim hibridnim, ki je nastavljen tako, da čim več vožnje zaupa elektriki, če je ta le na voljo. V električnem načinu lahko sicer vozniki izbira med programoma auto in sport, v hibridnem načinu pa je izbira bolj pestra, saj so na voljo že znani Jeepovi programi »auto, sport, snow, mud&sand in rock«, zadnji sicer le v različici trailhawk, prav tako pa tudi »4WD lock, 4WD low in hill descent control«.
Kratka prva vožnja z jeepom compassom 4xe je pokazala, da pogonski sklop med vožnjo, kjer je le to mogoče, res več dela prepušča elektriki. Ko se vklopi tudi bencinski motor, se ta izkaže za precej odzivnega, saj ga menjalnik med pospeševanje spušča v precej visoke vrtljaje, kar se tudi sliši. A to je le prvi vtis, saj bo več pokazal šele daljši preskus, ko bomo lahko preverili tudi plezalno sposobnost novega pogonskega sklopa. Sicer je vtis med vožnjo precej podoben tistemu, česar smo bili vajeni v različicah s konvencionalnim pogonom.
Priključno-hibridnemu pogonu so prilagojeni tudi merilniki, ki med drugim prikazujejo tudi električni, bencinski in skupni doseg, na voljo so tudi aplikacije za nadzor na daljavo, na zunaj pa ju opazimo predvsem pol dveh polnilnih loputah na zadnjih bokih, modri obrobi loga in oznaki 4xe. Posebnost je tudi zvočnik, ki pri nizkih hitrostih v električnem načinu z značilnim zvokom opozarja druge udeležence v prometu.