Ford mondeo spada v razred vozil, ki je izgubil velik tržni delež na račun priljubljenosti športnih terencev in križancev.
A to so vozila, ki jih imajo radi predvsem flotni kupci in tudi poslovneži, ki vozilo kombinirajo za službeno in domače, pa tudi družinski vozniki, ki potrebujejo veliko prostora in ne želijo žrtvovati vozne dinamike.
Mondeo je preživel prenovo, tako dizajnersko kot tehnološko. Bistvene novosti vidne na prvi pogled opazimo ob pogledu na izrazitejšo zgornjo masko v obliki trapeza, preoblikovan je spodnji del maske, nova je oblika meglenk in dnevnih luči LED, športen novi odbijač poudarja izrazitejši spodnji zavihek spojlerja, žarometi so bolj vitki, zadaj s poudarkov črke C. Notranjost prinaša nova oblazinjenja iz blaga, pri modelih z novim osemstopenjskim menjalnikom prihaja vrtljivi gumb v obliki menjalnika, od opreme titanium dalje je na voljo najnovejši sistem Sync z zaslonom diagonale 20,3-palca, vetrobransko steklo je po novem ogrevano … Tehnične novitete se nanašajo na aktivni tempomat, ki je nadgrajen s funkcijo za ustavljanje in speljevanje Stop & Go, inteligentni omejevalnik hitrosti, ki omogoča preprostejšo vožnjo po avtocestah in v prometu s pogostim ustavljanjem in speljevanjem.
Največja novost pa je pravzaprav karavanski mondeo v hibridni izvedenki. Do zdaj je bil mondeo hibrid na voljo le v 4-vratni različici, ki pa v Sloveniji in na splošno v Evropi ni med najbolj priljubljenimi. Hibrid naj bi ob 1,5-litrskem bencinskim Ecoboost motorjem z močjo 121 kilovatov (165 KM) in novim 2,0-litrskim dizelskim Ecoblue motorjem v različicah s 110 kW (150 KM) in 140 kW (190 KM, v slednji tudi s štirikolesnim pogonom), predstavljal kar polovico vse prodaje modela mondeo.
Generalni direktor Summit motors Ljubljana, uvoznika za vozila Ford, David Jurič, pravi, da je novi mondeo pomemben tudi zato, ker je zgodnji znanilec sprememb elektrifikacije pri Fordu. Ford bo do leta 2022 v elektrifikacijo svojega portfelja vložil 11 milijard evrov, predstavil pa bo 40 elektrificiranih vozil. Ford mondeo je zgolj prvi hibrid, saj kmalu sledi dizelski hibrid custom iz programa lahkih gospodarskih vozil (LGV), v letu 2020 prihajajo blagi hibridi (fiesta, focus, nova puma in kuga) in tudi trije priključni hibridi: custom, kuga in explorer. Ford je najavil tudi povsem novi dizajnersko vpadljiv model križanca, za zdaj še brez uradnega imena, ki bo ponudil doseg 600 kilometrov na elektriko.
Da s prenovljenim hibridnim mondeom Ford tudi pri nas resno računa, kaže podatek, da nameravajo na leto prodati med 150 in 200 vozil, od tega bo kar polovica hibridov. Novost v povezavi s hibridom ni le karavanska izvedenka, ki v prtljažniku, v dnu katerega je spravljena baterija, prinaša 403 litrov prostora oziroma 1508 litrov v primeru podrtja zadnje klopi v ravno nakladalno dno, ampak tudi nove opremske linije. Novost je oprema ST-line s športno nastavljenim podvozjem in oblikovnimi posebnostmi, ki bodo všeč pristašem športno oblikovanih vozil.
Gre za samopolnilni hibrid, kar pomeni, da se baterija polni med vožnjo in ne na vtičnici. Emisije so odvisne od dodatne opreme in so 96-111 gramov CO2 na prevožen kilometer, poraba goriva pa 5,5-6,2 litra/100 km. Matjaž Vrhovec, tehnični strokovnjak za vozila znamke Ford, pravi, da so prednosti mondea pred dizelskim ali bencinskim modelom ekonomičnost vožnje, manjša obraba zavor, kinetična energija se shrani v 1,4 kilovatno baterijo v prtljažnem prostoru.
Električni motor ima sicer moč 88 kilovatov (120 KM), bencinski dvolitrski motor, ki deluje v atkinsonovem ciklu – to pomeni z nekaj zmanjšano močjo pa 106 kilovatov (144 KM). Sistemska moč hibrida je 138 kW (187 KM), moč pa se na kolesa prenaša s pomočjo brezstopenjskega eCVT menjalnika. Pri Fordu pravijo, da je zagon vozil v poletnih mesecih neslišen, na elektriko pa je možno naenkrat prevoziti okoli 3,5 kilometra poti, s pomočjo regeneracije pa naj bi v električnem načinu prevozili kar okoli 60 odstotkov poti. Največja hitrost v električnem načinu v optimalnih razmerah je 137 km/h, največja hitrost ob delovanju bencinskega motorja pa 187 km/h. Pospešek od 0 do 100 km/h je 9,2 sekunde.
Posebnosti hibrida niso le v motorju, ampak ima tak mondeo tudi poseben prikaz merilnikov, v eko načinu vožnje se spremeni programska logika krmiljenja motorja, stopalo za plin je manj odzivno, klima deluje z manjšo močjo …
Razni kazalniki na merilnikih voznika usmerjajo k bolj racionalni in učinkoviti vožnji, kar se izkazuje tudi z manjšim računom za gorivo. Voznik lahko vseskozi pretok energije spremlja na osrednjem zaslonu na dotik.
Vse to se pozna tudi na stroških lastništva in tudi ohranjanju vrednosti vozila. Pri Fordu so nam ponudili podatek, da po Eurotaxu hibridno vozilo ohranja za 5-odstotkov večjo vrednost kot bencinski, ali dizelski model. Izhodiščna cena je najbolj ugodna za bencinski motor, hibrid pa je le 900 evrov dražji od 1,5-litrskega bencinarja in kar tri tisočake cenejši od primerljivega dizla.
Vstopna akcijska cena za 4-vratno izvedenko mondea je 20.390, za hibridno pa 25.990 evrov (oprema titanium). Pri Fordu so nam predstavili tudi izračun stroškov lastništva (vključili so ceno za gorivo in servis) karavana v primeru izbire bencinarja, dizla in hibrida po 100.000 oziroma 150.000 prevoženih kilometrov.
Z vključeno nakupno ceno in navedenimi stroški bi vas bencinski karavanski model po 100 tisoč prevoženih kilometrih stal 38.182 evrov, po 150 tisoč kilometrih pa 43.647 evrov, v primeru zmogljivejšega dizla bi bil znesek na 100 tisoč prevoženih kilometrov 38.323 evrov, na 150 tisoč kilometrov pa 41.692 evrov, v primeru hibrida pa 35.910 evrov (100 tisoč kilometrov) oziroma 39.576 evrov (150 tisoč kilometrov).