Novi peugeot 208 je ena glavnih zvezd avtosalona v Ženevi in prav gotovo ena najlepših pomladnih avtomobilskih novosti. Mali peugeot pa ima velike ambicije. Pravzaprav je eden prvih malih avtov, ki bodo v skoraj enaki podobi hkrati na voljo tudi v povsem električni različici. Dodajmo še prestižno digitalizirano notranjost in ogromno asistenčnih sistemov, pa postane jasno, kako velikanski premiki se dogajajo v tem med Evropejci najbolj priljubljenem in tradicionalnem segmentu vozil.
Več o skrivnostih novega 208, njegovih adutih in usodi različice GTi je za Žurnal24.si pojasnil produktni vodja razvoja novega peugeota 208, Guillaume Clerc.
Kakšne spremembe so se zgodile v segmentu malih kombilimuzin od leta 2012, ko ste predstavili dosedanji model 208?
Ogromno je novega. Takrat so bili dizelski motorji "mainstream", o električnih avtih pa se je le šušljalo. Zgodil se je premik s testnega emisijskega standarda NEDC na precej ostrejši WLTP. Velikanski razvoj so doživeli različni asistenčni sistemi. Malim kombilimuzinam danes veliko konkurenco predstavljajo B križanci, medtem ko je poleg tradicionalnega lastništva v porastu deljenje avtomobila med različnimi uporabniki.
In kako se bo vaš novinec spopadel s hitro spreminjajočimi željami in pričakovanji kupcev?
Ko smo leta 2013 zagnali projekt novega 208, smo le ugibali, kakšna bodo prihodnja pričakovanja voznikov in voznic. Menili smo, da bodo ljudje želeli potešiti svojo željo z avtom, ki bo nudil ugodje in pozitivne občutke brez kompromisov. Takšnega torej, s katerim bodo lahko razvajali sebe in ugajali drugim. To je bil glavni razlog, da smo morali iti v razvoj avta, ki bo izstopal, ki bo zelo ekspresiven in atraktiven.
Vendar pa dizajn ni vse. Morali smo zagotoviti uporabno in napredno tehnologijo. To je bil tudi razlog, da smo zasnovali 3D i-cockpit. Nenazadnje pa smo se morali odločiti tudi glede pričakovanj pri pogonu. Ugotovili smo, da moramo v ponudbo nujno vključiti baterijsko električno vozilo.
Kaj pomeni i-cockpit 3D?
i-Cockpit 3D informacije prikazuje na dveh nivojih, s katerih jih lahko odčitavamo. Pred digitalnim zaslonom v višini oči se informacije projicirajo v obliki holograma. Prikaz je dinamičen, saj se podatki približujejo voznikovemu vidnemu polju glede na stopnjo pomembnosti ali kritičnosti, s čimer se odzivnost skrajša za približno pol sekunde. Na sredinskem delu, tik nad klavirskimi tipkami, je umeščen zaslon na dotik, ki je lahko glede na nivo opreme in izbrane opcije 5-, 7- ali 10-palčni.
Kakšni tipi kupcev imajo dandanes sploh še vedno raje klasični avto B segmenta kot pa kompaktne križance? In kako močan sploh še ostaja B segment?
Ta velikostni in oblikovni razred bo v Evropi prav gotovo še vedno ostal eden nosilnih na trgu. Vsi so že imeli, imajo ali bodo imeli B kombilimuzino. Mladi, stari, ženske, moški …
Predvidevate kakšne spremembe v strukturi lastnikov po letih ali spolu?
Niti ne.
Kateri bodo njegovi glavni konkurenti?
Vsi glavni igralci v tem segmentu, na primer polo. Vendar pa menimo, da bo avto zelo privlačen tudi za kupce, ki se spogledujejo s premijskimi znamkami.
S peugeotom 208 merite torej višje po lestvici navzgor. Kako?
Da, znamka Peugeot nadaljuje svoj premik proti premijskim avtom. Novi peugeot 208 bo na razpolago s premijskimi paketi opreme. Pri klasičnih motorjih bo to GT line, pri električnem 208 pa GT line in GT.
Kako bi opisali njegov zunanji in notranji dizajn?
Na zunaj je zelo samozavesten, krasi ga idealna mešanica ostrih in zaobljenih linij. Znotraj pa prinaša evolucijo našega koncepta i-cockpit. Sedaj ga imenujemo 3D i-cockpit.
Najprej nam je uspelo skupno maso platforme zmanjšati za 30 kilogramov, a smo ohranili visok nivo voznih lastnosti, ki so tako značilna za nas. Platformi gre tudi zasluga, da omogoča takšen dizajn, kot so si ga zamislili oblikovalci. In seveda je prilagojenana način, da jo lahko uporabljamo za električen pogon.
208 prinaša precejšen korak naprej pri različnih asistenčnih pripomočkih. Katerih?
Zelo moderen je. V osnovi so na razpolago vsi tisti sistemi, ki jih ima naš novi 508, razen nočnega vida. Ima tudi radarski tempomat, na primer.
Kateri motorji ga bodo poganjali?
Trije bencinarji z močjo do 95 kW (130 KM), dizel s 77 kW (100 KM) in električno vozilo s 100 kW (136 KM). Njegovih 280 Nm navora bo na voljo takoj, od 0 km/h naprej.
Kakšni so sploh prodajni načrti za električnega 208 in ali bo morda sledil tudi priključni hibrid?
Predvidevamo, da bo imel v letu 2020 desetodstotni prodajni delež. Za priključnega hibrida pa v tem hipu ni potrebe.
Kakšno vlogo bo imel 208 pri doseganju proizvodnih kvot glede emisij CO2 za vašo znamko?
Prav gotovo bo imel zelo pomembno vlogo. Še posebej električna različica.
Bo tudi GTi različica elektrificirana?
GTi različice nimamo v načrtih. Njen vpliv na CO2 emisije bi bil preveč negativen. Razmišljamo pa o nečem, kar bi entuziastom nad vožnjo omogočilo enak nivo občutkov ...
Kje boste proizvajali 208?
Najprej v naši slovaški tovarni v Trnavi.
Ste naredili kakšne korake naprej tudi pri lastniških stroških?
Zelo umestno vprašanje, saj smo se prav temu področju še posebej posvetili in ga želeli izboljšati, zlasti pri električni različici. Naše stranke želimo spodbuditi, da bi bolj celostno razmišljali o stroških lastništva, saj bodo na ta način najlažje videle, da je električni 208 cenovno zares zelo konkurenčen. Naš cilj je bil, da bi bilo pri e-208 skupni strošek lastništva enak, kot če bi imeli poslovni najem za bencinsko različico 208.
andrej.leban@zurnal24.si
Škoda, da Peugeot ne ceni slovenskega kupca dovolj, da bi mu namenil slovenski prevod infotainment-a