Fiesta ST200 je pravzaprav rojstnodnevna torta ob 40. obletnici modela fiesta, enega najbolj uspešnih avtomobilov v Fordovi zgodovini. Fiesta ST200 ima v primerjavi s klasično različico ST še za 10 odstotkov močnejši in 20 odstotkov prožnejši 1,6-litrski motor. ST200 namreč zmore 147 kilovatov moči (200 KM) in ima 290 Nm navora. Za primerjavo - fiesta XR2, čislana predhodnica iz 90. let, je imela za polovico manj moči.
Dirkaški dodatki za prepoznavnost
ST200 je ekskluzivno odeta v "storm grey" barvni odtenek, poleg tega jo krasijo še mat črna platišča. Prepozna se jo tudi po še agresivnejši maski motorja in velikem strešnem spojlerju zadaj, zavorna sedla pa so obarvana v dirkaško rdečo. Tu so še bočne obrobe in velika trapezoidna maska s strukturo satovja.
Nekaj ekskluzivnosti so prihranili tudi za notranjost. Edinstveno za najbolj športno fiesto je delno usnjeno oblazinjenje sprednjih sedežev Recaro v ogljeno črni barvi s srebrnimi šivi in varnostni pasovi. obloge pragov vrat so osvetljene, ponoči pa je dobro viden logotip ST200. V armaturni plošči najdemo vstavke iz ogljikovih vlaken, stopalke in prestavna ročica sta iz zlitine, poseben je tudi volan. Slovenska cena še ni znana, V Nemčiji pa je razlika z modelom ST šest tisočakov.
Prvi vtisi
Čeprav sem z njo prevozil le dva kroga, pa lahko strnem prve vtise. Pospešek od 0 do 100 km/h je 6,7 sekunde (dve desetinki hitreje od fieste ST), a to ni tisto, kar jo dela posebno, zato pa je vzmetenje še bolj prepričljivo, prav tako zavore in krmiljenje. Prilagodili so tudi prestavna razmerja menjalnika. Končno prestavno razmerje 4,06 – skrajšano je iz 3,82 pri fiesti ST – ponuja občutek hitrejšega pospeševanja. Najvišja hitrost je bila daleč pod končno (230 km/h), je pa fiesta na nekaj sto metrov dolgi ravnini dobro in glasno "zapela" predvsem pa prepričala z vmesnimi pospeški, ko je bilo treba pospeševati iz zavoja.
Skozi ovinke lahko krmarimo izjemno natančno, brez odnašanja nosu ali zadka. Tudi vilan je občutno bolj direkten. Zadnja torzijska gred, pri kateri je nagibna togost večja za 27 odstotkov, in sprednje prečno vodilo s povečanim premerom (z 19 na 21 mm) omogočata prilagoditev blažilnikov za boljše prevzemanje udarcev. V primerjavi s klasično fiesto je zadnjica še poldrugi centimeter bližje asfaltu, težišče je nizko, vozno dinamiko pa podpira izboljšani nadzor vektorjev navora (eTVC) in trije načini elektronskega nadzora stabilnosti (ESC). Sistem eTVC v ovinkih zavira notranje sprednje kolo, da izboljša oprijem in zmanjša podkrmiljenje, ne da bi vplival na hitrost. Všeč mi je tudi, da so se pri Fordu vseeno odločili in vozniku ponudili svobodo - če se znajde recimo v varnem okolju poligona ali dirkališča, saj ESC omogoča tudi način s širšim zdrsom in popoln izklop.