V zadnjem času se zdi, da so avtomobili z motorji na notranje zgorevanje zapisani izumrtju, saj jih vse več podjetij pod težo okoljske zakonodaje ukinja in nadomešča z električnimi in drugimi alternativnimi oblikami pogona, vse bližji pa so tudi roki, ki si jih države postavljajo za prehod na električne tehnologije. Zato se zdi investiranje v razvoj motorjev na notranje zgorevanje, vsaj ko gre za uporabo v osebnih avtomobilih, popolnoma nesmiselno.
Vendar pa pri podjetju Astron Aerospace počnejo prav to, pri čemer ne gre le za izpopolnjevanje znanih tehnik, ampak so koncept delovanja motorja razvili povsem na novo. Njihov motor na notranje zgorevanje, ki so ga poimenovali omega 1, namreč nima nič skupnega z batnimi, prav tako pa je, čeprav je po načelu delovanje rotacijski, povsem drugačen tudi od Wanklovega rotacijskega motorja.
Kako deluje?
V motorju omega 1 so inženirji podjetja Astron Aerospace štiritaktni ciklus delovanja razdelili na dve med seboj neodvisni komori, med kateri so vgradili dodatno komoro. Gibljivo enoto motorja sestavljajo štirje rotorji, ki so v dveh parih vgrajeni na dve primarni gredi, ki ju med seboj povezujeta zobnika, vrtita pa se v nasprotnih smereh.
Prednja rotorja opravljata sesalni takti in stiskanje vsesanega zraka, zadnja rotorja pa delovni oziroma zgorevalni takti in izpušni takt. Da bi zadeva delovala in bi med komorami prosto tekli zrak, gorivna zmes in izpušni plini, je med oba sklopa rotorjev vgrajen še rotacijski ventil z vmesno komoro, čigar zasnova je zelo kompaktna in preprosta.
Vžig gorivne zmesi (tako kot pri Mazdinem motorju skyactiv-X) lahko poteka s pomočjo vžigne svečke, kar pride do izraza predvsem preden se motor ogreje na delovno temperaturo, ali pa s spontanim vžigom, ko je motor zadosti ogret, da do spontanega vžiga bencina zaradi stiskanja zraka lahko pride.
Pri podjetju Astron Aerospace pravijo, da njihov motor nima nič več komponent kot preprost enovaljni motor kosilnice za travo. Zatrjujejo tudi, da je njihov motor zelo učinkovit, saj nima komponent z nasprotnim gibanjem, skoraj zanemarljive pa so tudi sesalne izgube in izgube zaradi trenja. Poleg tega tudi ni izgub zaradi pogona podpornih sistemov, kakršni so ventili in odmične gredi, ročična gred in izravnalne gredi ali vodi hladilne tekočine. Motor ima namreč zračno hlajenje. Manjša je tudi potreba po olju, saj mazanje potrebujejo le sinhronizacijski prenosi in ležaji.
Poleg tega ni niti onesnaženja zgorevalne komore z oljem. Pri Astron Aerospace namreč trdijo, da motor nima težav z uhajanjem izpušnih plinov pri rotorju, saj je zgorevanje tako hitro, da za uhajanje plinov preprosto ni dovolj časa. Motor zato tudi nima tesnil, torej odpade še en element, ki zapleta konstrukcijo batnih motorjev. Motor omega 1 deluje tudi povsem linearno in brez vibracij.
Majhen in lahek
Motor v sedanji obliki tehta zgolj 15,9 kilograma, ob tem pa razvija moč 119 kilovatov in navor 231 njutonmetrov, kar je za takšno maso precej veliko. Ker je majhnih dimenzij in ima modularni zasnovo, je mogoče eno ob drugi uporabiti dve enoti, kar pomeni podvojitev zmogljivosti. Motor lahko sicer deluje med 1.000 vrtljaji (v prostem teku) in 25.000 vrtljaji na minuto. Visoka učinkovitost je sicer tudi rezultat prisilnega polnjenja s tlakom med 14 in 20 bari, kar je veliko več od klasičnih motorjev, ki jih je možno prisilno polniti s tlakom od 0,4 do 2,4 bara. Kompresor je sicer integralni del motorja omega 1.
Posebnost motorja je tudi, da se moč in navor regulirata ne le s količino vbrizganega goriva, ampak tudi s številom vbrizgov. Do zgorevanje in ekspanzije lahko pride ob vsaki rotaciji rotorjev, lahko pa tudi ob vsaki peti, deseti ali celo petdeseti rotaciji. Motor lahko zato ob zelo majhni obremenitvi pri visokih hitrostih avtomobila deluje z ekstremno majhno porabo goriva. Ko se potreba po moči poveča, se preprosto poveča število vbrizgov goriva in do povečanja moči pride praktično instantno.
Pri Astron Aerospace obljubljajo tudi nizke proizvodne stroške njihovega motorja, k čemur naj bi pripomoglo malo sestavnih delov in servisni interval več kot 100.000 delovnih ur. Pri razvoju, kot pove ime podjetja, so se osredotočili predvsem na potrebe letalske industrije, vendar zagotavljajo, da je motor omega 1 uporaben tudi marsikje drugje. Enako dobro kot na letalih, lahko deluje tudi za pogon plovil in avtomobilov, zelo uporaben pa je tudi v vlogi podaljševalnika dosega električnih vozil ali pogona generatorja elektrike.
Motor ima malo sestavnih delov in servisni interval več kot 100.000 delovnih ur, pri razvoju pa so se osredotočili predvsem na potrebe letalske industrije. Ne verjamem, da bi bil motor, ki so ga zasnovali za letalsko industrijo, slabo vzdržljiv in… ...prikaži več kratkotrajen. Se že veselim podatkov iz realnih testiranj, ki upam, da bodo potrdili tudi navedbe o porabi in moči.
Pozdravljeni, očitno prihaja novi motor za dobo delovanja 2.let maximum ali 50.000km in spet bo potrebno kupiti nov avto. Že sedaj je kvaliteta vozil za 4. do 5.let 150.000km max. in pravijo da je to ekološko. Zame je ekološko da… ...prikaži več se izdeluje kvaliteta vozil kakršna je bila med letom 1990 in 2004, katera vozila so bila predvidevana za uporabo 30-35.let. To bi bilo ekološko. Vozila iz devetdesetih še danes vozijo in so najbolj zanesljiva. To je ekološko ne pranje denarja. L.p.
Pozdravljeni, očitno prihaja novi motor za dobo delovanja 2.let maximum ali 50.000km in spet bo potrebno kupiti nov avto. Že sedaj je kvaliteta vozil za 4. do 5.let 150.000km max. in pravijo da je to ekološko. Zame je ekološko da… ...prikaži več se izdeluje kvaliteta vozil kakršna je bila med letom 1990 in 2004, katera vozila so bila predvidevana za uporabo 30-35.let. To bi bilo ekološko. Vozila iz devetdesetih še danes vozijo in so najbolj zanesljiva. To je ekološko ne pranje denarja. L.p.