Razvoj sistemov pasivne in aktivne varnosti v vozilih, ki mu izdelovalci vozil že več desetletij namenjajo veliko pozornost, je in bo pripomogel k izboljšanju stanja prometne varnosti, na Avto-moto zvezo Slovenije (AMZS), kjer v sodelovanju z mednarodno avtomobilistično zvezo FIA Regija I začenjajo kampanjo NAS (napredni asistenčni sistemi), s katero želijo povečati osveščenost voznikov o pomenu naprednih asistenčnih sistemov, ki lahko ob pravilni uporabi prispevajo k varnejši vožnji in zmanjšanju števila prometnih nesreč.
Sistemi postajajo obvezni
Od novih naprednih sistemov in njihove obvezne vgradnje v vsa na novo homologirana vozila od julija 2022 in v vsa nova vozila od julija 2024 se pričakuje še nadaljnji pomemben prispevek avtomobilske industrije k zmanjšanju števila prometnih nesreč: »V AMZS smo prepričani, da lahko napredni asistenčni sistemi pripomorejo k večji varnosti – če ne preprečijo v celoti, lahko vsaj omilijo posledice prometnih nesreč, ki se najpogosteje zgodijo zaradi napak voznikov oziroma človeškega dejavnika«, meni Erik Logar, vodja področja varna mobilnost, in pojasni, da večina modernih sistemov deluje na podlagi številnih vgrajenih senzorjev in kamer.
Pri AMZS vabjio voznike, naj obiščejo AMZS Center varne vožnje na Vranskem, in praktično uporabo naprednih asistenčnih sistemov preizkusijo na varen način, ob pomoči in nasvetih inštruktorja varne vožnje.
Že dež ima vpliv na delovanje asistenčnih sistemov
Dodaja tudi, da morajo vozniki vedeti, kakšen sistem je vgrajen v njihovem vozilu in kako deluje, ter da so tovrstni sistemi zanesljivi le, če so tehnično brezhibni in delujejo v ustreznem okolju. Že vremenski vplivi ali umazanija na kameri oziroma radarskem senzorju lahko zmoti sistem in ta ne deluje pravilno. Ob tem pa Logar zlasti izpostavlja: »Vozniki se moramo kljub tehnološkemu napredku zavedati, da so napredni asistenčni sistemi »zgolj« pripomočki, ki pomagajo k varnejši vožnji, in da je še vedno voznik tisti, ki je s svojim ravnanjem v največji meri odgovoren za varno vožnjo. Vsi asistenčni sistemi, ki so vgrajeni v novejša vozila, so torej namenjeni »le« popravljanju ali delnemu popravljanju napak voznikov.«
AMZS voznikom svetuje, naj ob nakupu vozila od prodajalca zahtevajo natančno predstavitev naprednih asistenčnih sistemov in njihovega delovanja, saj se ti med vozili razlikujejo.