Makedonci v začetku niso prišli v ožji izbor za postavitev tovarne, a so ob lobiranju izboljšali svojo ponudbo in v začetku leta spet postali zanimivi za proizvajalca vozil. "Makedonija je prišla nazaj v igro z močno ponudbo," je za Reuters pred dobrim mesecem dni dejal neimenov vir iz makedonske strani in znotraj podjetja.
1.000 novih delovnih mest
Pri Aston Martinu, v katerem delno lastništvo pripada tudi zasebni italijanski finančni skupini Investindustrial in kuvajtski skupini Tejara Capital, so odločitev, kje bodo gradili tovarno, zdaj sprejeli. Stala bo v St. Athanu v Walesu, v njej pa bodo proizvajali model križanca DBX.
Investicija je vredna več kot 250 milijonov evrov, samo v tovarni bodo zaposlili 750 ljudi, še okoli 250 ljudi pa bo delo dobilo v drugih panogah (logistika, dobavitelji).
Sedem modelov, vsako leto po eden
Aston Martin je konceptni model DBX predstavil na lanskem avtomobilskem salonu v Ženevi, z električnim motorjem in pogonom na vsa štiri kolesa. Prvi človek Aston Martina Andrew Palmer je takrat dejal, da DBX koncept predstavlja izziv za luksuzni GT segment vozil.
Poudaril je, da ima tovarna dovolj denarja, da bo predstavila kar sedem novih modelov, tri športna vozila (eno od njih je DB11), dve limuzini lagonda, serijskega DBX križanca, sedmi model pa je za zdaj še skrivnost.
Kot vse kaže, bodo pri Aston Martinu vsako leto razkrili po en nov model, vsak od njih pa bo imel življenjski cikel sedem let. Palmer namerava proizvodnjo omejiti na 7.000 vozil na leto, s čimer bi ohranili ekskluzivnost.
dezurni@zurnal24.si