Študija uglednega industrijskega strokovnjaka in profesorja Ferdinanda Dudenhöfferja je pokazala, kakšna je skrita resničnost časov, v katerih je trenutno avtomobilska industrija zaradi posledic koronakrize.
Tako je Dudenhöffer, do pred kratkim glavni strokovnjak za avtomobilsko ekonomijo na univerzi Duisburg-Essen, po novem pa profesor na Univerzi uporabnih znanosti v švicarskem St. Gallenu, izračunal, da se je koncernu Volkswagen prodaja v prvih šestih mesecih leta zmanjšala za 28 odstotkov, Toyoti pa za 29 odstotkov. A ob tem Volkswagen za vsak prodan avto ustvari 415 evrov izgube, medtem ko je Toyota za vsak prodan avto naredil 533 evrov dobička, kaže analiza, ki jo povzema Automobilwoche.
Še boljše so bili na krizo z vitkimi delovnimi procesi očitno pripravljeni pri koncernu PSA, kjer za vsak prodan avto danes ustvarijo v povprečju 707 evrov dobička. To kaže, da mora Volkswagen bistveno popraviti svoj način delovanja, pa čeprav je imel doslej na nekaterih področjih prednost pred tekmeci, na primer pri razširjenosti svojega poslovanja na Kitajskem, opozarja strokovnjak. Seveda pa bi bile izgube za VOlkswagen še precej višje, če bi proizvodnja v določenih obratih stala.
Osrednje premijske znamke vse pod vodo
Še hujše kot Volkswagnu pa se trenutno godi v premijskem razredu. BMW po omenjeni analizi namreč z vsakim avtom, ki ga proda, ustvari kar 1.100 evrov izgube. Mercedes in Audi po drugi strani izgubita "le" okoli 600 evrov po vozilu, medtem ko še en premijski konkurent Volvo avto proda s 343 evri minusa. Vsi navedeni proizvajalci so imeli v prvi polovici leta podobne padce prodaje.
Dudenhöffer na podlagi analize utemeljuje, da mora avtomobilska industrija močno prilagoditi svoje delovanje, saj vse kaže na to, da bo kriza s prodajo avtov v Evropi in v Amerikah trajala dlje časa. Njegov osnovni nasvet je zmanjšanje proizvodnih zmogljivosti, kar pa je seveda povezano s številnimi zelo težkimi vprašanji in izzivi.
Porsche in Tesla sta zmagovalca
Študija izpostavlja tudi zmagovalce krize. Tako znamka Porsche, ki sicer sodi pod koncern Volkswagen, kljub razmeram še vedno pri vsakem prodanem avtu zasluži okoli 10.000 evrov. Proizvajalec električnih avtov Tesla pa ima donos okoli 3.000 evrov. Slednjemu pri tem rezultatu pomagajo dobički od prodaje CO2 certifikatov drugim proizvajalcem, ki sicer ne bi mogli dosegati okoljskih omejitev. Tesla je tudi eden redkih ta hip, ki nadaljuje z naložbami v nove obrate.
Druga dva velika ameriška proizvajalca sta vsak na svojem koncu. General Motors se je v zadnjih letih osredotočil na domači trg in na Kitajsko, kar mu prinaša dobiček. Na drugi strani pa je Ford globoko v rdečih številkah. Zato Dudenhöffer pričakuje, da bo imel novi šef Jim Farley za eno glavnih nalog prestrukturiranje evropske veje Forda.
VW zavestno dela 50% izgubo z el. avtomobili in sicer zaradi nemških kazni na izpuste, ki bi jih stale še nekajkrat več.
sami obubožani reveži, treba odpreti donacijski račun zanje
Vsekakor prihajamo nazaj v realnost. Avtomobili kakršne slabe kvalite so danes izdelani, so še zmeraj predragi. Avto enakega proizvajalca isti model kot pred 15.leti ko je nov stal 45.000DEM, je danes današnjih 50.000EUR kar bi bilo v bivših nemških markah… ...prikaži več danes 100.000DEM. Cene so še zmeraj nerealne in previsoke glede na slabo izdelavo in zavajanjem kupcev.