Koncern Stellantis je z združitvijo prvotnih koncernov PSA in FCA postal velikanska združba kar 14 avtomobilskih znamk iz Evrope in ZDA. Vsaka naj bi znotraj konglomerata odigrala svojo vlogo glede umestitve na trg in privabljanja kupcev.
Ni skrivnost, da imajo nekatere znamke velike izzive pri poslovanju, kar pa je pričakovano zaradi velikanskih strukturnih sprememb, ki so jih v zadnjih letih izvajali v koncernu z namenom, da bi ga pripravili za novo stvarnost avtomobilskih trendov. Tudi zato naj bi imela vsaka znamka deset let časa (in miru), znotraj katerih se mora postaviti na lastne noge. Tako je leta 2021 obljubil vrhovni šef Stellantisa Carlos Tavares.
A po vsega tretjini tega obdobja je postalo verjetno, da nekatere znamke ne bodo dočakale konca desetletke. Tavares, znan po svojih ostrih prijemih glede kleščenja stroškov, je po poročanju agencije Reuters namignil, da ga potrpljenje glede nekaterih znamk že mineva oziroma da bodo pričakovanja glede na trenutne razmere še zaostrili.
"Uspešnost podjetja v prvi polovici leta 2024 je bila pod našimi pričakovanji, kar je posledica tako zahtevnih razmer v industriji kot tudi naših lastnih težav," je dejal Tavares. In poslal jasno sporočilo vodstvom znamk v koncernu: "Če ne bodo ustvarjali dobička, jih bomo zaprli. Ne moremo si privoščiti blagovnih znamk, ki ne ustvarjajo dobička." Ta je v prvem polletju na ravni celotnega Stellantisa padel kar za 48 odstotkov, operativna marža pa se je znižala pod 10 odstotkov.
Glede na te številke je Stellantis med evropskimi koncerni zabeležil največji padec. Cene delnic so po objavi polletnih rezultatov potonile za dvomestno številko.
Ne moremo si privoščiti blagovnih znamk, ki ne ustvarjajo dobička.
Carlos Tavares, vrhovni vodja Stellantisa
Tavaresa skrbi predvsem slab poslovni izid na trgu Severne Amerike, medtem ko je po njegovih besedah v Evropi poslovanje znamk boljše. V ZDA je Stellantis prisoten zlasti z znamkami Jeep, Dodge in Ram. A tudi nekatere evropske znamke so na močnem prepihu in zanje obljuba o desetih letih miru ne velja več.
Maserati, DS, Lancia ...
Kdo je najbolj na muhi za odstrel, so pri Stellantisu nakazali kar sami, saj so v nasprotju z dosedanjo prakso javno objavili podatke o (ne)uspešnosti ene posamezne znamke - Maseratija. Italijanska premijska znamka z dolgo in hkrati burno zgodovino je po navedbah koncerna v prvem polletju prodala komaj 6.500 vozil, ob tem pa zabeležila 82 milijonov evrov izgube. Daleč od pričakovanj, da bi Stellantis z Maseratijem konkuriral nemški premijski trojki.
Nekateri analitiki po pisanju Reutersa menijo, da znamke Maserati sicer ne bi ukinili temveč odprodali, od tod tudi objava poslovnih rezultatov za morebitne kupce. Drugače pa je z znamkama Lancia in DS, ki k celotni poslovni sliki koncerna prinašata zelo malo in se zato najpogosteje omenjata kot tisti, glede katerih bo Tavaresa najprej minilo potrpljenje.
Hvala bogu da obstajajo japonci .... honda, mazda, tojota
tale tip je kopija direktorja Boinga, vse stroške bi oklestil, samo svoje plače ne. malo si poglejte kako je bilo z preiskavo proti Boingu. direktorj si je izplačal tako nagrado da jo niti jumbo-jet ni mogel odpelat, ampak so pa… ...prikaži večpa cepali avioni kot za šalo, ker je bila kontrola skor ukinjena in materiali Ž-nj klase. in tukaj ? nič drgač. kdo bo pa kupil maseratija, če je to samo prefarban fiat.
Ko bodo prodajali avtomobile in ne "blagovne znamke" za sprejemljivo ceno bo dobiček rasel. 🤔