Gotovo se marsikdo vpraša: "Je bolje, da hladen motor ogrejem na mestu ali bo bolje, če se počasi odpeljem?" Pri proizvajalcu motorjev za serijo Nascar pravijo, da odgovor na to vprašanje ni preprost. Direktor podjetja ECR Engines Andrew Randolph, ki je odgovoren tudi za razvoj motorjev, s katerimi General Motors nastopa v ameriškem prvenstvu Nacscar, je pred kratkim komentiral ravno to dilemo, s katero se pozimi sooča marsikatero voznik.
Randolph pravi, da hladni zagon pri nizkih temperaturah pred motorje postavlja dve glavni težavi. Prva je visoka viskoznost motornega olja, kar v laični razlagi pomeni, da je olje zelo gosto. Lahko je celo tako gosto, da ne more teči skozi nekatere ozke kanale na motorju. To pomeni, da preden se temperatura dvigne, določeni deli motorja niso deležni ustreznega mazanja.
Druga težava pa je različno temperaturno raztezanje kovinskih delov motorja. Situacijo namreč poslabša dejstvo, da je večina sodobnih motorjev pretežno izdelana iz aluminija, ki ima večjo temperaturno razteznost od litega železa. Zato se pri nizkih temperaturah razdalje med posameznimi deli lahko precej skrčijo. Aluminijasto ohišje ročične gredi se lahko denimo skrči bolj kot pa ležaji ali ročična gred, ki so izdelani iz jekla. S tem se zmanjša prosta vrzel za ležaje, kar lahko v kombinaciji z zmanjšanim mazanjem privede do stika med kovinskimi površinami in povečane obrabe.
Randolph pravi, da iz tega lahko jasno sklepamo, da moramo motor po hladnem vžigu pustiti nekaj minut teči v prostem teku. Vendar to ne pomeni, da moramo počakati, da se ogreje na delovno temperaturo, saj tudi to ni dobro za motor. Randolph pravi, da v primeru, če hladen motor pustimo prosto teči petnajst ali več minut, lahko povzročimo poškodbe batov in batnih obročkov. Motor na mestu torej res ogrevamo le nekaj minut.
To je namreč dovolj, da tekočine prodrejo tja, kjer so potrebne, temperatura pa se poveča toliko, da lahko ležaji delajo v varnih tolerancah. Kovine se tudi ogrevajo hitreje od olja, zato kovinski deli potrebujejo okoli štiri minute, da se z 20 Celzijevih stopinj pod ničlo segrejejo na 20 stopinj nad ničlo.
Pravilni odgovor, kaj storiti po vžigu hladnega motorja, je torej kombinacija obeh postopkov. Najprej motor nekaj minut pustimo v prostem teku, potem pa se počasi odpeljemo. Če je motor zmerno obremenjen, namreč temperatura v njem narašča hitreje, kot pa če deluje v prostem teku. To vpliva tudi na ekologijo, saj katalizatorji začnejo delovati šele, ko dosežejo določeno temperaturo.
Kako jaz zaganjam in ogrevam motor pozimi: Olje v motorju menjam 2x na leto ne glede na kilometre. Poleti eno olje po zimi drugačno olje. Nrzel motor prižgem in na mestu ogrevam do tempereature olja najmanj 50 stopinj. Vozim bencinarja...… ...prikaži več To na svojem terencu delam že 25 let od kar ga imam. Zame to deluje, ker za bencinarja ima veliko prevoženih, kar 480 tisoč km. In še ne kaže znakov izrabljenosti motorja. Isto delam s 15 let starim normalnim avtom in tudi ta ima zavedljivo veliko prevoženih.
Kako ogrejes avto pozimi….preprosto…prides do avta…ocistis sipe, se usedes v njega,vzges in se odpeljes….nc lazjega in hitrejsega. Kot prvo ne zivimo vec 50let nazaj, in kot drugo tid ne zivimo v sibiriji!
torej imate odgovor iz amerike. spoštovani novinar sedaj pa poglej zakon o cestnem prometu, kjer je člen da vozilo razen delovnega stroka, ki opravlja svoje dejavnost ne sme teči na mestu. kazen 80 €. torej kaj sedaj? drugič preberite lastne… ...prikaži več članke na to temo. vedno se je govorilo vozi miško,ne bit na mestu, sedaj pa stoj.in za povrh, avto mora delovat na obratih, kjer pumpe delujejo na delovnem tlaku, in da tekočine krožijo, ne pa da stojijo na mestu. torej če se kaj raztezam naj se vse!