Avto
81 ogledov

C1 se je za trenutek pokazal Slovencem

Citroën C1
1/17
SAA
Citroën C1 kot vsi mali avtomobili ogromno stavi na čustva, izkazati pa se želi tudi po uporabnosti in modernosti. Cena pri nas? Bo treba še počakati.

Invazija malčkov je letos intenzivna, kot že dolgo ne, enega osnovnih napadalnih bataljonov pa tvori naveza PSA - Toyota z drugo generacijo trojčka C1, 108 in aygo. Rivalstvo v razredu se je v zadnjih letih močno zaostrilo, saj je vmes posegel koncern Volkswagen s svojo ekipo modelov, ki je močno dvignil letvico pričakovanj za tovrstna vozila glede udobja med vožnjo in okretnostjo.

Citroën C1 je eden od vsaj peterice letos predstavljenih avtomobilov v razredu, a svoj prostor na bojišču želi izdatno zavarovati in še razširiti, potem ko so ga v prvi generaciji od leta 2005 prodali v skoraj 800.000 primerkih.

"Funky" videz

Čeprav nekaterih podobnosti z v domačih logih že predstavljenim toyota aygom ne more skriti, se vseeno avtomobila oblikovno zelo razlikujeta. Najmanjši citroën stavi na zaobljenost in originalno ukrojena prednja svetila s "trepalnicami". Videz, s katerim želi nagovarjati oba spola, najmlajše in najstarejše voznike, spredaj dopolnjujejo še pokončna LED dnevna svetila, zadnja svetijo v 3D grafiki, kot opcijo je mogoče izbrati dvobarvne izvedenke zunanjosti, na voljo je tako v tro- kot petvratni izvedbi.

Notranjost 3,64 metra dolgega in 840 kilogramov težkega vozila je bolj poenotena z ostalo modelsko dvojico, saj je uporabljen isti tip merilnikov in osrednjega informacijskega zaslona ter stikal, pri čemer je opazna japonsko-francosko mešanica rešitev, kar pa nikakor ni slabo. Tako denimo avtomatska klimatska naprava pozna tri funkcije intenzivnosti delovanja.

Tudi v notranjosti je na voljo izbira različnih barv, tako da si kupec lahko ustvari vozni ambient po svojem okusu.

Izdaten spisek opreme

Ena od močnih točk C1 bo gotovo infotainment sistem s sedempalčnim zaslonom na dotik, ki po prvem stiku deluje kot enostavno za uporabo, a obljublja izpolnitev vseh modernih želja glede povezljivosti, ima tudi funkcijo mirror screen, ki na zaslon projicira videz lastnikovega pametnega mobilnika.

V C1 so na voljo tudi kamera za vzvratno vožnjo, sistem za brezstični vstop in zagon, sistem za pomoč speljevanja v klanec in zložljiva platnena streha, ki prihaja v treh barvah.

V prtljažniku na takšni dolžini čudežev ni, osnovnega prtljažnika je 196 litrov. Avto ima serijsko šest zračnih blazin.

Precej poudarka so inženirji med razvojem namenili podvozju in okretnosti. Obračalni krog je tako 9,6 metra, kar je sicer manj od trenutnega razrednega prvaka twinga, podvozje pa daje vtis, da se dobro znajde tako med ovinki kot med relacijsko vožnjo.

Motor je v osnovi bencinski trivaljnik z emisijami pod 100 gramov CO2 in kombinirano porabo pod 4,3 litra, prihaja pa v dveh različicah. V šibkejši litrski "mestni" izpeljanki ima 51 kW (69 KM), za doplačilo je mogoče emisije znižati s sistemom start&stop, za več udobja pa z robotiziranim menjalnikom. Močnejša različica ima prostornino 1,2 litra in zmore 60 kW (82 KM) in vedno pride le v kombinaciji s petstopenjskim ročnim menjalnikom.

Študija urban ride

Citroën pa se očitno ne bo ustavil pri C1. Da je zadnje čase v ustvarjalnem zagonu, kaže študija C1 urban ride, ki bo predstavljena v Parizu in daje malčku robustnejši suvovski videz.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.