Avto
17 ogledov

Pozor, konec tedna na cestah motoristi!

Motoristi so med najbolj ranljivimi udeleženci v prometu. Podatki o najhujših ne Žurnal24 main
Po dolgotrajnem mrazu bo konec tedna sonce ozračje ogrelo do 15 stopinj Celzija, ceste pa bodo zaradi lepega vremena preplavili tudi motoristi. Zato bodite na cesti še posebej previdni.

Ceste so v tem trenutku v slabem stanju, saj so mraz, sneg in led na vozišču pustili posledice v obliki lukenj, povsod, še posebej v ovinkih, je veliko peska, kar zna biti za motoriste še posebej nevarno.

Slovenija za nameček v primerjavi z drugimi članicami Evropske unije po podatkih Evropskega sveta za prometno varnost spada med najnevarnejše države za voznike motornih koles. Pri nas je vožnja z enoslednim vozilom (motorjem) kar 50-krat nevarnejša kot vožnja z avtomobilom.

Vozniki glejte v ogledala
Motoristi morajo biti še posebej pozorni zjutraj, ko so temperature še vedno nizke, asfalt pa mrzel in velikokrat moker. Po podatkih policije se največ hudih nesreč med motoristi zgodi ravno v takih razmerah.

Za nameček je za motoristi obdobje mirovanja in telesno ter gibalno niso v dobri kondiciji za na motor, velikokrat pa tudi podcenjujejo svoje zmožnosti. "Pred prvo vožnjo mora voznik poskrbeti tako zase kot za motor. Na zadnjem je treba opraviti pregled vseh vitalnih delov in odpraviti napake. Še posebno pomembno je stanje pnevmatik in vilic, pogonskega motorja in drugega. Preden sedejo na motor, pa morajo vozniki opraviti tudi telesne priprave, predvsem pa na cesto iti počasi in umirjeno," pravi inštruktor varne vožnje pri AMZS Brane Legan. Tretji dejavnik, ki vpliva na varnost navedenih vozil, je, da drugi udeleženci v prometu v tem času še niso povsem vajeni motoristov.

Preverite vse vitalne dele
Zelo pomembno je, da se na cesto odpravite zgolj s tehnično delujočim motorjem, zato motoristom svetujemo, da opravijo celoten pregled motorja. To je prvi korak k varnosti na cesti. Mnogo je namreč voznikov dvokolesnikov, ki se jeseni niso potrudili in popravili vseh ran, ki jih je motocikel doživel skozi sezono.

Preverite nivo goriva in drugih tekočin. Pred vžigom je dobro preveriti tudi akumulator. Izpraznjen akumulator je najbolje odnesti v topel dom, odpreti celice (če ne gre za suhi akumulator) in po potrebi doliti destilirano vodo v celice, s čimer izenačimo nivoje elektrolitov. Potem ga je treba povezati s polnilcem, prilagojenim nizkim amperom. Cilj je s počasnim polnjenjem omogočiti bateriji, da si opomore, saj bi se s hitrim polnjenjem lahko znižala njegova zmogljivost.

Očistite motocikel, preglejte pnevmatike
Eno najpomembnejših, če ne najpomembnejše opravilo je natančen pregled pnevmatik. Poglejte, ali so vidne kakšne poškodbe, preglejte globino profila in tlak. To lahko opravite na najbližji bencinski postaji. Preverite še, ali delujejo vsi žarometi in ali so kolesa dobro vpeta v vilice ter kako je z verigo. Slednjo dobro očistite in nato naoljite z razpršilom za verige. Glede na to, da je motor čez zimo stal, so se na njem zagotovo nabrali prah in drugi madeži, zato ga je treba oprati. Vse plastične dele in kolesa operite s čisto vodo in gobo. Ko bo motocikel čist, boste tudi lažje odkrili stvari, ki jih je treba popraviti. Bolj zapletena opravila, povezana z motorjem in elektriko, še posebej, če niste vešči izvijačev in drugega orodja, pa prepustite strokovnjakom.

Komentarjev 6
  • Žurnalček 00:02 25.april 2012.

    Mulček , da si ne boš kaj naredu. Izpit imam 2x dalj kot si ti star, in to za 5 kategorij, z več kot 1.000.000 km prevoženih, specialist za sneg in ti bi zato, ker si ves denar zagonu za ...prikaži večza avto ali motor , ki ne sodi k tvojem socialnem položaju in statusu v družbi , sedaj nam rasipal svojo modrost. Revček si na umu, kakor tudi v žepu !

  • Kaja Krnić 12:32 23.februar 2012.

    Kdaj bi pa kkšni motoristi tut radi prehteval, ker je avto pred njimi prepočasen. V istem trenutku ko da motorist žmigovc in začne prehitevati to naredi tudi avto pred njemu.. in le zard tega, ker ne pogleda v špegu, pol ...prikaži več se pa zgodi kar se zgodi.. Tko da ni vsa krivda vedno v hitrosti in motoristovi ''nepozornosti'''

  • Rok Libenšek 11:59 23.februar 2012.

    če pogledamo nesreče, ki so se zgodile v prejšnjih letih ugotovimo, da se je 70% nesreč v katero so bili vpleteni motoristi zgodilo zaradi vpletenosti drugih udeležencev v prometu. za 90% teh nesreč so krivi vozniki avtomobilov,traktorjev...Kako ukrepati?? Kazni si ...prikaži več že tako med navišjimi v EU pa še vedno nič bolje. Ja ljudje dragi voznike je potrebno vseskozi obveščati,izobraževati...V sloveniji je nekdo naredil izpit pred 50. leti in bo gladko vozil še 30 let. Voznike bi morali vsakih 10 let pošiljati na zdravniške preglede in tečaje varne vožnje, ki trenutno v večini služijo le za nove voznike ne pa tudi za babice in dedke, ki komaj še sedejo v avto, vratu pa tako ali tako ne morejo več obrnit. Na kratko: Na slovenskih cestah imamo preveč raznih kamikaz in kot motorist lahko povem, da sem na cesti vedno primoran gledati,razmišljati,predvidevati namesto njih..Ko se zgodi pa najhujše je pa seveda vedno kriv motorist. Tako na žalost JE!