Morda najbolj pričakovani električni avtomobil in najbolj pričakovani avtomobil nasploh iz wolfsburških delavnic je torej končno tu in tisti, ki si ga želijo, ga bodo lahko prihodnje leto tudi zapeljali v svojo garažo oziroma do svoje vtičnice.
Seveda je znano tudi to, kar se marsikomu zdi najpomembnejše, koliko bo stal. Kot je znano od predstavitve naprej, bo v osnovi na voljo v dveh različicah, kot osebni avtomobil ali lahki gospodarski furgon. V osebni različici ga bo mogoče kupiti za najmanj 61.,483 evrov, v furgonski pa za malce cenejših 56.081 evrov. Če se ne oziramo cene električnih avtomobilov in na ID. buzz pogledamo zgolj kot na enoprostorca, se to zdi veliko,vendar pa je treba priznati, da za ceno tudi precej ponudi.
Veliko šarma na kvadrat
Predvsem veliko očarljivosti. ID. buzz je namreč Volkswagnov najbolj »luštkan« električni avtomobil doslej in tudi med najbolj »luštkanimi« električnimi avtomobili nasploh. Takšen je bil tudi Volkswagnov namen, saj so za osnovo pri oblikovanju vzeli kar legendarni volkswagen tip 2, ki je v kombijevski izvedbi navdušil zelo različne ljudi in kot »samba bus« postal tudi nekakšen simbol svobodnjaškega duha šestdesetih let. In zato smo nanj željno čakali, in to zelo dolgo, saj je Volkswagen naslednika legendarnega kombija napovedoval že vsaj deset ali petnajst let. Po množici študij je torej končno tu in v skladu s sodobnimi gibanji je torej povsem električni.
Tako kot vsi drugi volkswagni iz električne družine ID, je tudi ID. buzz zasnovan na modularni električni platformi MEB, kar se pozna predvsem na prostornosti, predvsem pa v občutku notranje velikosti avtomobila. Čeprav gre za avtomobil, ki je z dolžino 4,712 metra dobrih 20 centimetrov krajši od multivana, je občutek prostornosti večji, k čemur pripomore tudi dejstvo, da je s širino 1,99 metra ID. buzz za dobrih osem centimetrov širši od multivana in sega že v območje večjega crafterja. Pri Volkswagnu pa so po drugi strani poskrbeli, da ID. buzz po zaslugi višine le 1,94 metra lahko gre tudi v nižje javne garaže. Poleg tega pa ima zaradi razmeroma dolge medosne razdalje in kratkih previsov ugodno majhen obračalni krog vsega 11 metrov.
Torej je temu primerno okreten, kar sem spoznal tudi na ulicah danske prestolnice, kjer so bili zaradi precej kaotičnega prometa in množice kolesarjev, ki je pri nas nismo vajeni, včasih potrebni kar hitri manevri. K temu je gotovo botroval tudi natančen volan, čigar odziv tistemu, ki je že vozil volkswagen z družine ID ne bo neznan, kakor tudi prednost, ki jo prinaša precej oglata karoserija: dober razgled skozi velika okna z nizko ramensko linijo. Samo upravljanje avtomobila je sicer podobno kot v drugi volkswagnih iz družine ID, kar je malce škoda, saj v tem pogledu električni kombi izgubi nekaj čara svojega daljnega predhodnika.
Zadnji pogon
Obuja pa ga sam pogon. Okretnost namreč izhaja tudi iz dejstva, da je platforma MEB v osnovi opremljena z zadnjim pogonom, kar seveda velja tudi za ID. buzz. Na predstavitvi so poudarili zanimivost, da so se s to platformo pravzaprav vrnili k transporterjevim začetkom. Prve tri generacije so namreč imele motor v zadku, potem pa so sledile generacije z motorjem spredaj, kar za multivan seveda še vedno velja, medtem ko je ID. buzz spet dobil zadnji pogon in je s tem v nekem pogledu pravi naslednik originalnega VW tipa 2.
In kot takšen na cestah s svojo obliko vzbuja tudi veliko pozornosti. V njem namreč nisem bil deležen le zvedavih pogledov mimoidočih, ampak so naju s kolegom ti po postanku tudi obstopili in nama postavljali vprašanja o avtomobilu. In tudi ko sem se pozneje sprejel po mestu, sem slišal ljudi, ki so se pogovarjali o senzaciji, ki je pravkar peljala mimo.
Vendar pa se vrnimo k lastnim vtisom. Ko sem sedel v kabino, sem zares dobil vtis prostornosti, pa tudi nostalgije, saj predvsem precej navpična armaturna plošča daje občutek podoben tistemu v transporterju prve generacije. Sedi se precej pokonci in teku primeren je tudi razgled. Prav tako pa je več kot dovolj prostora tudi na zadnjih sedežih, ki so tudi vzdolžno pomični, do njih pa se z obeh strani že serijsko vstopa skozi dvoje drsnih vrat. In ob tem niti ne opazite, da je velik del notranjosti urejen v recikliranih materialih in da v ID. buzzu niso uporabili naravnega usnja. Prvi vtis je gotovo tudi potrdil izjavo Volkswagnovega šefa oblikovanja Josefa Kabana, da je potniška kabina urejena kot loža z veliko prostora za petero potnikov in njihovo prtljago.
Slednje je lahko veliko. Če je zadnja klop v uporabi, je namreč za njo 1.121 litrov prostora. Morda ni dovolj? Za primerjavo povejmo, da je v pasatu variantu »le« dobrih 650 litrov prostora. Morda so pri Volkswagnu naredili le eno napako. Druga sedežna vrste se namreč ne zloži v ravno dno, ampak ostane v prtljažniku, ko je povečan na 2.123 litrov, velika stopnica. To so sicer rešili z dvojnim dnom, ki smo si ga ogledali na enem od avtomobilov.
Širitev ponudbe
Kdor rabi večje prevozniške zmogljivosti, lahko sicer počaka na 7-sedežno različico s 25 centimetrov večjo medosno razdaljo, ki pride pozneje, lahko pa na ID. buzz pripne tudi prikolico. Različica z zadnjim pogonom lahko namreč vleče prikolico z največjo maso ene tone, pride pa tudi močnejša različica s štirikolesnim pogonom, ki bo lahko vlekla celo prikolico z največjo maso 1,8 tone.
Kljub temu, da avtomobil tehta dobro poltretjo tono, je presenetljivo odziven, za kar je seveda zaslužen elektromotor z močjo 150 kilovatov, ki je, kot smo že večkrat povedali, vgrajen na zadnjo premo. Gotovo pa k temu pripomore tudi večvodilna zadnja prema, ki njegovo moč uspešno prenaša na podlago, kar za volanom zadovoljno občutite. Da je poraba elektrike manjša, so pri Volkswagnu poskrbeli tudi z natančnim oblikovanjem karoserije, ki je botrovalo količniku zračnega upora 0,285, ki se pri tovorni različici le za malenkost poslabša na 0,29. Za primerjavo povejmo, da zračni količnik novega multivana znaša 0,35.
Ugoden količnik zračnega upora sicer ne poskrbi le za manj hrupa vetra, ki piha mimo karoserije in ob tihem električnem pogonu pride še bolj do izraza kot v avtomobilu z motorjem na notranje zgorevanje, ampak tudi za manjšo porabo elektrike. Ta je shranjena v bateriji s kapaciteto 77 kWh in zadostuje za obljubljenih 425 kilometrov vožnje. Na predstavitvi je bilo sicer omenjeno, da prihajajo tudi različice z manj in bolj zmogljivimi baterijami.
170 kilovatov
Vsekakor so Volkswagnovi inženirji ID. buzzu namenili najbolj učinkovito hitro polnjenej baterije v volkswagnih doslej. Baterijo lahko namreč polnite z največjo močjo 170 kilovatov, kar bo močno skrajšalo čakanje med postanki na daljših potovanjih. Baterija se namreč v idealnih okoliščinah s 5 na 80 odstotkov kapacitete lahko napolni v pol ure. Seveda pa je za dolgo življenje baterije bolj optimalno redno polnjenje z izmeničnim tokom z močmi do 11 kilovatov. Avtomobil sicer omogoča tudi samodejno identifikacijo na hitrih polnilnicah, ki to omogočajo, torej se vozniku ni treba posebej identificirati s kartico.
ID. buzz bo morda kdaj lahko vozil tudi kot avtonomni avtomobil, a že zdaj razpolaga z več kot 30 asistenčnimi sistemi, na kar opozarja tudi velika grba na armaturni plošči, ki skriva tipala. Ti so sicer že bolj ali manj znani, na predstavitvi pa so izpostavili predvsem izpopolnjeni sistem travel assist, ki cesto identificira tudi, če na njej ni zarisanih črt, ter sistem za samodejno parkiranje, ki lahko precej razbremeni voznika.
Na predstavitvi sem se lahko za krajši čas usedel tudi v lahki gospodarski VW ID. buzz cargo. Ta je lahko spredaj opremljen z dvema posamičnima ali vrsto treh sedežev, predvsem pa je pomembno tisto, kar je za togo predelno steno. Tovorni prostor namreč razpolaga s kar 3,9 kubičnega metra praznine, ki jo lahko tudi dodobra izkoristi. Njegova nosilnost namreč znaša 650 kilogramov, kar mu daje precej uporabne vrednosti, ki jo bodo cenili predvsem dostavljavci, ki s konvencionalnimi avtomobili morda kmalu ne bodo smeli več peljati v središča nekaterih mest.
Čas hipijev je že zdavnaj mimo. Noben normalen ne kupi ta fukwagen!
raj vozim stara jajca dodam se 20 jurjev in kredit pa imam nepremicnino, ki jo otrok lahko deduje.
Za 60.000€ si ga lahko kar hitro in kar takoj nekam vtaknete.