Na naših straneh o gospodarskih vozilih poročamo veliko manj kot o osebnih, vendar ta ostajajo pomemben segment prometa, saj se potrebe po prevozih blaga prej povečujejo kot zmanjšujejo.
Pri mediju Bussiness Wire ugotavljajo, da je bilo v evropskih državah leta 2020 v uporabi 41,1 milijona gospodarskih vozil, 6,7 milijona srednjih in težkih tovornjakov pa je opravilo več kot 75 odstotkov prevozov po državah. V skupnem gre za industrijo v vrednosti 250 milijard evrov, ki še raste.
Tega se zavedajo tudi proizvajalci gospodarskih vozil, ki so tudi za letošnje leto pripravili novosti. Kaj lahko torej v Sloveniji na tem področju pričakujemo v letošnjem letu?
Pri slovenskem uvozniku znamke MAN letos pričakujejo novega vlačilca MAN TGYX individual lion S 2.0 in tovornjak za gradbišča MAN TGS individual lion S. Natančnega časa prihoda obeh tovornjakov sicer ne morejo napovedati, saj je ta odvisen od poteka proizvodnje. Od začetka maja bodo njihovi tovornjaki na voljo tudi z novim motorjem D26, ki bo razpolagal z dobrimi 10 'konji' več moči. Novost bo tudi na področju lahkih gospodarskih vozil, kjer bo na voljo MAN TGE individual lion s.
Prehod na elektromobilnost
Pri Renault Trucks za konec leta načrtujejo začetek prodaje električnih tovornjakov T in C E-tech, ki se bodo od dizelskih razlikovali po novem logotipu, drugačni maski in naprej potisnjeni kabini. Posodobili bodo tudi kamione iz serij TCX ter D in D wide, vključno z električnimi različicami, jeseni pa bodo ponudili tudi model D z novim 8-litrskim motorjem in največjo dovoljeno maso 19 ton.
Pri Volvo Trucks ugotavljajo, da so s transparentnim in realnim prestavljanjem rokov dobav svojim kupcem in proizvajalcem nadgradenj olajšali načrtovanje in organizacijo dela. Posvečajo se predvsem elektromobilnosti, kar se odraža tudi v električni ponudbi pri vseh njihovih modelih: FL, FE, FM, FMX in FH. V Slovenijo so pripeljali tudi prvi električni tovornjak, ki je pripravljen na testiranje na naših cestah.
Pri slovenskem uvozniku znamke DAF pravijo, da so v preteklih dveh letih skoraj v celoti prenovili svojo ponudbo in vse novosti so tudi že prisotne na slovenskem trgu. Dodajajo, da njihova vozila upoštevajo nove evropske predpise o masah in merah vozil, kot prvi v panogi pa so predstavili tudi bolj pregledno vetrobransko steklo z 30 odstotkov večjo površino. Platforme njihovih vozil so pripravljene tudi na alternativne pogonske sklope: električne, hibridne, gorivne celice in motorje na vodik. Motorji so pripravljeni tudi na uporabo nove generacije biogoriv ter na obnovljiva e-goriva.
Že leta 2021 so sicer predstavili paleto vozil v težkem segmentu XF, XG in XG+, lani pa še srednji segment XD, prenovili pa so tudi pogonski sklop najmanjše serije LF, ki so jo opremili z 8-stopenjskimi menjalniki powerline. V prvi polovici letošnjega leta načrtujejo tudi serijsko proizvodnjo električnih tovornjakov serij XD in XF, ki pa letos še ne bodo pripeljali k nam.
Širitev motorja super
Pri Scanii se bodo letos osredotočili na prodajo vlačilcev scania super, ki so jih lani predstavili z regionalno demo turnejo, ter na ponudbo baterijskih električnih in hibridnih tovornjakov, ki so del celotne ponudbe za poslovno elektrifikacijo, ki obsega vozilo, polnjenje, servis, povezane storitve in financiranje. Leta 2023 bodo začeli redno prodajati novo generacijo tovornjakov regionalnega dolgega dosega. To bodo vlačilci in prikoličarji s spalnima kabinama R in S, vlečno kapaciteto 64 ton in baterijami s kapaciteto do 625 kilovatnih ur. Razvijali in širili bodo tudi mrežo električnih polnilnih postaj in se osredotočil na pomoč strankam.
Med letošnjimi novostmi bo linija scania XT powered by super z novimi menjalniki, ki bodo prilagojeni težkim razmeram v gradbeništvu, terenski vožnji, rudarstvu in podobnem. Med novostmi bodo tudi plinski motorji z močjo 420 in 460 'konjev'. Na sejmu Busworld 2023 bodo predstavili tudi novi elektromotor in baterije za avtobuse BEV 3.0.
Pri slovenskem uvozniku Mercedes-Benz Trucks pravijo, da bodo svoj položaj tudi letos krepili s tovornimi vozili actros L, actros L edition 3, actros F plus in arocs. Poleg baterijskih električnih vozil bodo predstavili tudi novi dizelski motor OM 471 tretje generacije za težka gospodarska vozila, ki bo pripomogel k zmanjšanju stroškov lastništva brez negativnih vplivov na učinkovitost, vozno dinamiko in udobje v vožnji. Poraba goriva se je z njim zmanjšala za štiri odstotke. Lani so posodobili tudi sistem kamer v vzvratnih ogledalih MirrorCam, ki izboljša predvsem preglednost mrtvih kotov.
Lani so predstavili tudi tovornjak eActros z električnimi rešitvami za prekucnike, ter smetarski tovornjak eEconic, ki lahko z enim polnjenjem baterij prevozi celotno traso zbiranja odpadkov znotraj mesta. Septembra so predstavili tudi električni tovornjak za prevoze na dolge razdalje aActros long haul, ki lahko s polno baterijo prevozi do 500 kilometrov. Njegove baterije bo mogoče polniti z močjo enega megavata. Nov je tudi električni vlačilec eActros 300, v segmentu srednje težki vozil pa je napovedana predstavitev tovornjaka eAtego. Skupaj z eActrosom bo sicer slovenskim kupcem letos na voljo tudi električno lahko tovorno vozilo fuso eCanter.
Mnogi ladjarji nočejo več prevažati električnih vozil, kot tudi mnogi bogataši zahtevajo necepljene (za Covid) pilote za svoje avione.. Tako potem praksa namesto medijev opisuje resnico..
Ko bo tale zagorel se bo še tunel zrušil!
Komaj čakamo. Da bomo videli kako bodo šele z njimi zabasane AC in to ne zaradi gostote prometa, ampak ko se bo tak kamion z izpraznjeno baterijo ustavil. Kako ga odstraniti? Ko vse blokira?