Veliki enoprostorci so se doslej izkazali za soliden nadomestek klasičnih enoprostorcev, a se nekatere znamke odločajo, da jih bodo ponujale le še z električnim pogonskim sklopom.
Takšna je tudi skupina Stellantis, ki ji pripada tudi italijanski Fiat. Fiat ulysse, ki prihaja konec leta, bo zato na voljo le še v električni obliki, kar pa marsikomu predvsem zaradi omejenega dosega in sitnosti, ki jih za zdaj še prinaša polnjenje baterij na poti, ne bo ustrezalo. Vendar pa obstaja alternativa, pa četudi je ta v primerjavo z udobnim enoprostorcem zelo špartanska.
Hrupna kabina
Na testu smo namreč preskusili ulyssejevega tovornjaškega sopotnika scuda, ki je kot lahko gospodarsko vozilo še vedno na voljo z dizelskimi motorji in s tem ponuja doseg in druge prednosti, ki jih še vedno omogoča ta tip pogonskega agregata. V primeru testnega scuda je to bil že dodobra preskušeni 1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik z močjo 88 kilovatov (120 'konjev'), ki razpolaga s povsem dovolj moči in navora za vsakdanje prevozniške potrebe, ob tem pa je tudi poraba goriva povsem solidna saj se bolj ali manj drži v okolici sedmih litrov.
Žal pa sem v testnem avtomobilu ugotavljal tudi, da je motor v kabini zelo glasen. V kombinaciji s pišem vetra in ropotom podvozja lahko med avtocestno vožnjo hrup doseže že precej neprijetne višine in celo onemogoči udoben pogovor med voznikom in njegovimi sopotniki. Na testu smo namreč vozili različico crewcab foldable, pri kateri kabina ni deležna skoraj nobene zvočne izolacije. In težko bi bilo drugače.
Gre namreč za kompromis, ko lahko scuda uporabljate kot uporabni tovorni furgon z veliko prostornino ali pa kot na pol potniški avtomobil s šestimi sedeži v dveh vrstah, za katerima še vedno ostane več kot dovolj prostora za različne potrebščine. Je pa zato tovorni prostor od potniškega ločen zgolj z mrežasto ograjo in ker ni izoliran oziroma ga od zunanjosti loči le tanek sloj karoserijske pločevine, se zvoki iz zunanjosti prosto prenašajo v notranjost.
Priročen mehanizem
A kdor ceni uporabnost, bo to scudu v tej izvedbi hitro oprostil, saj gre za zelo praktičen avtomobil. Enostavno prehajanje med povsem tovornim ali potniškim avtomobilom omogoča domiseln mehanizem za zlaganje zadnje klopi. Ta se namreč zgolj po potegu enega traku skupaj s predelno steno potisne povsem za prednje sedeže, zgolj poteg traku pa je dovolj tudi za povratni postopek, saj klop potem kar sama pade na svoj "delovni položaj".
Rešitev je zelo prikladna v primeru, ko takšen scudo uporabljajo različni obrtniki in podjetja, ki včasih potrebujejo veliko tovornega prostora, včasih pa morajo v avtomobilu peljati več ljudi. Z njim izpolnijo zahtevo po obvezni predelni steni za potniškim prostorom, hkrati pa je uporaben tudi za prevoz potnikov na drugi klopi.
Zato bi lahko bil tak avtomobil primeren tudi za bolj pustolovsko naravnane družine, ki cenijo prilagodljivost. Tudi če se morajo na ta račun v veliki meri odpovedati udobju, saj je fiat scudo crewcab foldable, ko gre za udobje, zares osnovni avtomobil. To velja tudi za samo ureditev kabine v preprostih materialih, ki omogočajo tudi lahko čiščenje.
Takšen kot bratranci
Sicer pa bi o njem težko kaj novega napisali, saj smo enak avtomobil videli že pri veliko znamkah, največja razlika med njimi pa je bolj ali manj le v spremenjenih oznakah in prednjih maskah. Kar pa sploh ni slabo, glede na to, da gre za enega bolj uspešnih predstavnikov te vrste avtomobilov.
Fiat scudo s tem sledi tudi svojemu izročilu. Sredi devetdesetih let prejšnjega stoletja je namreč tudi scudo prve generacije nastal kot plod sodelovanja med Fiatom in takratno skupino PSA, zato je bil skoraj identičen citroënu jumpyu in peugeotu expertu. In tako je, po kratki epizodi s talentom, ki je bil preimenovani renault trafic, tudi zdaj, ko si scudo v okviru skupine Stellantis svoj podobo deli z obema že omenjenima avtomobiloma, poleg tega pa tudi z oplom vivarom in toyoto proace ter z osebnimi različicami vseh omenjenih modelov.
In kot rečeno je to čisto v redu, saj njegovi kupci lahko ostanejo pripadni znamki, ki so ji bili zvesti dolga leta ali pa jim ob večjem nakupu ustreza v paketu z drugimi Fiatovimi lahkimi gospodarskimi vozili, hkrati pa so deležni vseh prednosti, ki jih prinaša deljenje znanja med deležniki v takšnem skupnem projektu. In zaradi tega je odločitev za nakup fiata scuda gotovo lahko dobra, če seveda takšen avtomobil potrebujete.
Fiat scudo crewcab 1.5 multijet 120 L2 basis
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1.499 ccm
Največja moč: 88 kW (120 KM) pri 3.5000 vrtljajih
Največji navor: 300 Nm pri 1.750 vrtljajih
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.959 x 1.920 x 1.881, medosna razdalja 3.275
Prtljažnik (v litrih): 3.200–4.700
Poraba: 6,6 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 176 g/km
Cena v evrih: 36.567