Blagovna znamka Porsche Road Tour je že tradicionalen način, kako pri Porscheju poskrbijo, da se privzdignejo kocine, srce začne močneje tolči, dlani pa se potiti. Poleg obstoječim lastnikom porschejev in potencialnim novim kupcem je potujoča demonstracija njihove športne palete vozil namenjena tudi predstavnikom sedme sile. Tako je moč na enem mestu občutiti nianse, ki vsakemu njihovemu izdelku dajejo lasten karakter in zaradi katerih so avtomobili iz Zuffenhausna nekaj tako posebnega.
Znašel sem se torej v mali četici izbrancev pod vodstvom inštruktorja Jukke Honkavourija. Pri 26. letih gre že za pravega veterana hitrosti, saj za tekmovalnim volanom sedi od svojega petega leta, med drugim se meri tudi v formuli 2. Zakaj Fincu srce bije v Porschejevem tempu, je za zurnal24.si prepričljivo razložil že ob svojem prvem obisku Slovenije.
Pred nami je bila vlakovna kompozicija iz sanj, ki je skupaj štela prek 2.000 "konjev" moči: 911 turbo S coupe, 911 carrera 4 GTS, panamera turbo, 718 boxster S, panamera 4 E-hybrid in macan turbo s performance paketom. Res je, vmes ni bilo nobenega čistokrvnega GT-ja, a vseeno se je obetal pravi brzovlak, pri katerem bo doživetje iz vagona v vagon nekaj posebnega. Ob tem je imela veliko vlogo tudi klasifikacija modelov, ki jo imajo pri Porscheju. Tam svojih izdelkov v osnovi ne ločijo glede na to, ali imajo pogon spredaj ali zadaj ali pa morda celo številko 4 v imenu, temveč po tem, ali imajo motor v sredini, zadaj ali spredaj. Ta podatek namreč poleg moči bistveno vpliva na doživetje avtomobila in na način, kako ga krotiti v ovinkih.
Žreb, pri katerem ni poražencev
Na začetku je sledil žreb, saj so bili porscheji razdeljeni v dve skupini, na čelu vsake pa dva elitna turbota, 911 turbo S in panamera turbo. Sprva mi je bilo žal, da sem bil med “poraženci”, ki so se morali “zadovoljiti” s panamero turbo, a mi je bilo kmalu jasno, da smo zmagovalci čisto vsi.
Nato pa zagon motorjev z vzvodom na levi strani volana in že se je oglasilo bobnenje uglašenega orkestra valjev.
Krenili smo iz Arboreturma Volčji Potok čez Kamnik proti Tuhinjski dolini. Spredaj dva inštruktorja, ki sta kot lokomotivi držala tempo, zadaj mi, vsak za volanom svojega in čisto vsak s širokim nasmeškom čez obraz. Verjetno bolj ekskluzivnega konvoja tam čez že dolgo ni bilo slišati, kaj šele videti.
Začel sem v vagonu z imenom 718 boxster S. Najcenejši športni porsche (pravzaprav edini z osnovno ceno pod sto tisočaki), a tudi eden najboljših, kar si jih lahko človek omisli. Sredinski motor, idealna razporeditev že tako nizke mase, nizko sedenje, pokončen volan, PDK menjalnik. Na migljaj odziven motor s kar 257 kW (350 KM), vrtljivi gumbek na volanu za izbiro športnih nastavitev in hrupni izpušni cevi. Na vsak močan pritisk stopalke za plin je sledil sunek v ledja, vsakemu migljaju z volanom takojšen premik v smeri tračnic. Tračnic, ne ceste!
Presedel sem se v 911 carrero 4 GTS. Večja in z dvema dodatnima zasilnima sedežema, čeprav sta še najbolj primerna za odlaganje jakne ali nahrbtnika. GTS me je presenetil, kako je vsakdanje uporaben, do vsakega milimetra natančno obdelan avto. Ima občutno več prostora od boxsterja in je mogoče v njem brez postanka voziti precej dlje kot v boxsterju. Hkrati je eden najbolj zanimivih derivatov družine 911, saj izvrstno kombinira poudarjeno športnost z uporabnostjo (trše in širše podvozje od 911 carrere, skupna dvojna cev). Povrh vsega je imela testnica 4x4 pogon, ki na mokri podlagi ni dopuščal presenečenj. V zadek vgrajen šestvaljnik s 331 kW (450 KM) je hropel pri nizkih vrtljajih, streljal po klancu navzdol in tulil, ko je izpolnjeval povelja za napad, GTS pa ni niti za milimeter popuščal začrtane smeri.
Panamera nove generacije me je resnično presenetila, saj je trenutno v različici turbo (močnejši je sicer še novi priključni hibrid S E-hybrid ) morda največ, kar lahko lastnik glede športnosti pričakuje od limuzine s skoraj trimetrsko medosno razdaljo. Všeč mi je oblika, ki je velikanski, predvsem pa bistveno bolj prefinjen premik naprej od ne ravno posrečene predhodnice. Znotraj prostorna in sila udobna, z detajli, kot je mešanica digitalnih in analognih merilnikov, napolnjena s celo zakladnico tehnologij za vožnjo, udobje in asistenco. Pa ni važno, na katerem izmed štirih sedežev bi sedel. Pravi luksuzni vagon najvišjega razreda. S 405 kW (550 KM), ki prihajajo iz V8 motorja, pa je ta vagon tudi neverjetno hiter po ravnem in v zavojih, pa čeprav ima motor spredaj in je dolg prek petih metrov.
Na koncu me je čakal še zadnji člen Porschejeve kompozicije. Glede na to, da je bil cayenne tretje generacije predstavljen šele pred nekaj tedni, je bil manjši macan edini suv v karavani. A je eden od obeh najbolj prodajanih modelov Porschejeve palete dokazal, da je vse prej počasen vagon. Bil je namreč izvedenka turbo z 294 kW (400 KM) moči, ki do 100 km/h potrebuje manj kot pet sekund. Bliskovit dvosklopčni menjalnik in za suva izredno suverena lega sta le še dopolnjevala občutke.
Po nekaj postajah je Porschejev brzlovlak znova pripeljal v Volčji Potok. Za seboj je pustil progo, trasirano z užitki in spomini na tiste hitre zavoje ter nagle ravnine. Z zadnjega vagona sem skočil kar malce omotičen od vsega, kar zmorejo in znajo ponuditi prestižni športniki. Kompozicija je odhitela naprej, ostalo pa je zavedanje, da potniki ne glede na vagon, v katerem se peljejo, uživajo tako, kot le pri redkokateri znamki.
andrej.leban@zurnal24.si