Avto > Iz druge roke
37331 ogledov

Avtomobili, ki bodo letos deležni velikanskih popustov pri registraciji

registracija vozila Facebook Fotografija je simbolična.
Zbrali smo nekaj vozil, ki bodo letos deležni velikanskih popustov pri registraciji. Poglejmo torej, kateri avtomobili bodo z letom 2025 prvič lahko pridobili status starodobnika.

Novo leto je mimo in čas je za pregled, kateri avtomobili bodo letos postali starodobniki. Seznam je pester in sega od najdražjih in najbolj športnih do tistih s spodnjega konca ponudbe.

Čeprav nekateri v avtomobilih še vedno vidijo zgolj prevozno sredstvo za vožnjo "od točke A do B" in občasne skoke na izlete, je še vedno veliko več tistih, ki jim avtomobili veliko pomenijo. Veliko voznikom ni vseeno, kaj vozijo, marsikdo pa poskrbi tudi, da avtomobili v dobri kondiciji ostanejo tudi po izteku aktivne delovne dobe.

V tem primeru govorimo o starodobnikih oziroma oldtimerjih, kot jih imenujemo s tujko. O tem, kateri avtomobil lahko pridobi status starodobnika, natančno govori zakon o motornih vozilih:

"Starodobnik je vozilo, ki je bilo izdelano pred tridesetimi leti ali več in je ohranjeno ter tehnično vzdrževano tako, da je skladno z originalno konstrukcijsko sestavo in obliko ter se zaradi svojega zgodovinskega in tehničnega pomena ne uporablja za vsakodnevne prevoze."

Pri nas certifikate o statusu starodobnika avtomobilom podeljujeta starodobniški organizaciji SVAMZ in SVS, ki sta vključeni v mednarodno organizacijo starodobnih vozil FIVA. Ta starodobnike glede na staje ohranjenosti razvršča v štiri razrede. Bistveno je, da je starodobno vozilo ohranjeno in vzdrževano ter v voznem stanju, primerno za vožnjo po javnih cestah. Velikokrat je poleg tega bolj cenjen starodobnik, ki je v originalnem, čeprav slabšem kozmetičnem stanju, kot tisti, ki je bil intenzivno restavriran.

Iz dejstva, da se starodobniki ne uporabljajo za vsakdanje vožnje in imajo zgodovinsko vrednost, izhajajo tudi precejšnje olajšave. Starodobna vozila so namreč oproščena davka na motorna vozila, lastnik plača le 20 odstotkov letne dajatve za uporabo vozil v prometu, precej pa je tudi ugodnosti pri zavarovanju.

Vsako leto se tistim avtomobilom, ki že imajo status starodobnika, pridruži tudi četica novincev. Letos bodo starodobniki na novo postali avtomobili, ki so na ceste zapeljali leta 1995. Med njimi je kar nekaj zelo zanimivih novincev, ki obsegajo vse avtomobilske razrede in so bili cenovno v času prve registracije zelo različni.

Poglejmo torej, kateri avtomobili bodo z letom 2025 prvič lahko pridobili status starodobnika.

bentley azure | Avtor: Bentley Bentley

Bentley azure

Bentley azure je bil razkošni štirisedežni kabriolet, ki ga je britanski proizvajalec izdeloval med letoma 1995 in 2003. Nastal je na platformi bentleya continentala R. Pri njegovem razvoju pa je sodeloval Pinifarina, kjer so ga tudi sestavljali in izdelovali njegovo platneno zložljivo streho. Kdor bi rad imel avtomobil letnika 1995, bo moral odšteti krepke novce, saj so ji v prvem letu izdelali le devet, šele v letu 1996 pa je proizvodnja zares stekla in na ceste jih je zapeljalo 251.

BMW Z3 roadster | Avtor: BMW BMW

BMW Z3

BMW Z3 je bil privlačni bavarski roadster (šele leta 1998 je na ceste zapeljal tudi coupe), ki je nastal na pomanjšani platforni BMW-ja serije 3, ki si jo je delil z BMW-jem serije 3 compactom. Kljub temu je imel povsem drugačno naravo, saj je šlo za živahen roadster z odličnimi voznimi lastnostmi. V osnovi je bil opremljen z mehko zložljivo streho, na voljo pa je bila tudi odstranljiva trdna streha. BMW Z3 se je med drugim pojavil tudi v bondiadi GoldenEye.

Dacia 1300 | Avtor: Dacia Dacia

Dacia nova

Potem, ko so dolga leta izdelovali izvedbe dacie 1300, ki je bila v bistvu preimenovan renault 12, so se Romuni odločili za razvoj lastnega avtomobila. Leta 1995 je na ceste zapeljal z imenom dacia nova. Kljub temu, da je bila že ob svojem nastanku precej zastarela, je bila majhna petvratna kombilimuzina precej priljubljena zaradi solidnih voznih lastnosti in nizke mase, zaradi katere je bila tudi z motorjema z močjo 46 in 54 kilovatov precej živahna. Dacio novo je nasledila dacia supernova, to pa dacia solenza, ki je bila vmesni člen med starimi daciami in dacia loganom, ki je nastal pod taktirko novega lastnika tovarne Renaulta.

ferrari F50 | Avtor: Newspress Newspress

Ferrari F50

Leta 1995 je sloviti ferrari F40 naslednika dobil v ferrariju F50. Superšportnik, ki so mu namenili odstranljivo targa streho, je bil bolj sofisticiran od svojega brutalnega predhodnika, čeprav ga to ni omejevalo v športnosti, ki je izhajala tudi iz 4,7-litrskega atmosferskega motorja V12, ki je razvijal moč 512 'konjev'. V dveh letih so jih izdelali 349.

Fiat barchetta | Avtor: Fiat Fiat

Fiat barchetta

Z letošnjim letom bo starodobnik postala tudi Fiatova "barčica", kot bi lahko prevedli ime dvosedežnega roadsterja barchette. Avtomobil, ki so mu privlačne karoserijske oblike ustrezali pri hišnem oblikovnem studiu Centro Stile, si je tehniko delil s puntom prve generacije, vendar pa je bil seveda precej drugačen avtomobil. Njegovo privlačnost je okrepilo tudi dejstvo, da so ga izdelovali v veliko posebnih različicah, zato je izbira lahko pestra.

ford galaxy | Avtor: Ford Ford

Ford galaxy, VW sharan, seat alhambra

Devetdeseta leta so bila čas uveljavljanja velikih enoprostorcev, ki so danes žel že postali izumrla avtomobilska vrsta. V to kategorijo se je uvrščala tudi trojka avtomobilov, ki sta jih v sodelovanju razvila Ford in Volkswagen in so se ljudem priljubili ne le zato, ker so v kabini ponujali veliko prostora za do sedem potnikov, ampak tudi zaradi velike prilagodljivosti.

honda CR-V | Avtor: Honda Honda

Honda CR-V

Leta 1995 je na ceste prvič zapeljala hoda CR-V, prvi SUV, ki so ga popolnoma razvili pri Hondi. Kot se za Hondo spodobi, se je honda CR-V pohvalila z dobrimi voznimi lastnostmi, zanimiva pa je bila tudi zato, ker je bila na voljo tudi s solidnim štirikolesnim pogonom, ki mu je v času, ko športni terenci še niso bili uveljavljena avtomobilska vrsta, zagotavljal uspeh.

lada 110 | Avtor: Avto VAZ Avto VAZ

Lada 110

Limuzina lada 110 je bila poskus ruskega proizvajalca, da predstavi sodoben avtomobil, ki bo kos zahodnjakom, vendar se je njen razvoj zavlekel in ob prihodu je bila že precej zastarela. Kljub temu se je, skupaj s karavanom lado 111 in kombilimuzino lado 112, močno uveljavila, saj je bila soliden in predvsem vzdržljiv avtomobil, ki ga je bilo tudi lahko vzdrževati.

MG F | Avtor: MG MG

MG F

Rover je od leta 1991 razvijal majhen roadster, s katerim bi tekmoval z uspešnimi novinci, kakršna sta bila mazda MX-5 ali lotus elan. Leta 1995 ga je predstavil kot MG F in z njim doživel precejšen uspeh, kar je bilo tudi posledica privlačne oblike, dobrih voznih lastnosti in solidnih motorjev. Zanimiv je tudi to, da je bil MG F tretji avtomobil, ki so ga Britanci predstavili v lastništvu bavarskega BMW.

mitsubishi carisma | Avtor: Mitsubishi Mitsubishi

Mitsubishi carisma

Mitsubishi carisma je bil velim družinski avtomobil ki ga je Mitsubishi razvil za evropski avtomobilski trg. Avtomobil, ki so mu ime skovali iz angleškega izraza za avtomobil "car" in grškega izraza "karizma", ki pomeni "božji dar" je nastal v sodelovanju v Volvom in si deli tehniko s prvo generacijo volva S40.

Nissan almera | Avtor: Nissan Nissan

Nissan almera

Nissan je leta 1995 opustil ime sunny, ki je označevalo predstavnika spodnjega srednjega razreda in ga v Evropi nadomestil z imenom almera. Hkrati je izvedel tudi menjavo generacije. Čeprav je bila almera, evropska različica japonskega pulsarja, na voljo tudi kot limuzina, se je v Evropi uveljavila predvsem kot tri- ali petvratna kombilimuzina.

peugeot 406 | Avtor: Peugeot Peugeot

Peugeot 406

Leta 1995, času, ko je tretja številka v trištevilčni oznaki modelov še označevala generacijo, je zelo priljubljenega peugeota 405 nasledil precej bolj imenitno zasnovan peugeot 406. Avtomobil, ki je bil na voljo kot štirivratna limuzina in karavan, pozneje pa tudi kot zelo imenitni peugeot 406 coupe, je bil na voljo z vrsto motorjev, med katerimi je najbolj izstopal motor V6. Uveljavil se je tudi z odličnimi voznimi lastnostmi, predvsem pa z udobjem, ki je bilo za svoj čas na zelo visoki ravni.

Renault megane | Avtor: Renault Renault

Renault megane

Renault se je z naslednikom renaulta 19, pri katerem so opustili številčno oznako in mu dali ime megane, zavezal k izdelovanju praktičnih, a slogovno privlačnih kompaktnih avtomobilov. Na začetku je bil na volji kot limuzina, kombilimuzina in karavan, nazadnje pa je dobil tudi zelo privlačni izvedbi coupe in kabriolet. Tudi enoprostorski scenic se je sprva imenoval megane scenic.

suzuki X90 | Avtor: Suzuki Suzuki

Suzuki X90

Suzuki X90, ki bi ga danes morda imenovali "targa-SUV", je izhajal iz tedanje vitare in so mu namenili dva sedeža, odstranljivo targa streho in zanimivo obliko z odsekanim zadnjim koncem kabine in podaljšanim prtljažnikom. Kljub temu, da bi s stališča današnjega časa lahko ocenili kot zelo privlačen avtomobil, se v svojem lasu ni uveljavil in pri novinarji si je prislužil celo naslov "najslabšega avta leta".

volvo S40 | Avtor: Volvo Volvo

Volvo S40

Z volvom S40, ki smo ga omenili že v opisu mitsubishija carisme, se je švedski proizvajalec poskusil uveljaviti v okolju cenovno dostopnejših avtomobilov. Na voljo je bil tudi karavan volvo V40. Zanimivo je, da je bil to zadnji avtomobil, ki ga je Volvo izdeloval v nizozemski tovarni, ki jo je pridobil ob nakupu avtomobilskega dela znamke DAF.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 9
  • sam1 20:50 25.januar 2025.

    Vse lepo in prav,pogoji za pridobitev certifikata za starodobnika so jasni,vendar ne razumem,zakaj mora biti lastnik takšnega vozila prisiljeno plačevati članstvo v enem izmed klubov starodobnikov,ki so se razširili po celi državi kot gobe po dežju ?????

  • rd2dmk2 11:19 25.januar 2025.

    komaj čakam na popust za ferarija f50

  • Nevica 10:53 25.januar 2025.

    KAJ PA ČE BI DOBILI POPUST PRI REGISTRACIJI TISTI; KI PREVOZIJO MANJ KOT 10.000 KM NA LETO? TO BO MORALO VELJATI TAKO ZA ZAVAROVANJE KOT OSTALE STROŠKE!!! TAKI NE DELAJO RAVNO VELIKE ŠKODE NIKJER!!!!!