Pri Slovencih vse bolj prihaja v zavest uporaba kolesa v vseh letnih časih, ne le kot rekreacije temveč tudi kot način prevoza po opravkih, v šolo in službo. "Podatki za Ljubljano dokazujejo, da je recimo meseca februarja na cestah še vedno kar 20 odstotkov tistega kolesarskega prometa, ki ga sicer beležimo med najbolj močnima mesecema majem in junijem," pravi predstavnik Ljubljanske kolesarske mreže Janez Bertoncelj. Tudi pri podjetju Europlakat, ki upravlja s sistemom Bicikelj, opažajo, da si pozimi velik odstotek uporabnikov še vedno izposoja kolesa. Tu so seveda še najbolj predani rekreativni kolesarji, ki s specialkami ali gorskimi kolesi redno nabirajo kilometre.
Na število kolesarjev pa zelo vpliva tip zime. Težava ni toliko mraz kot je količina zapadlega snega in posledično postopanje upravljavcev cest. Za Ljubljano Bertoncelj pravi, da je z izjemo samega središča čiščenje kolesarskih površin postavljeno na eno zadnjih mest med prioritetami zimske službe. Drugod tako sneg s cestišča ali pločnikov pogosto konča na vzporedni kolesarski stezi in čaka na sonce. Posledično pa to zelo otežkoči kolesarski promet, saj so kolesarji prisiljeni voziti ali po cestišču med motornim prometom ali pa med pešci. Številni takrat raje obupajo in počakajo na čistejše čase.
Kakšno kolo za zimo?
In kakšne so posebnosti kolesarjenja pozimi, razen seveda ustreznih oblačil, ki preprečujejo potenje, a tudi ščitijo pred mrazom? Bertoncelj priporoča pozimi kolo z močnejšimi in širšimi pnevmatikami s profilom, ki bodo kos spolzkemu cestišču in tudi številnim smetem, pesku in ostrim predmetom. Njegovo redno vzdrževanje in čiščenje je bistveno. "Večina ljudi se mi zdi precej brezbrižna do svojega kolesa, saj ga pusti, da propade čez zimo," opozarja. Z malo truda pa bi lahko kolo čisto običajno preživelo to obdobje.
Kako pravilno pripraviti kolo za zimo?
Lojze Dolinar iz podjetja za prodajo in servisiranje koles Svad najprej svetuje redne vsakoletne servise, med katerimi bo strokovnjak lahko preveril stanje zobnikov, ležajev in ostale opreme ter jih ustrezno namazal in nastavil. Vsak lastnik pa mora ves čas skrbeti za dobro stanje verige. "Suha veriga desetkrat hitreje obrabi zobnike od ustrezno namazane," opozarja Dolinar na dejstvo, ki se ga številni zavedajo šele ob stalnem škripanju in cviljenju med poganjanjem. Takrat je že prepozno.
Uporabljati je potrebno specialna maziva, ki se dobro oprimejo zobnikov in verige, a ne smejo biti lepljiva. Poseči je torej treba po specializiranih kolesarskih mazivih, ne vsestranskemu olju iz domače plastenke.
Ne gre pozabiti na mazanje zavornih pletenic in pletenic menjalnika. Pri zavorah so za vožnjo v mokrem boljše diskaste zavore, ki pa pri mestnih kolesih niso tako zelo razširjena. Pri V-zavorah oziroma klasičnih zavorah je potrebno paziti, da "primejo" pravilno prek vse površine in niso preveč obrabljene.
Dolinar opozarja na napako, ko lastniki pustijo s snegom obloženo ali drugače zelo mokro kolo nekje na toplem. Zjutraj na prostem v temperaturah pod lediščem voda zmrzne in blokira delovanje pletenic zavor in menjalnika. Pomaga že, če zvečer kolo dobro stresemo in obrišemo vitalne dele s krpo.
Tudi sicer je zelo priporočljivo redno pranje z vodo kolesa, če je izpostavljeno zimski soli in brozgi. Nato se ga dobro osuši in namaže.
andrej.leban@zurnal24.si
🍓 Seks klepet s pravimi dekleti 18+ 👉 𝐖𝐖𝐖.𝐘𝐄𝐒𝟒.𝐅𝐔𝐍 💦 id05238486
V teoriji to vse drži, ampak vsaj glede širokih gum se nikakor ne strinjam. Ker se pozimi ne vozimo po spoliranih smučiščih, ampak po shojenih in brozgastih kolesarskih stezah, je dosti bolje imeti gor ozke gume, ki ne drsijo po… ...prikaži več razgibani površini, ampak zarežejo skozi njo do trde podlage. Tudi nek traktorski profil je prej slaba zadeva kot uporabna. Pri hitrosti 20km/h (mogoče celo manj glede na vremenske razmere), se iz gume ne more sproti odstranit sneg in vožnja postane praktično nemogoča, ker je cela guma zabita s snegom. Žebljičkov pa še nisem sprobal, ampak če se skandinavci vozijo z njimi, potem bo že šlo tudi pri nas.